کد خبر: ۱۳۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
آیت‌الله کلانتری در گفت‌وگو با شیرازه؛

همه ارگان‌ها به اطعام نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته باشند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: انفاق و اطعام هم سنت و روش امامان(ع) است و هم مورد تأکید علمای اخلاق و اسلام است، امیدواریم همه ارگان‌ها به این کار اهمیت ویژه دهند و بدانند که هر مقداری که هزینه کنند خداوند نیز در قبال آن چند برابر پاداش خواهد داد.
آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری در گفت‌وگو با شیرازه با اشاره به اطعام نیازمندان مورد تأکید ائمه(ع) است، اظهار داشت: برای تهذیب نفس، رسیدن به کمال نهایی و نائل آمدن به مرتبه قرب الهی باید به موضوع اطعام نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به تأکید پیامبر گرامی اسلام(ص)، ائمه معصومین(ع) و علمای اخلاق، افزود: همه بزرگان دین بر روی اطعام نیازمندان و رسیدگی به آنان تأکیددارند چراکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که می‌تواند به تهذیب نفس کمک کند، یاری‌کردن به نیازمندان به‌ویژه تهی‌دستان شیعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اطعام به نیازمندان را یکی از ویژگی‌های انسان باسخاوت دانست و تصریح کرد: اطعام نیازمندان موجب سخاوت بخشی می‌شود و از ارزش بالایی برخوردار است، پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز در حدیثی می‌فرمایند بهشت خانه انسان‌های سخاوتمند است.

وی تفسیر سوره انسان را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: اطعام به نیازمندان نوعی تأسی به خاندان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) است،  سوره انسان نیز در پی ایثارگری نازل‌شده است.

آیت‌الله کلانتری در پایان ضمن دعوت مردم به شرکت در طرح رسم ابرار بیان داشت: انفاق و اطعام هم سنت و روش امامان(ع) است و هم مورد تأکید علمای اخلاق و اسلام است، امیدواریم همه ارگان‌ها به این کار اهمیت ویژه دهند و بدانند که هر مقداری که هزینه کنند خداوند نیز در قبال آن چند برابر پاداش خواهد داد.

نظرات بینندگان