کد خبر: ۱۳۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
استاندار فارس در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد؛

بهبود وضعیت اقتصادی فارس مستلزم افزایش سهم استان از اعتبارات طرح‌های اشتغال زا است/ توفیق فارس در بهره مندی از طرح‌های اشتغالزایی

عنایت الله رحیمی در دیدار با دکتر شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به بررسی مسائل و موضوعات مربوط به این وزارت خانه در استان فارس پرداخت.
دکتر رحیمی در این دیدار با اشاره به توفیق استان فارس در بهره گیری از طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین مشاغل خانگی، عنوان کرد: ابلاغ باقی مانده سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان در مرحله چهارم به استمرار اثر بخشی این طرح در استان فارس کمک خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به ثمرات مثبت این طرح پیشنهاد کرد اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر پس از مرحله چهارم نیز ادامه یافته و مجددا در مرحله پنجم ابلاغ شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس تسری یافتن این تسهیلات به واحدهای مستقر در نواحی صنعتی روستایی را از دیگر گام‌های موثر در نتیجه بخش بودن طرح مذکور برشمرد.

استاندار فارس به مغایرت تعیین سهم بخشی جهت توزیع تسهیلات با روح حاکم با طرح تکاپو اشاره کرد و افزود: حذف سهم بخشی و یا تفویض تصمیم گیری برای جا به جایی تسهیلات بین بخشی به شورای برنامه ریزی و یا کارگروه اشتغال استان راهکارهای مثمر ثمر در رفع این مغایرت است.

دکتر رحیمی با اشاره به رتبه دوم استان فارس در جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۷ ، از کاهش شدید این اعتبارات در سال ۹۸ انتقاد کرد و گفت: با توجه به نقش بسزای کسب و کارهای کوچک و خانگی در توسعه اشتغال،  کاهش نرخ بیکاری و بهبود فضای کسب و کار و توفیقات استان در بهبود شاخص های مذکور، تاثیر تسهیلات مشاغل خانگی در بهبود وضعیت اقتصادی استان مستلزم افزایش سهم استان از این تسهیلات است.

استاندار فارس همچنین پیشنهاداتی در راستای انسجام و هم افزایی اعطای تسهیلات اشتغال زا، رفع مشکلات طرح‌ مشوق‌های بیمه‌ای و طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی مطرح کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان فیروزآباد اشاره کرد و با بیان اینکه اقدامات لازم جهت آغاز عملیات اجرایی این پروژه انجام شده است اظهار کرد:  دستور وزیر محترم‌ تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور تامین و ابلاغ نقدینگی بر اساس بودجه مصوب را در آغاز ساخت درمانگاه مذکور راهگشا است.

پیگیری احداث بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تامین اجتماعی در شیراز و همچنین انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این دیدار به بیان آنها پرداخت.
بر اساس این گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار دستورات لازم را برای پیگیری موضوعات مطرح شده از سوی استاندار فارس صادر کرد.

نظرات بینندگان