کد خبر: ۱۳۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

۴۸۰ میلیارد تومان پروژه‌‌ روستایی استان فارس ‌به بهره‌برداری رسید‌

در سومین روز از هفته دولت پروژه‌های روستایی استان فارس با اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان در مراسمی توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
 به گزارش شیرازه، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس در سومین روز از هفته دولت پروژه‌های روستایی استان فارس با اعتبار 480 میلیارد تومان در مراسمی توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور  در این آیین از استان فارس به عنوان مرکز مهم فرهنگی و گردشگری در کشور یاد کرد و گفت:‌استان فارس برای ما به عنوان مرکز فرهنگی و پرچمدار تمدن باستانی ایران حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود:‌ استان فارس مرکز بسیار مهم برای گردشگری ایران است که حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و آثار تاریخی مهم از جمله ظرفیت‌های آن است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های برجسته شیراز در حوزه دانشگاهی و پزشکی،‌ جایگاه این شهر را به عنوان مرکز گردشگری سلامت یادآور شد و در ادامه این ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس،‌ طرح‌های توسعه روستایی در استان فارس را افتتاح کرد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در این مراسم با اشاره به اینکه در هفته دولت 821 پروژه با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 200 میلیارد تومان در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد، به پروژه‌های روستایی که در این مراسم توسط رئیس جمهور افتتاح شد اشاره کرد و افزود: توسعه روستایی از ابتدای دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار داشته و امروز شاهد تحقق این هدف در روستاهای استان فارس هستیم. 

وی ادامه داد:  آبرسانی به 24 روستا با اعتباری بالغ بر10 میلیارد تومان  که روستاهای 5 شهرستان ممسنی، بوانات، رستم، زرین دشت و جهرم را در بر می‌گیرد از جمله این پروژه‌های روستایی است.
رحیمی همچنین به بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 13 روستای فاقد برق به ارزش 10 میلیارد تومان  در شهرستان‌های جهرم، فیروزآباد، مهر، لارستان، داراب و رستم اشاره کرد و افزود: این اقدام مهاجرت معکوس و افزایش جمعیت روستاها، افزایش اشتغال و رونق فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و دامداری و همچنین افزایش رفاه زندگی را در پی دارد. 

نماینده عالی دولت در استان فارس گازرسانی به 174 روستای استان فارس با اعتبار 319 میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های روستایی آماده بهره‌برداری دانست و عنوان کرد: این روستاها  مربوط به شهرستان‌های جهرم، لامرد، اقلید، زرین دشت، سپیدان، شیراز، فراشبند، رستم، فسا، قیر و کارزین، مرودشت، ممسنی و فیروزآباد است.

استاندار فارس احداث راه و روکش راه‌های روستایی را نیز در راستای توسعه روستاها حائز اهمیت دانست و افزود: تعداد زیادی پروژه در این حوزه با اعتبار 33 میلیارد تومان امروز در شهرستان‌های رستم، خرامه، سپیدان، فسا، داراب، قیر و کارزین،کازرون و ممسنی به بهره‌برداری می‌رسد.

توسعه پوشش تلفن همراه روستایی با اعتبار 64 میلیارد تومان در602 روستا و همچنین ارائه خدمات الکترونیک با اعتبار 8 میلیارد تومان در 325 روستا نیز از جمله پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که به گفته استاندار فارس در این مراسم به بهره‌برداری رسید. 

وی همچنین به  افتتاح 4 خانه بهداشت روستایی با ارزش 693 میلیون تومان در شهرستان‌های شیراز و مهر و همچنین افتتاح پروژه‌های حوزه ورزش از جمله 50 خانه روستایی‌، 31 زمین چمن مصنوعی و 9 سالن ورزشی با 32 میلیارد تومان اشاره کرد. 


نظرات بینندگان