کد خبر: ۱۳۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مدیر ستاد مركزی هیئت رزمندگان اسلام:

هر هیئت باید یك گروه جهادی داشته باشد/باید نوحه‌ها و سخنرانی‌ها پر از مضامین قرآنی و انقلابی باشد

مدیر ستاد مركزی هیئت رزمندگان اسلام گفت: یكی از مهم‌ترین كارهای فرهنگی در اربعین كادرسازی برای هیئت رزمندگان اسلام است.

به گزارش شیرازه، سردار علی‌اكبر مداحی، مدیر ستاد مركزی هیئت رزمندگان اسلام كشور در مراسم تودیع و معارفه مسئول هیئت عاشقان ثارالله(ع) رزمندگان اسلام استان فارس، یكی از مهم‌ترین كارهای فرهنگی در اربعین كادرسازی برای هیئت رزمندگان اسلام دانست و گفت: بهترین مكان برای آن هم پیاده‌روی اربعین است.

مداحی با بیان اینكه بهتر است هر هیئت یك كاروان ۴۰ نفره به همراه مداح و سخنران به پیاده‌روی اربعین اعزام كند، اهمیت خودجوش بودن و مردمی‌بودن این هیئت را یادآور شد و افزود: از همه نهادهای انقلابی حمایت بگیرید و خیلی وابسته به پادگان‌های سپاه نباشید و اگر توان دارید میان مردم باشید و اصولاً‌ هیئت‌ها باید میان مردم و در مساجد و حسینیه‌ها باشند.

مدیر ستاد مركزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینكه هر هیئت باید یك گروه جهادی داشته باشد، گفت: در سیلی كه در لرستان اتفاق افتاد، كار بازسازی یكی از روستاهای این استان به عهده هیئت رزمندگان اسلام قرار گرفته است.

وی از فعالیت ۱۰۰۰ شعبه این هیئت در نقاط مختلف كشور خبر داد و گفت: جلسات و برنامه‌هایی در ایام محرم و صفر به‌عنوان برجستگان هیئت رزمندگان اسلام مطرح است كه در واقع این هیئت مبدع برگزاری این جلسات است نظیر شیرخوارگان حسینی، همایش «احلی من العسل» و شهادت حضرت رقیه(س) كه این جلسات توسط هیئت رزمندگان اسلام به‌صورت ویژه اجرا می‌شوند.

به گفته مداحی، اگر هیئت رزمندگان اسلام رنگ شهدا و دفاع مقدس را نداشته باشند، تفاوتی با بقیه هیئت‌ها ندارد و باطن و محتوای آن هم اگر تبلور مضامین قرآنی و انقلابی نباشد، تبدیل به یك هیئت بی‌تفاوت سكولار می‌شود.

مدیر ستاد مركزی هیئت رزمندگان اسلام با تصریح بر اینکه در ماه محرم و صفر همان‌طور كه عزاداری‌های خود را منور با عكس‌ شهدا می‌كنیم باید نوحه‌ها، شعرها و سخنرانی‌هایمان نیز مملو از مضامین قرآنی و انقلابی باشد، اظهار داشت: مجلس امام حسین(ع) باید مملو از شور و حرارت باشد.

مدیر ستاد مركزی هیئت رزمندگان اسلام افزود: می‌توان همین شور را شعار هیهات منا‌الذله دانست و باید مكتب و شعار خود را در عزاداری‌ها القا كنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه هیئت رزمندگان اسلام هر سال یك الی دو كتاب نوحه را تولید و توزیع می‌كند، گفت: كتاب نوحه كه متشكل از شعارها و نوحه‌های انقلاب است، امسال توسط میلاد عرفان‌پور، یكی از شاعران برجسته كشورمان جمع‌آوری شده است.

مداحی، اهمیت دادن به كودكان، نوجوانان و جوانان و بانوان در هیئات رزمندگان اسلام را یادآور شد و گفت: هیئت رزمندگان باید به این ۴ قشر توجه كند. هیئت بانوان مكمل هیئت رزمندگان است و همچنین باید یك مهد كودك كوچك كنار هیئت به‌عنوان حسینیه كودك راه‌اندازی شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان