کد خبر: ۱۳۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

معاون شهردار شیراز: کلمه «شهید» 3 سال پیش از تابلو حذف شده بود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز، تابلو خیابان شهید دستغیب که حذف کلمه شهید در آن طی روزهای اخیر خبرساز شده است را مربوط به 3 سال پیش اعلام کرد.
 طی چند روز اخیر تصویری در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشت.

تصویر منتشرشده مربوط به تابلو خیابان شهید دستغیب در منطقه میانرود شیراز است که در آن کلمه «شهید» حذف شده، در حالی که تابلو کوچه‌های فرعی همین خیابان، هنوز عنوان شهید را دارد.

تابلو کوچه‌های فرعی همچنان به رنگ آبی و قدیمی است، اما تابلو خیابان اصلی به رنگ سفید است که تازگی آن را نشان می‌دهد و همین موضوع شائبه تعمّدی بودن حذف عنوان شهید را در اذهان ایجاد می‌کند.


معاون شهردار: کلمه «شهید» 3 سال پیش از تابلو حذف شده بود
بررسی‌ها نشان می‌دهد این تابلو اکنون از ابتدای خیابان شهید دستغیب برداشته شده است، اما پس از انتشار تصویر این تابلو در فضای مجازی و انتقادات فراوان مردم به این اتفاق، تاکنون شهرداری شیراز توضیحی در این‌باره ارائه نکرده است.

خبرنگار فارس در تماس تلفنی با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز جویای ماجرای تابلو خیابان شهید دستغیب شد که مجتبی زوربخش اظهار داشت: تابلو خیابان شهید دستغیب مربوط به 3 سال گذشته است.

وی در این گفتگوی کوتاه گفت: از روز پنجشنبه که در جریان موضوع قرار گرفتیم، بررسی‌های لازم در حال انجام است و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

زوربخش خاطر نشان کرد: نام‌گذاری معابر برعهده شورای نام‌گذاری است و باید بررسی شود که این خیابان به نام «شهید دستغیب» بوده است یا «خیابان دستغیب» در جهت تکریم خاندان دستغیب، چراکه در شیراز خیابان دیگری به نام شهید دستغیب وجود دارد./فارس 


نظرات بینندگان