کد خبر: ۱۳۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در گفتگو با شیرازه:

صهیونست ها با عقاید تحریف شده خود، به دنبال تخریب مسجدالاقصی هستند/ نهاد مسجد، سنگ بنای صحیح ارتباط زمین با آسمان است

حجت‌الاسلام امیدی معتقد است که صهیونست ها می خواهند طبق عقاید تحریف شده خودشان، مسجد الاقصی را تخریب کنند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در گفتگو با شیرازه، آخر مردادماه را یادآور حادثه ای در سال 1348 در جهت تخریب مسجدالاقصی دانست و اظهار داشت: این کار توسط یک گروه افراطی از مسیحیان با تحریک صیونیستها انجام شد چرا که معتقد بودند بایستی مسجدالاقصی تخریب و معبد سوم سلیمان نبی رونمایی شود، تاظهور عیسی مسیح محقق گردد.

وی ادامه داد: بعدها در اجلاسی که وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در تهران داشتند، به دلیل این بی حرمتی و جهت بزرگداشت مسجد، یک روز را اختصاص دهند به مسجد و این شد که این روز را انتخاب کردند و بعدتر به یک هفته ارتقا پیدا کرد که برنامه های مختلفی در این هفته اجرا می شود.

به گفته امیدی، مسجدالاقصی دومین مسجد محترم در دنیای اسلام و اولین قبله مسلمین بوده و لذا این بی حرمتی به این مسجد، قضیه بسیار مهمی است، و مسلمانان نمی خواهند که این مسئله از یادها فراموش شود.

وی با تصریح بر اینکه دشمنان امروز، نمی خواهند که این مسئله زیاد مطرح شود و می خواهند که طبق عقاید تحریف شده خودشان، این مسجد مقدس را خراب کنند، تأکید کرد: اما کشور ما به دلیل توجه وافر به این مسئله و مبارزه با صهیونیست، این مسئله را به جد پیگیری می کند.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس اظهار داشت: در صدر اسلام و از هجرت به مدینه، پیامبر اکرم(ص) یک نهاد دینی و اجتماعی را با نام "مسجد" تاسیس کرد.

به گفته امیدی، همه ادیان و فرق و مذاهب، چه الهی و چه غیر الهی، به دنبال مکانی برای دعوت پیروان خود هستند و اجتماعات مذهبی داشته باشند و بتوانند در آن به راحتی افکار و عقاید خود را ترویج کنند.

وی ادامه داد: اسلام عزیز به دستور خداوند سبحان و با مجری گری پیامبر اکرم(ص)، مسجد را بنا نهاد و یک سنگ بنای صحیح برای ارتباط زمین و آسمان تاسیس کرد تحت عنوان "مسجد"؛ و قابل توجه است که 28مرتبه اسم "مسجد" و مشتقات آن در قرآن کریم ذکر شده است و خداوند سبحان، اهمیت این زمین و پاک و مقدس بودن و احکام علی السویه برای این مکان و احترام و تنظیف و کرامت و بزرگداشتش را به این وسیله به ما یادآوری می کند.

به گفته مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس، در لسان معصومین هم مفصل به مسئله گرامیداشت مسجد و محور قرار دادن آن تأکید شده است و لذا مسجد جایگاهش در عصر پیغمبر و بعد از آن، به عنوان محلی برای مناسبات اجتماعی رقم می خورد.

امیدی، مسجد در صدر اسلام را دارالفکر، دارالذکر، و دارالعلم دانست که سبک زندگی و حیات سالم در آن آموزش داده می شده است.

وی با بیان اینکه در زمان حال، ذره ذره از مسجد طراز اسلام فاصله گرفته ایم و تشکلاتی مثل سازمان های مردم نهاد، مجتمع های فرهنگی، فرهنگسراها، حسینیه ها در کنار مسجد قرار گرفته است، اظهار داشت: پس طبیعی است که وقتی رقبای اینچنینی برای مسجد باشد، جمعیت آن کاهش خواهد یافت اما نباید فراموش کنیم که محور همه حرکت ها باید مسجد باشد و مسجد محوری باید شعار ما باشد، چرا که زمینی پاک تر از زمین مسجد بر روی کره خاکی وجود ندارد.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به جایگاه مسجد در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: امام راحل(ره) در مسجد سلماسی در قم سالها تدریس می کردند و طلاب و مشتاقین از آن بهره مند می شدند و علاوه بر این، محور فعالیت و حرکت های امام، دستوراتی که می دادند، و مقابله ای که با نظام شاهنشاهی داشتند، در این مسجد بود.

به گفته امیدی، محور تحرکات و انگیزه بخشی به نیروهای انقلابی، از همین مسجد و مساجد دیگر که به عنوان یک شبکه عظیم مردمی به حساب می آید، بود.

وی نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی را یک نقش بسیار پررنگ و تأثیرگذار دانست و گفت: بسیاری از متدینین که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، و مبارزه با طاغوت فعالیت می کردند، این مسائل را در مسجد می شنیدند و به صحنه اجرا در می آوردند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان