کد خبر: ۱۳۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه:

مسجد، مرکز مدیریت انقلاب اسلامی است/ در استان فارس، 4هزار پایگاه مقاومت در مساجد مستقر هستند

حجت الاسلام محمودی گفت: بالغ بر 4هزار پایگاه مقاومت استان فارس در مساجد استقرار دارند.

حجت الاسلام محمودی رییس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه، مسجد را مرکز امورات سیاسی و حکومتی از صدر اسلام دانست که علاوه بر آن، به پایگاهی برای آموزش تبدیل شده بود که قرآن، احکام، سواد و دیگر آموزه های اسلامی را در آنجا به مردم آموزش می دادند.

به گفته وی، اگرچه در برهه ای از تاریخ مسجد کارکرد اصلی خود را از دست داد، اما با آغاز مبارزات انقلابیون در دهه 1340، باز هم این جایگاه را به دست آورد و عملا مرکز مدیریت و باعث پیروزی انقلاب و نیز هماهنگی های تربیت و اعزام نیرو و جمع آوری کمک های مردمی در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه 21 اوت برابر با 31مردادماه، مصادف با به آتش کشیدن شده قبله اول مسلمانان توسط صهیونست ها، به عنوان روز جهانی مسجد در سازمان ملل ثبت شد تصریح کرد: در این روز و این هفته که عنوان هفته گرامیداشت مسجد است، مساجد مختلف برنامه های مختلفی را برگزار می کنند.

محمودی با بیان اینکه آمار سازمان تبلیغات، 72هزار مسجد هم اکنون در کشور وجود دارد و این به معنی این است که سرانه برای یک مسجد، یک هزار و 41 نفر است که این آمار از سطح کشورهای اسلامی دیگر پایین تر است نصریح کرد: اگر چه در عمر انقلاب اسلامی، رشد 35درصدی داشته است، اما هنوز به نظر برای جمعیت کنونی، بسیار کم است.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس اظهار داشت: در مجموعه بسیج، بالغ بر 4هزار پایگاه مقاومت در سطح مساجد در استان فارس تاسیس شده که اعم از خواهر و برادر، در این پایگاه ها مشغول به فعالیت هستند. این فعالیت ها هم شامل عرصه های مختلف از جمله اردوهای جهادی، حلقات صالحین و فعالیت های تربیتی، صندوق های قرض الحسنه، گشت های محله محور، نشست های مختلف روشنگری و بصیرتی، اجرای یادواره های شهدا و برنامه های دیگر است.

با تعاملی که با سازمان تبلیغات، اداره اوقاف، امور مساجد و کانون های فرهنگی مساجد انجام شده، سعی در حل اختلاف رایج بین ارکان مساجد داریم و سعی می کنیم همه هیئت امنای مسجد، عضو مجموعه بسیج باشند و فرماندهان پایگاه خواهر و برادر هم عضو هیئت امنا باشند. مدیران کانون های فرهنگی مساجد با فرمانده پایگاه دستشان در دست هم باشد و کارها را با تعامل و همکاری پیش ببرند.

مراسم بسیار باشکوهی در هفته آینده به مناسبت هفته مسجد جامع شهدای شیراز برگزار خواهد شد که با برگزاری نمایشگاه، خدمات رسانی مسجد به محلات را به نمایش خواهیم گذاشت. از همه دوستداران مسجد برای حضور در این برنامه دعوت به عمل می آید.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان