کد خبر: ۱۳۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
یک فعال فرهنگی:

جوانان برای حل مشکلات به صحنه بیاییند/ فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع در طرح ابرار مشارکت کنند

مردم و جوانان برای حل مشکلات به صحنه بیاییند، مسئولان نیز نسبت به رفع محرومیت ها در جامعه بیشتر همت و احساس مسئولیت کنند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضوی گفت: بیست‌وپنجم ذی‌الحجه یادآور گذشت و فداکاری اهل بیت (ع) است اهل بیتی که پس از سه روز روزه‌داری از افطار خود گذشتند تا به درخواست بنده‌ای از بندگان خدا دست رد نزنند در این فداکاری، درس‌های بسیار زیادی نهفته است.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای بهبود بیماری حسنین با سفارش پیامبر(ص) سه روز را روزه گرفتند و در هر سه روز افطاری خود را به نیازمندان دادند و پس از بخشش این بزرگواران خداوند در شأن آنها و در روز بیست وپنجم ذی‌الحجه سوره هل اتی را نارل فرمودند.

رضوی درباره شأن نزول این سوره ابراز داشت: از امام باقر (ع) روایت شده است که امام حسن و امام حسین (ع) در دوران کودکی بیمار شدند پیاعطیمبر (ص) از آنها عیادت کرد و به امام علی (ع) فرمودند: ای ابالحسن اگر برای فرزندانت نذری کنی خداوند به ایشان عافیت می‌بخشد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: به هر حال از آیه فوق به خوبى استفاده مى شود که یکى از بهترین اعمال اطعام محرومان و نیازمندان است، نه تنها نیازمندان مسلمان که اسیران بلاد شرک نیز تحت پوشش این دستور اسلامى قرار گرفته، تا آنجا که اطعام آنها یکى از کارهاى برجسته ابرار شمرده شده است.

حجت الاسلام رضوی در ادامه با دعوت از آحاد جامعه به ویژه جوانان و جامعه دانشگاهی و دانشجویان جهت شرکت در طرح ابرار تاکید کرد: باید همه طبقات اجتماعی خصوصاً فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع در این طرح مشارکت کنند.

رضوی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای کمک به محرومان و حضور جوانان در صحنه های مختلف سازندگی کشور گفت: مردم و جوانان برای حل مشکلات به صحنه بیاییند، مسئولان نیز نسبت به رفع محرومیت ها در جامعه بیشتر همت و احساس مسئولیت کنند.

وی در پایان ابراز کرد: برای حل مشکل نیازمندان جامعه همه باید احساس تکلیف کرده و به این طرح بپیوندند.



نظرات بینندگان