کد خبر: ۱۳۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خبر داد:

جایزه بین‌المللی آسیا ویژن در دست خبر مرکز فارس/ 160 طرح در صدا و سیمای مرکز فارس آماده افتتاح برای هفته دولت

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس از کسب جایزه ارزشمند بین‌المللی در جشنواره آسیا ویژن ( اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) توسط خبر مرکز فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، سیدتقی سهرابی در جمع خبرنگاران از کسب جایزه ارزشمند بین‌المللی در جشنواره آسیا ویژن ( اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) توسط خبر مرکز فارس خبر داد و گفت: در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز کشور، کاروان فارس با 23 نفر جزء پرتعدادترین کاروان‌های مراکز بود که در تمام کمیسیون های صدا، سیما، خبر، فضای مجازی، پژوهش و موسیقس جایزه کسب کرد.

وی با بیان اینکه سیمای مرکز فارس موفق شد برای دومین سال متوالی تندیس مرکز برتر برترین‌ها را به خود اختصاص دهد اظهار داشت: در کمیسیون‌ها و مراسم اختتامیه 59 بار نام مرکز فارس پرآوازه شد و در سخنرانی معاون اموراستان‌ها در کمیسیون‌‌ها و مراسم اختتامیه بارها نام فارس به عنوان الگوی مراکز برده شد و نام خبر مرکز فارس و به ویژه آقایان سعید پرویزی و مهدی ثابت در کلام بزرگان سازمان جاری بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: صدای مرکز فارس نیز با افتخار تندیس برتر را دریافت کرد و خبرمرکز فارس نیز برای چندمین بار تندیس برتر مراکز را دریاف کرد.در کمیسیون سیما نیز علاوه بر جایزه‌های دریافتی در همه بخش‌های دیگر مرکز فارس نامزد دریافت جایزه بود.

وی بیان کرد: برنامه موفق جوان گپ در سیما نیز طی دو دوره در جشنواره تندیس برنامه برتر و بیشترین جوایز را کسب کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت تصریح کرد: به همین مناسبت نیز صدا و سیمای مرکز فارس 160 طرح شامل ایستگاه‌های دیجیتال تلویزیونی و طرح‌های تولیدی، رفاهی و تاسیسات را آماده افتتاح دارد که برخی از این طرح‌ها به صورت آزمایشی آغاز بکار کرده است.

سهرابی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت مجموعه "خورشیدهای سه‌گانه" و حضور 40 اساتید دانشگاه در پژوهش این کار و بیان اینکه در مهر ماه حاصل این پژوهش رونمایی می‌شود، افزود: رایزنی‌های کنونی چندان رضایت‌بخش نبوده است .

وی با بیان اینکه تولید مستندنگاری "احمد بن موسی(ع)" را خود به عهده گرفتیم، گفت: رغبت سرمایه‌گذار را مشاهده کردیم و در آخرین نشست با نماینده سرمایه‌گذار در حال پیگیری هستیم اما تمایل ما استفاده از عوامل داخلی است و سرمایه‌گذار نظر متفاوتی دارد .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه نمی‌توانیم معطل منتظر سرمایه‌گذار بمانیم، خاطرنشان کرد: برای ساخت مجموعه‌های "خورشید سه‌گانه" هزینه‌ها چند برابر شده و باید در این زمینه با سرمایه‌گذار به توافق برسیم و در غیر صورت مجموعه‌ها به صورت تک‌تک ساخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرکز فارس برای صدا و سیما حائز اهمیت است و از ابتدا نیز این مرکز برای یک شبکه ملی راه‌اندازی شده بود، گفت: بنابراین در حوزه فنی در حال بروزرسانی و نوسازی تجهیزات هستیم و تا حدودی این اتفاق افتاده است، HD شدن مراکز نیز در دستور کار قرار گرفته که البته این کار هزینه زیادی را دربرخواهد گرفت .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس همچنین گفت: در آرشیو و بخش کالایی آنقدر وسایل وجود دارد که بتوان در فارس یک موزه صدا و سیما داشته باشیم.مرکز فارس مزین به آثار هنرمندان فارس شده است، همچنین دیجیتال سازی برنامه‌ها نیز آغاز شده است .

سهرابی با بیان اینکه انیمیشن دیربازده است، افزود: انیمیشین "سفرهای سعدی" در 13 قسمت 22 دقیقه‌ای در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.در تامین بودجه در این حوزه با مشکلاتی رو به رو هستیم به همین دلیل کارها کند پیش می‌رود .

وی تاکید کرد: جذب سرمایه گذار برای کارهای رسانه‌ای در فارس سخت است و خیران در این حوزه ورود نمی‌کنند، در حالی که ما دنبال قهرمان و افتخارآفرینان و تریبون دادن به آنها هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در ادامه، موزه را برای هر ارگان یا شهر، یک امتیاز و دستاورد بزرگ معنوی دانست و گفت: مجموعه کالاهای موزه ای در انبارهای مرکز صداو سیمای فارس وجود دارد، موجودی آن قدر هست که بتوان یک موزه از آن تشکیل داد؛ موزه از داشته های معنوی و تجهیزات فنی و برنامه های فاخر و مجموعه آثار مکتوب هر مجموعه ایست که در اختیار داریم و ارزشمند است.

سهرابی افزود: صدا و سیمای فارس این توانمندی را دارد که تبدیل به یک موزه بزرگ برای معرفی آثار هنرمندان این سرزمین تاریخی و هنری بشود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان