کد خبر: ۱۳۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
فرماندار شیراز در دیدار با امام جمعه:

در جنگ اقتصادی تمام عیار وارد شده ایم؛ همه دستگاه ها در این راه همت کنند

فرماندار شیراز در دیدار با امام جمعه، با بیان اینکه هم اکنون در یک جنگ اقتصادی تمام عیار وارد دشه ایم، همت همه دستگاه ها را در این جنگ، لازم و ضروری دانست.

به گزارش شیرازه، محمدرضا امیری، صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای مدیران شهری با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز که در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون در یک جنگ اقتصادی تمام عیار وارد دشه ایم، همت همه دستگاه ها را در این جنگ، لازم و ضروری دانست.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اقتدا به سیره و روش این شهیدان والامقام افتخارکارکنان نظام مقدس اسلامی دانست و تصریح کرد: تذکرات موجب رشد و پویایی و جلوگیری از انحرافات است.

امیری با بیان اینکه علی رغم پیش بینی های انجام شده، در ابتدای سال با وقوع سیل، درگیر این اتفاق ناگوار شدیم و مجموعه فرمانداری هنوز در بازسازی مناطق، درگیر این موضوع هستند اظهار داشت: بخشی از وقت دستگاه‌های دولتی درگیر موضوع سیل بود، بخش دیگری درگیر هشدارهایی پیرامون آتش‌سوزی از رویش علف‌زارها بود که متأسفانه آتش‌سوزی کهمره نیز رقم خورد، البته پیش از آتش‌سوزی واقعه کهمره کاهش آمار آتش‌سوزی را داشتیم.

فرماندار شیراز ضمن یادآوری اینکه اکنون در جنگ اقتصادی هستیم که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در این موضوع کمک کنند، تصریح کرد: در مسائل اجتماعی نیز دغدغه‌هایی وجود دارد اما علی‌رغم همه مسائل و مشکلات دولت ارائه خدمات خود را با کمبود اعتبارات متوقف نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت، به تجدید بیعت مسئولین با شهدا در آغاز این هفته و افتتاح چند پروژه شهری اشاره کرد و تأکید کرد: در هفته دولت شاهد افتتاح 126 پروژه بااعتبار 458 میلیارد تومان خواهیم بود.

امیری گفت: در حوزه خدمات بهداشت درمانی چندین مرکز سلامت ازجمله مرکز سلامت گلستان بااعتبار 6 میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره‌برداری خواهند رسید، همچنین در حوزه ورزش پروژه‌هایی بالغ‌بر 3 میلیارد تومان نیز افتتاح خواهد شد.

فرماندار شیراز همچنین از افتتاح پروژه 270 میلیاردی دولت در بخش مسکن خبر داد و افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بخش مسکن نیز در روز گذشته انجام شد، همچنین در بخش گازرسانی نیز گاز روستاهای رزقان در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان بیان کرد: در موضوع رونق و تولید و اشتغال که در موضوع آمار نرخ بیکاری در رده‌های آخر سایر استان‌ها قرار داشتیم، امسال نیز نرخ بیکاری استان به حدود 7 رسیده است در حوزه شهرستان شیراز نرخ بیکاری به 8.9دهم کاهش پیداکرده که این رتبه در سال‌های گذشته بسیار بالاتر بود و با اقداماتی که در حوزه رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری انجام‌شده است این آمار کاهش‌یافته است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان