کد خبر: ۱۳۲۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

واکنش استاندار به حوادث شورای شهر شیراز

استاندار فارس: در امور شوراها دخالت نمی‌کنیم.
استاندار فارس، با اشاره به مباحث پیش آمده در خصوص انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: قصد دخالت در امور شوراها را نداریم اما در صورتی که نیاز به کمک داشته باشند کمک خواهیم کرد.
این پرسش پس از آن مطرح شد که موضوع انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه فوق‌العاده ۲۸ مردادماه این شورا حواشی در پی داشت و رئیس سابق این شورا، جلسه رای‌گیری را فاقد رسمیت خواند اما در نهایت، فرماندار شیراز انتخابات برگزار شده را بدون اشکال دانست و مهر تایید بر آن زد. 

ایرنا نوشت: عنایت الله رحیمی استاندار فارس شنبه در پاسخ به پرسشی درباره حواشی شورای شهر شیراز افزود: شورا یک نهاد مردمی،‌مستقل و دارای قانون مشخص است و نهایت تلاش ما این است که اعضای شوراها با اتحاد و همدلی کار را پیش ببرند. 
وی که در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه‌ها و طرح‌های هفته دولت در استان فارس سخن می‌گفت، با بیان این که وجود اختلاف نظر در میان اعضای شورا امری کاملا طبیعی است، به نتایج اخیر انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز اشاره کرد و گفت:‌ در نهایت، این مجموعه اعضای شورا هستند که در خصوص هرگونه مطلبی تصمیم‌گیری می‌کنند و اینکه چه کسی باید رئیس یا نایب رئیس شورا باشد.
استاندار فارس اظهار داشت: برای ما نیز فرق ندارد که اعضای شورا چه کسانی را از میان خود به عنوان هیات رئیسه انتخاب می‌کنند و برای ما ملاک و موضوع مورد اهمیت، برآیند و خروجی منطقی تصمیم‌های شورا در راستای خدمت به مردم است.
رحیمی با اشاره به وسعت و گستردگی استان فارس تصریح کرد: تمرکز خاصی را روی شورای شهر خاصی نداریم؛ به هیچ وجه به مباحث حاشیه‌ای شورا ورود نمی‌کنیم چرا که مسائل و کارهای مهمتری برای پیگیری در استان وجود دارد. 
وی با بیان این که شوراها را در مسیر خدمت به مردم، نظارت، کمک و هدایت می‌کنیم،‌ گفت:‌ تاکنون به هر درخواستی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز پاسخ مثبت داده‌ایم. 

فارس توان جذب سرمایه‌گذار را دارد
استاندار فارس در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به توانایی فارس در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی گفت: در پنج ماه امسال نیز ۴۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده است.
رحیمی، بر لزوم انجام سرمایه‌گذاری مشترک با دیگر کشورها نیز تاکید کرد و گفت: زمانی بسیاری از کشورها از جمله عراق متقاضی سیمان تولیدی استان بودند و حجم قابل توجهی از سیمان استان به این کشورها صادر می‌شد.
وی گفت: اگر بنا است که بازار برای ما محفوظ بماند، باید سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم چرا که همین سرمایه‌گذاری مشترک که منافع مشترک در پی دارد تهدید را به حداقل خواهد رساند.
استاندار فارس یادآور شد:‌ روند صادرات محصولات استان در سال‌های گذشته صعودی بوده است به گونه‌ای که در سال‌های ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷ این استان به ترتیب ۶۰۰، ۱۰۲۳، ۱۳۳۳ و  ۱۳۷۶ میلیون دلار صادرات داشته است. 

هدفگذاری ایجاد ۶۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای
استاندار فارس با اشاره به هدفگذری ۶۵۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در این استان گفت: با توجه به مواجه استان با مشکل کم‌آبی، در بحث توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اقدامات خوبی در استان انجام شده است.
رحیمی افزود: امسال افق ۶۵۰ هکتاری برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان هدفگذاری شده که با توجه به تشکیل ستاد گلخانه‌ها در استان به عنوان نخستین استان که به شکل متمرکز به این مساله پرداخته است امیدواریم بتوانیم این هدف را محقق کنیم.

بهره‌برداری از راه آهن اقلید – یزد در سال ۹۹
وی، با اشاره به اینکه راه‌آهن اقلید – یزد در مراحل پایانی کار قرار دارد گفت: امیدواریم این پروژه در سال ۹۹ آماده بهره‌برداری شود.
استاندار فارس افزود: با افتتاح این پروژه، طول سفر و دسترسی به راه آهن شمال و جنوب و همچنین دسترسی به استان‌های شرقی به میزان ۳۵۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. 
رحیمی تصریح کرد: پروژه راه‌آهن شیراز- گلگهر نیز با مشکلات اعتباری مواجه است اما با وجود این مشکل پروژه همچنان فعال است و امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه خاتم الانبیاء داشته‌ایم فازهای بعدی این پروژه که ما را به معادن کرمان وصل می کند و انتقال بار از مرکز استان به بنادر را ممکن می‌کند نیز عملیاتی شود.

سرمایه گذاران جدید برای راه‌آهن شیراز - بوشهر در راه هستند
استاندار فارس در پاسخ به خبرنگاری که مدعی شد خروج کشور چین از طرح ساخت راه‌آهن شیراز - بوشهر باعث توقف این طرح شده است،‌ گفت:‌ فاینانس مالی این طرح از مجوز شورای اقتصاد برخوردار است و از آنجا که بانک عامل این طرح، سقف قراردادهایش تکمیل شده بود، در حال هماهنگی‌های لازم برای شتاب بخشیدن به این طرح هستیم. 
وی با بیان این که سرمایه‌گذاران جدید این طرح در راه هستند، گفت: کارگاه‌های ساخت این طرح تجهیز شده و زیرسازی ۱۰۰ کیلومتر از مبدا (شیراز) و مقصد (بوشهر) نیز آغاز شده است. 


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
0
مصوبات شوراها بدون تایید فرماندار قابلیت اجرایی ندارد و استاندار رئیس هیئت حل اختلاف شورا وفرمانداری است گفتن در موضوعات شورا دخالت نمی کنم توسط استاندار یکی از این دو معنا را دارد 1- به وظیفه ام عمل نمی کنم 2- به وظیفه ام آشنا نیستم