کد خبر: ۱۳۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس خبر داد؛

افتتاح چهار پروژه و کلنگ زنی یک کتابخانه عمومی در هفته دولت

روح الله منوچهری با اشاره به اقدامات عمرانی کتابخانه های عمومی فارس در هفته دولت گفت: در این هفته شش پروژه شامل افتتاح، کلنگ زنی و بازگشایی کتابخانه های عمومی با اعتباری بالغ بر ۲۶میلیارد و پانصد میلیون ریال در استان انجام می شود.

به گزارش شیرازه، روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک هفته دولت به پروژه های کتابخانه ای استان در این ایام اشاره و عنوان کرد: در هفته دولت سال جاری شش پروژه کتابخانه ای شامل چهار افتتاح کتابخانه، کلنگ زنی ساختمان یک کتابخانه عمومی و بازگشایی یک کتابخانه در استان فارس انجام می شود.

وی با اعلام اینکه چهار کتابخانه عمومی با زیربنای مجموع ۱۱۳۵ متر در لارستان به بهره برداری می رسد، گفت: کتابخانه عمومی ویژه کودک و نوجوان «ام الخیر» شهر اوز، کتابخانه عمومی «مهددانش» روستای حسین آباد و کتابخانه عمومی «صحبت» روستای نجف آباد که هر سه خیرساز است و نیز ساختمان جدید کتابخانه عمومی «آیت الله حقانی» شهر بیرم لارستان، پروژه هایی هستند که در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس اضافه کرد: این چهار پروژه در سومین روز هفته دولت با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری فارس و دیگر مسئولان استانی و شهرستان لارستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه از کلنگ زنی ساختمان کتابخانه عمومی «شهید محمد اسلامی نسب» روستای لایزنگان داراب نیز خبر داد و گفت: کتابخانه عمومی روستای دوستدار کتاب لایزنگان در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد که با توجه به نیاز این کتابخانه به ساختمان استاندارد، پروژه ساختمان کتابخانه به صورت خیرساز در متراژ ۲۲۰ متر در هفته دولت کلنگ زنی می شود.

منوچهری بازگشایی کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) مرودشت را دیگر پروژه این مجموعه در هفته دولت دانست و گفت: تعمیرات کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) مرودشت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال انجام شده و این کتابخانه پس از تعطیلی برای انجام تعمیرات، در این هفته بازگشایی می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در ادامه ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و بهسازی و تجهیز کتابخانه های موجود را اولویت این مجموعه دانست و گفت: تا پایان سال چندین کتابخانه عمومی دیگر در استان، افتتاح، راه اندازی، کلنگ زنی، تعمیر و بازگشایی خواهد شد.

افتتاح چهار پروژه و کلنگ زنی یک کتابخانه عمومی در هفته دولت


نظرات بینندگان