کد خبر: ۱۳۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
هشدار به پر مصرف‌ها:

تغییر ساعت پیک مصرف برق در فارس

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با اشاره به مصرف زیاد برق در بانک‌ها گفت: از طریق مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم با آنان برخورد و تذکر داده شد ولی نظارت روزانه بر مصرف برق دشوار است.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در نشست خبری به تشریح وضعیت مصرف برق در فصل تابستان پرداخت و اظهارداشت: براساس آمارها 24 مرداد ماه امسال با مصرف سه هزار و 291 مگاوات  مصرف برق، بیشترین میزان مصرف انرژی برق در استان فارس ثبت شده است. 

عبدالعزیز کریمی با بیان اینکه با وجود مصرف بالای انرژی برق تابستان امسال بدون خاموشی سپری کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر ساعات پیک مصرف از روز به ساعات پایانی روز تغییر پیدا کرده و ساعت اوج مصرف از ساعت 12 ظهر به ساعت 16 افزایش یافته است.

کریمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه براساس مصاحبه‌های قبلی بانک‌ها بیشترین مصرف انرژی برق را در فارس داشته‌اند آیا با آنان برخورد شده است یا خیر گفت: از طریق مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم با آنان برخورد و تذکر داده شد ولی به دلیل اینکه ابزاری برای تعیین میزان مصرف روزانه ادارات در اختیار نداریم، نظارت روزانه آن دشوار است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس افزود: با توجه به اینکه طرح تغییر ساعات ادارات در استان تداوم پیدا نکرد نتوانستیم انرژی بیشتری را ذخیره کنیم.

وی با بیان اینکه امروز هیچ منطقه‌ای از استان وجود ندارد که  مردم آن منطقه از نعمت انرژی برق برخوردار نباشند، گفت: با این روند افزایشی در هر 10 سال به اجبار باید طول خطوط و نیروگاه‌ها را افزایش بدهیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس تصریح کرد: امسال در هفته دولت 16 پروژه برقرسانی در استان فارس با اعتباری بالغ بر 78 میلیارد و 49 میلیون تومان بهره‌برداری می‌شود که اکثر این پروژه‌ها انتقال و بهسازی است.

تسنیم

انتهای پیام/

نظرات بینندگان