کد خبر: ۱۳۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

تخصیص ۳۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی به فارس

سهم فارس از اعتبارات تملک سال ۹۸ حدود هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است.
معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: سهم فارس از اعتبارات تملک سال ۹۸ حدود هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است که از این رقم تاکنون ۲۷ درصد آن به فارس تخصیص یافته است.

علی سلحشوری با اشاره به این که پارسال حدود ۶۷ درصد اعتبارات مصوب و ابلاغی محقق شد، ادامه داد: امسال با توجه به اعمال تحریم‌ها و کاهش میزان فروش نفت از ۱۵۳۰ هزار بشکه در روز به ۱۴۰ هزار بشکه، دولت در شرایط بسیار دشواری قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم صرفه جویی دستگاه‌های اجرایی گفت: دولت به دنبال اصلاح نظام درآمد‌ی و بودجه‌ای است، باید به سمت تعریف منابع درآمد‌ی جایگزین نفت باشیم، اگرچه تاکنون موفق نبوده ایم و هنوز هم درآمد‌های کشور متکی به نفت است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان این که اعتبارات تخصیص یافته به استان فارس تاکنون حدود ۳۶۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۴ و ۵ درصد از این میزان نقد‌ی و ۲۲ و ۵ درصد اسناد خزانه یک تا سه ساله بوده و در حقیقت تا سررسید سال ۱۴۰۱ اسناد خزانه منتشر شده است.

سلحشوری، از تدوین سند توسعه اقتصاد‌ی و اشتغال روستا‌های فارس خبرداد و گفت: امسال باید این سند برای ۲۹۶ روستای استان فارس تدوین شود.

نظرات بینندگان