کد خبر: ۱۳۲۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
استاندار فارس در پیش خطبه نماز جمعه شیراز:

بهره برداری از ۸۲۱ پروژه با سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار همزمان با هفته دولت در فارس

دکتر عنایت‌الله رحیمی، در آستانه هفته دولت پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز به ایراد سخنرانی پرداخت.
به گزارش شیرازه، عنایت‌الله رحیمی، در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: علاوه بر این تا پایان امسال تعداد قابل توجهی پروژه به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که افتتاح این این حجم پروژه ظرف یک سال در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی، یکی از مسائل و مشکلات اساسی پیش روی استان را مساله آب برشمرد و ادامه داد: به منظور رفع این مشکل پروژه‌های متعددی در زمینه تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی اظهار داشت: طی روزهای آتی و همزمان با هفته دولت شاهد بهره‌برداری از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان در حوزه تامین آب خواهیم بود.

استاندار فارس اضافه کرد: علاوه بر این تعدادی از سدها و شبکه‌های انتقال آب نیز که هم اینک در استان در دست اجرا است تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید از جمله مهمترین آنها می‌توان به پروژه‌ انتقال آب از سد درودزن به شیراز اشاره کرد.

وی گفت: اجرای پروژه‌های بزرگراهی نیز به عنوان یکی از نیازهای استان مورد توجه دولت بوده و بر همین اساس همزمان با هفته دولت امسال ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ ۲۶۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس، آزادراه 225 کیلومتری شیراز - اصفهان را بزرگترین پروژه حوزه راهسازی این استان برشمرد و ادامه داد: با توجه به اعتبارات اخذ شده برای اجرای این پروژه امید است که تا اوایل سال 99 این پروژه که اثرات زیادی در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و دسترسی آسان‌تر به مرکز کشور را برای هموطنان به ویژه مردم استان فارس به همراه دارد به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: در زمینه فضاهای آموزشی، فرهنگی و آموزش و پرورش ۱۰ پروژه به ارزش هفت هفت میلیارد تومان، در زمینه امور بهداشت و درمان ۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، در حوزه برق و انرژی ۱۹۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان و در زمینه عمران شهری ۱۱۹ پروژه با ۷۹ میلیارد تومان در هفته دولت امسال تقدیم مردم استان فارس خواهد شد.

 رحیمی، میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان طی پنج ماه امسال را ۴۴ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: در جهت افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها تلاش شد که فرایندهای پیچیده و سخت اداری کاهش یابد.

استاندار فارس در پایان افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه صدور مجوزهای بی‌نام است که تاکنون استقبال خوبی از آن شده و امیدواریم با همراهی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی شاهد افزایش هرچه بیشتری سرمایه‌گذاری در استان باشیم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیر محمد
Switzerland
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
0
آقای عنایت الله رحیمی این صحبتها رو رها کن . بگو دراین شرایط اقتصادی سخت که مردم و عمدتا دهک های پایین اقتصادی که دیگر قادر به پرداخت اجاره بهای منزل نیستند و به زودی این مسله به دهکهای بالاتر نیز سرایت میکند برنامه استانداری برای خانه دار شدن مردم چیست؟
وضعیتی که اکنون ما درآن گرفتاریم ماحصل وجود افرادی چون شما و استاندان قبل از شماست که با فرصت سوزی,عوام فریبی از طریق تریبونهای رسمی ,توزیع ناعادلانه فرصتها ,و .... اینک کشور را به معضل جدیدی که مسکن است روبرو ساخته اید!