کد خبر: ۱۳۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سرهنگ پاسدار حسن گلزار:

طرح رسم ابرار در سطح استان فارس اجرا خواهد شد/ رسانه‌ها تلاش کنند این طرح در سال اول دقیق شناسانده شود

معاون فرهنگی هنری سپاه فجر استان فارس از اجرای طرح رسم ابرار از سوم تا پنجم شهریورماه در راستای کمک به نیازمندان جامعه در این استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار حسن گلزار در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به اجرای طرح رسم ابرار در سطح کشور و استان فارس اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع سبک زندگی که رهبری انقلاب تاکید دارند و اینکه یکی از الگو‌های مفید در این راستا سنت زندگی ائمه اطهار است که در قرآن هم آیات پنج تا هشت سوره انسان به انفاق آل عبا اشاره دارد که مولا علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از ۲۳ تا ۲۵ ذی الحجه برای شفای حسنین روزه می‌گیرند و در این سه روز هر روز افطاری خود را به مسکین و یتیم و اسیر بخشیدند، که قرار است با الگوبرداری از این سیره طرح رسم ابرار اجرایی شود.

طرح رسم ابرار در سطح استان فارس اجرا خواهد شد/ رسانه‌ها تلاش کنند این طرح در سال اول دقیق شناسانده شود

وی با اشاره به اجرای این طرح در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ ذی الحجه گفت: قرار است دوستداران اهل بیت(ع) سه روز را روزه بگیرند و هزینه اطعام آن روز را در روز اول صرف مساکین و روز دوم ایتام و روز سوم آزادی زندانیان غیرعمد کنند.

معاونت فرهنگی هنری سپاه استان با اشاره به شماره حساب‌های اعلام شده گفت: شماره حساب روز اول جهت واریز هزینه اطعام مسکینان، شماره کارت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۹۹۱۰۲ و شماره حساب روز دوم جهت واریز هزینه اطعام یتیمان، شماره کارت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۰۰۰۲۷ و شماره حساب روز سوم واریز هزینه برای آزادی زندانیان غیرعمد به شماره کارت ستاد دیه ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۹۳۴۵ است یا استفاده از کد دستوری ۷۸۰۷۷۷۷# می‌باشد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در راستای تبیین و ترویج این طرح در سطح جامعه اظهار کرد: انتظار داریم رسانه‌ها تلاش کنند این طرح در سال اول دقیق شناسانده شود تا در سال‌های آتی با برنامه ریزی بهتر و حضور فعال مردم عملیاتی شود.

گلزار تصریح کرد: این طرح از یکشنبه تا سه شنبه، سوم تا پنجم شهریور ماه انجام می‌شود که امیدواریم همه تلاش کنند که طرح پیاده سازی و در گام اول به گوش مردم برسد و ترویج شود تا نهادینه گردد و مردم استان ادامه دهنده این راه در سال‌های پیش رو باشند.

وی در پایان با بیان اینکه این طرح به همت معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج پیگیری و جلسات با دستگاه‌های مختلف از کمیته امداد و ستاد حمایت از آزادی زندانیان غیرعمد برگزار شده است به ظرفیت‌های معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج اشاره کرد و گفت: ظرفیت فرهنگی هنری در بسیج ظرفیت ستادی است که ما در ایام مختلف در راستای کمک به مردم تلاش داریم و رویکرد ما طرح محلات اسلامی است.

نظرات بینندگان