کد خبر: ۱۳۲۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
تجمع کنندگان بر علیه تعاونی مسکن شهرسازی شیراز:

خانه نداریم، اما اقساطش را پرداخت کردیم/ تخلفات پروژه تعاونی مسکن شهرسازی کاملا مشهود است/ چون شکایت کردیم، تهدیدشان را عملی کرده و پروژه را متوقت کردند/ جواب نگیریم، به قوه قضائیه متوسل می شویم

پیش از ظهر امروز، عده ای از اعضای تعاونی مسکن شهرسازی شیراز برای احقاق حقوق از دست رفته خود، در مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

به گزارش شیرازه، پیش از ظهر امروز، عده ای از اعضای تعاونی مسکن شهرسازی شیراز برای احقاق حقوق از دست رفته خود، در مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

به گفته یکی از این تجمع کنندگان، سال 85 تعاونی مسکن شهرسازی شیراز متعهد شد 308 واحد در شهر صدرا برای اعضا و کارمندان خود بنا کند. پس از آن، بعضی از کارکنان، امتیازات خود را واگذار کردند.

وی که از خریداران امتیاز این واحدها بوده و امتیاز را آن سالها به قیمت 15 میلیون از یکی از اعضای این تعاونی خریداری کرده اظهار داشت: قرار بر تحویل سه ساله بود با مبلغ تمام شده 35میلیون تومان. اما امروز بعد از 14سال، چیزی بالغ بر 170 میلیون پول داده ایم و هیچ چیزی دستمان نیست. علاوه بر این، بانک مسکن هم وام 31میلیونی به تعاونی مسکن برای هر واحد پرداخت کرده که بازپرداخت آن، حدود 180 میلیون می شود، 49ماه قسط پرداخت کرده ایم و برای اعضایی که سه، چهار قسط عقب هستند حکم جلب صادر شده است.

یکی دیگر از افراد حاضر در این تجمع،در ادامه حرفهای همکارش گفت: 154واحد پیشرفت 70درصدی داشته اما مابقی پروژه هنوز در کف کار است و از سال 93 پروژه متوقف شده است. چون تعدادی از اعضا به دلیل نارضایتی، شکایت کردند و تعاونی هم می گوید چون شکایت کرده اید، کار نمی کنیم. اما شکایت ما هنوز به جایی نرسیده است.

وی تصریح کرد: چهار سال پیش دفتر اتاق تعاون که مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمان سازی است، شکایت کردیم اما پس از چهار سال، هنوز جوابی به ما نداده اند.

یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت: اختلاس و دزدی در این پروژه کاملا مشهود است. تخلفات این پروژه بسیار زیاد است. مثلا بدون داشتن پایان کار، بانک مسکن قسط بندی کرده و ما بدون اینکه آپارتمانی تحویلمان باشد، باید سود دوران مشارکت شرکت تعاونی را هم پرداخت کنیم.

به گزارش شیرازه، پروژه ۳۰۸ واحدی صدرا، مربوط به شرکت تعاونی مسکن کارکنان سازمان مسکن و شهرسازی فارس با مدیر عاملی آقای فرهنگ پیرویان است که رئیس هیئت مدیره آن را آقای علی اصغر کریمی بر عهده دارد.

شروع پروژه از سال ۱۳۸۵ بوده و پیشرفت تقریبا ۴۵ درصدی تا سال ۱۳۹۴ طی ۹ سال داشته است اما از سال ۹۴ متوقف می باشد.

طبق قرارداد اولیه سال ۱۳۸۸مبلغ برای هر متر مربع ۳۵۰ هزار تومان بوده و طبق قرارداد واگذاری در سال ۱۳۹۲ مدت اجرای پروژه ۳۰ ماه بوده است.

به گفته اعضای این تعاونی، مبلغ وام طی اعلام اولیه ۱۲ میلیون بوده و در قرار داد واگذاری ۲۰ میلیون اعلام شده بود؛ اما در نهایت حدود ۳۱ میلیون وام اخذ شده که بدون هماهنگی با اعضا بوده است.

طی بی نظمی های تعاونی بابت وام ۳۱ میلیونی مبلغ حدود ۲۸ میلیون تومان سود دوران مشارکت تعلق گرفت که پرداخت این مبلغ به عهده اعضا می باشد.

دفتر تعاونی واقع در اداره مسکن و شهر سازی فارس واقع در ستارخان بود که تمامی اعضا با توجه به اعتماد به اداره و سازمان دولتی قرار دادها را امضا می کردند و تعاونی از اعتماد اعضا با بازی با کلمات که در قرارداد بود سواستفاده نموده و از قوانینی که خود تعریف کرده به نفع خود استفاده می کند.

طبق گفته تجمع کنندگان، پروژه شامل دو گروه A و B و هر گروه شامل سه بلوک a1 ,a2,a3 و b1,b2,b3 می باشد، بلوکهای a کاملتر و متعلق به افراد خوش حساب است که طی امتیازات اعضای انتخاب شده اند که امتیاز بندی صحیح نبوده است.

این تجمع کنندگان اظهار می دارند که اعضای گروه aتا سال ۹۴ مبلغ حدود ۱۲۵ میلیون تومان پرداخت کرده بودند که با این مبلغ در همان سال ۹۴ میتوانستیم آپارتمان کامل خریداری کنیم.

این افراد می گویند: با توجه به این که خرید خیلی از مصالح و زمین و مجوز های لازم سال ۸۵ و با قیمت همان سال هزینه شده است، کلاهبرداری و تخلف در این پروژه شفاف و واضح می باشد.

شیری، یکی دیگر از افراد حاضر در تجمع امروز، با بیان اینکه  تمامی اعضا خواستار حق ضایع شده خود و خانواده هایشان هستند تصریح کرد: طی جلسه ای که با معاونت اجرایی استاندار انجام شد، ایشان تخلف و کلاهبرداری را کاملا مشهود دانست و قرار شد باچند نفر نماینده از اعضا، جلسه برگزار و در این رابطه، تصمیم گیری شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شکراله آثار
United States of America
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
0
سلام. در این مملکت هیچ مرجعی برای بازگرداندن حقوق از دست رفته مردم وجود ندارد.