کد خبر: ۱۳۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
استاندار فارس در نشست خبری به مناسبت هفته دولت خبر داد:

صدور۱۲۹ مجوز سرمایه گذاری بی نام در استان/ ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید با اجرای طرح هر بنگاه اقتصادی یک اشتغال / کاهش ۱.۹ درصدی نرخ بیکاری در چهار ماهه اول سال ۹۸

استاندار فارس در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، از افتتاح، صدور مجوز، و ایجاد اشتغال در استان خبر داد.

به گزارش شیرازه، دکتر عنایت الله رحیمی در نخستین روز از هفته دولت در یک نشست خبری به تشریح اقدامات و خدمت رسانی های دولت در سطوح کشور و به تبع ان در استان فارس پرداخت.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به علت ماهیت حق طلبانه خود از ابتدای انقلاب تا کنون با چالش های مختلفی مواجه بوده است، افزود: یکی از این چالش ها ترور فیزیکی شخصیت های اثر گذار انقلاب به منظور حذف نیروهای ارزشمند بود که هم اکنون نیز به شیوه های متفاوتی همچون ترور شخصیت و تلاش برای مخدوش کردن اعتماد کردم به مسئولین و کارگزاران نظام ادامه دارد.

وی بر لزوم شناخت این نیات و اهداف ونقشه های خصمانه دشمنان توسط نیروهای نظام تاکید کرد و افزود: امروز دشمنان می کوشند نظام را نا کارآمد جلوه داده و نا امیدی را در جامعه ترویج کنند.

استاندار فارس هفته دولت را فرصتی مغتنم برای اعلام خدماتی دانست که دولت به مردم در همه نقاط استان ارائه داده است.

دکتر رحیمی در بخش ابتدایی سخنان خود به بیان سیاست های اقتصاد مقاوتی دولت در راستای تحقق شعار رونق تولید و اقدام در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: تکمیل و توسعه فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از پروزه های اثرگذاری است که دولت با انجام آن زمینه تولید 45 میلیون لیتر بنزین یورو5 در این پالایشگاه را فراهم کرده که ظرفیت تولید بنزین کشور از 57 میلیون لیتر در سال 92 به 102 میلیون لیتر در حال حاضر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نفروختن بنزین به ایران یکی از تهدیدات دشمن بوده ،تاکید کرد: دولت با سرمایه گذاری در حوزه تولید بنزین این تهدید را از بین برده است و این پالایشگاه بیش از 30 درصد از بنزین تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر رحیمی با بیان اینکه یک پروژه اقتصاد مقاومتی که سرمایه مشترک ما و کشورهای همسایه بود تولید گاز غنی از فازهای میادین پارس جنوبی است که تولید آن 586.5میلیون متر مکعب در روز است افزود: بر اساس برنامه ریزی ها انتظار می رود این میزان تا پایان سال به 600 میلیون متر مکعب افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تولید 228 هزار بشکه نفت خام در روز از میادین مشترک غرب کارون در یازده ماهه سال 97، گاز رسانی به 921 هزار و 69 مشترک جدید شهری و روستاییدر 11 ماهه 97، احداث 2 هزار و 654 هکتار گلخانه جدید و اصلاح، بازسازی و نوسازی 539 هکتار گلخانه تولید بیش از 13 میلیون تن گندم و خرید تضمینی9.5 میلیون گندم از سال 92 تا 97 ،تکمیل 133 هزار و 646 واحد مسکن مهر از جمله اقدامات دولت در سال های اخیر برشمرد.

رحیمی همچنین اعلام کرد که همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریورماه) 821 پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و 200 میلیارد تومان در 29 شهرستان این استان در ١١ سرفصل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از امروز و طی روزهای آتی شاهد بهره‌برداری از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان در حوزه تامین آب خواهیم بود، اضافه کرد: علاوه بر این تعدادی از سدها و شبکه‌های انتقال آب نیز که هم اینک در استان در دست اجرا است تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید از جمله مهمترین آنها می‌توان به پروژه‌ انتقال آب از سد درودزن به شیراز اشاره کرد.

استاندار فارس ادامه داد: اجرای پروژه‌های بزرگراهی نیز به عنوان یکی از نیازهای استان مورد توجه دولت بوده و بر همین اساس همزمان با هفته دولت امسال ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ ۲۶۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

به گفته دکتر رحیمی آزادراه 225 کیلومتری شیراز – اصفهان بزرگترین پروژه حوزه راهسازی جنوب کشور محسوب می شود و که با توجه به اعتبارات اخذ شده برای اجرای این پروژه امید است که تا اوایل سال 99 این پروژه که اثرات زیادی در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و دسترسی آسان‌تر به مرکز کشور را برای هموطنان به ویژه مردم استان فارس به همراه دارد به بهره‌برداری برسد .

وی اضافه کرد: در زمینه فضاهای آموزشی، فرهنگی و آموزش و پرورش ۱۰ پروژه به ارزش هفت میلیارد تومان، در زمینه امور بهداشت و درمان ۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، در حوزه برق و انرژی ۱۹۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان و در زمینه عمران ۷۸ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت امسال تقدیم مردم استان فارس خواهد شد.

استاندار فارس همچنین میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان طی پنج ماه امسال را ۴۴ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: در جهت افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها تلاش شد که فرایندهای پیچیده و سخت اداری کاهش یابد.

وی با اشاره به کاهش ١.٩ درصدی نرخ بیکاری استان در چهارماهه اول امسال نسبت به سال ٩٧، گفت: نرخ بیکاری فارس در مدت مذکور به ٧ درصد رسیده و رتبه دوم کشور پس از همدان را به خود اختصاص داده است.

دکتر رحیمی با بیان اینکه برخی پروژه‌های در حال اجرا در فارس ماهیت ملی دارند و پیش برنده توسعه اقتصادی کشور هستند، پروژه آلومینیوم جنوب با ١٥ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال یکهزار و ٢٠٠ نفری را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد که طی ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

وی به واگذاری تسهیلات فراگیر و طرح اشتغال روستایی هم اشاره و بیان کرد که بخش زیادی از این تسهیلات منجر به ورود طرح‌ها به بازار کار و افزایش اشتغال در استان شده و خواهد شد.

استاندار فارس به اکتشاف پهنه وسیعی از معادن استان با بیش از ٩ هزار کیلومتر مربع طی توافق با ایمیدرو نیز اشاره و عنوان کرد : ذخایر معدنی باارزشی کشف شده که بر توسعه اقتصادی استان اثر خواهد داشت.

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: به رغم کاهش درآمد دولت اما سرجمع بودجه فارس امسال ٣٠ درصد و حوزه عمرانی نیز ۱۷ درصد، از افزایش اعتبارات نسبت به سطح میانگین کشوری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی توفیقات درخور توجهی به ویژه در حوزه گلخانه‌ای ایجاد شده به گونه‌ای که ستاد گلخانه‌ها برای اولین بار در کشور و در این استان شکل گرفته است یاد آور شد: سطح زیرکشت گلخانه‌ای جدید در فارس برای امسال به میزان ٦٨١ هکتاری هدف گذاری شده است .

استاندار فارس به پروژه راه آهن اقلید به یزد هم اشاره و با بیان اینکه تا پایان سال ٩٩ بهره‌برداری از این پروژه در دستور کار قرار دارد، گفت: با افتتاح این پروژه، طول سفر و دسترسی به استانهای شرقی کشور با ٣٥٠ کیلومتر کاهش می‌یابد .

دکتر رحیمی اضافه کرد: پروژه راه آهن شیراز-گل گهر به رغم کاستی ها و تنگناهایی که در تامین اعتبارات وجود دارد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ١٧٠٠ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و تا پایان امسال روستاهای بالای ٢٠ خانوار واجد شرایط، دارای گاز خواهند شد .

استاندار فارس به صدور ١٢٩ مجوز بدون نام جهت کاهش بروکراسی اداری و مدیریت زمان برای سرمایه گذاران متفاضی در بخش صنعت و معدن و صنایع تبدیلی کشاورزی اشاره و عنوان کرد: ١٢ طرح از این تعداد بر مرحله درخواست متقاضی و عملیاتی شدن، رسیده، ٧١ مورد از این مجوزهای بدون نام مربوط به صنعت و معدن و ٥٨ مورد مربوط به صنایع تبدیلی کشاورزی و گلخانه‌ای است.

استاندار فارس همچنین در پاسخ به سوالی درباره رخدادهای اخیر شورای شهر شیراز نیز گفت: شورای شهر یک نهاد مردمی و مستقل و دارای قانون مشخص است که تمایل داریم اعضا این شورا با اتحاد و همدلی کارها را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر در این مجموعه ها طبیعی است ممکن است هر یک دیدگاه خاص خود را داشته باشند، تاکید کرد: در نهایت مجموعه اعضا مشخص می کنند چه کسی رییس ، نائب رییس و... باشد.

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد استان بدون دخالت در امور شوراهای شهر تنها به نظارت، هدایت و کمک می پردازد، بیان کرد: آنچه از نظر ما اهمیت دارد برای ما برایند کار است که باید منجر به توسعه شهر و خدمت رسانی به شهروندان شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان