کد خبر: ۱۳۲۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
حاشیه‌های توییت جنجالی وزیر ادامه دارد؛

مدارس کپری هوشمند هم به لیست محرمانه‌ها اضافه شد؟!

همزمان با هفته دولت پیگیر یکی از وعده های وزارت ارتباطات در استان کرمان شدیم؛ وعده هوشمندسازی مدارس کپری! اما از این وعده تنها به لیستی از محرمانه ها رسیدیم.
به گزارش شیرازه، چهارشنبه، ۲۳ مردادماه بود که آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتی خبر از هوشمند سازی ۱۰ مدرسه کپری در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان داد.

راه آرمان نوشت: وی در ادامه این خبر توضیح داده بود که ۲۴ مدرسه دیگر هم تا چند روز آینده به سیستم هوشمندسازی متصل خواهند شد.

روز بعد از این خبر؛ مسئولان نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات کرمان همگی بیان کردند که نسبت به این موضوع اطلاعی ندارند.

البته داستان به این جا ختم نشد بلا فاصله بعد از انتشار خبر راه آرمان مبنی بر بی اطلاعی مسئولین کرمانی از توئیت وزیر ارتباطات؛ مسعود الهامی مدیر کل فناوری و اطلاعات استان کرمان در مصاحبه ای با ایسنا بیان داشت که مدارس کپری در روستاهای ارزوئیه، قلعه گنج، فاریاب و رودبار شناسایی شده و اکنون ۱۳ مدرسه کپری در استان کرمان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

لزومی ندارد نام مدارس کپری هوشمند را بگویم/ نهادهای بازرسی اگر خواستند ما را تفتیش می‌کنند

مسعود الهامی، مدیر کل فناوری و اطلاعات استان کرمان دو روز بعد از گفتگو با ایسنا در مصاحبه با خبرنگار آرمان کرمان در رابطه با هوشمندسازی مدارس کپری گفت: در تلاشیم تا مدارس کپری را شناسایی کنیم و تاکنون توانسته ایم ۲۴ مدرسه کپری شناسایی نماییم که تقریبا ۲۲ مدرسه از این تعداد هوشمندسازی شده اند و تنها ۲ مدرسه در ارزوئیه و فاریاب باقی مانده اند.

الهامی ادامه داد: اتصال به شبکه ملی اطلاعات و هوشمند سازی، کار آموزش و پرورش است اما ما زیر ساخت های هوشمند سازی را آماده کرده و در اختیار سازمان ها قرار می دهیم به واقع وظیفه ما ایجاد زیر ساخت های هوشمند سازی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که آیا لیستی از این مدارس وجود دارد گفت: لزومی ندارد نام تک تک مدارس را بیاورم، لیست مدارس را از آموزش و پرورش دریافت کرده ایم و با همکاری آنان ادامه می دهیم.

مدیر کل فناوری و ارتباطات کرمان ادامه داد: شما به دنبال این هستید که کار انجام شده یا خیر در حالی که این کار شما نیست بلکه نهادهای بازرسی اگر خواستند ما را تفتیش می کنند.

البته در پایان این مصاحبه الهامی تنها نام یک مدرسه را عنوان مدرسه کپری هوشمندسازی شده آورد و آن مدرسه احمد بن موسی در روبارجنوب بود.

 

مدیرکل نوسازی مدارس: از مدارس کپری هوشمند هیچ اطلاعی ندارم

در حالیکه الهامی بیان می‌کند مدرسه کپری درکرمان وجود دارد و از این تعداد ۲۴ مدرسه هوشمند شده اند؛ سید محمد واعظی‌نژاد مدیرکل نوسازی مدارس کرمان می‌گوید: از سال ۷۶ در پنج فاز همه مدارسی که در آن سالها به عنوان مدارس کپری نامیده می‌شدند را در استان حذف کرده و در سالهای مختلف مدرسه ساختیم.

وی در گفتگو با خبرنگار ما توضیح داد: کپر جزء مناطق جنوب است و ساده ترین فضایی است که می توان برای زندگی و یا کلاس درس درست کرد.

واعظی نژاد افزود: گاهی به دلیل تغییر سیستم آموزشی ممکن است در مدارسی نیازمند تعداد کلاس بیشتری هستیم از این رو ساده ترین کار برای آموزش و پرورش منطقه ساخت کپر است تا زمانی که اعتبار برای ساخت و توسعه مدرسه در نظر گرفته شود.

وی تشریح کرد: آموزش و پرورش مدام با نوسازی مدارس در ارتباط است و با ارسال گزارش هایی بیان می کند که چه تعداد مدرسه با سازه های آجری، خشت و گلی و یا کپری در استان وجود دارد تا از این طریق و بر مبنای اولویت، مدارس توسعه یابند و نوسازی شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان بیان داشت: در منطقه جنوب استان مدارسی داریم که به دلیل نداشتن کلاس مجبور به ساخت کپر شده اند و احتمالا وزارت ارتباطات در چنین مدارسی سیستم اینترنت پرسرعت نصب کرده است.

وی تاکید کرد: از مدارس کپری هوشمند هیچ اطلاعی ندارم و این موضوع را از طرف خبرنگاران مطلع شده ام البته پس از بررسی و ارتباط با آموزش و پرورش کرمان، آنها نیز اظهار بی اطلاعی کردند.

واعظی نژاد اضافه کرد: در تماس با فناوری و ارتباطات کرمان آنها تنها نام شهرستان ها را بیان کردند و از دادن لیست مدارس امتناع ورزیدند.

مدیر کل نوسازی مدارس کرمان اظهار داشت: برای ما نیز جای سوال است که چرا مدارس کپری را برای هوشمندسازی انتخاب و مدارس نوساز را رها کرده اند در حالی که مدارس کپری ممکن است بعد از چند ماه به هر دلیلی کارایی شان را از دست بدهند ضمن این که در چنین مدارسی تنها ۵ یا ۶ دانش آموز وجود دارد.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش به دنبال این است که کلاس های زیر ۱۰ دانش آموز را تجمیع کند، این موضوع قابل تأمل است چراکه هزینه کردن و هوشمند سازی مدارس کپری به صرفه نیست اما بنظر می رسد این جزئی از سیاست وزارت ارتباطات است.

وقتی مسئولین جنوب استان وجود مدارس کپری را تکذیب می کنند

گودرزی مسئول فن آوری اطلاعات اداره آموزش و پرورش ریگان در گفتگو با راه آرمان در خصوص مدارس کپری در این شهرستان گفت: در ریگان مدرسه کپری وجود ندارد ضمن این که مدرسه هوشمنده شده ی کامل نیز نداریم و تعداد محدودی مدرسه ی نیم هوشمند است که تنها یک یا دو کلاس آن ها سیستم رایانه و پرده دارد اما هیچ کدام به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند.

درحالی که الهامی مدیر کل فناوری و ارتباطات کرمان مدعی است که فاریاب یکی از بخش هایی است که مدرسه کپری دارد و برای هوشمندسازی این مدرسه در تلاش است اما یک مسئول از آموزش و پرورش فاریاب که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در فاریاب مدرسه کپری وجود ندارد و به غیر از مدرسه ی دخترانه ی شاهد که هوشمندسازی شده است سایر مدارس فاقد چنین امکاناتی هستند.

 

سوالی که رئیس آموزش و پرورش کرمان بی پاسخ گذاشت

در حالی که دو هفته پشت خط اسکندری نسب رئیس آموزش و پرورش کرمان در انتظاریم تا از او در رابطه با مدارس کپری هوشمند سوال بپرسیم تنها سلاجقه مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش پاسخگو بود و مدام تکرار می کرد که مدرسه ی کپری هوشمند نداریم اما در نهایت رئیس آموزش و پرورش در حالی که پاسخ گوی ما نبود از طریق همان روابط عمومی اداره به این پاسخ بسنده کرد که در حال همکاری با سازمان فناوری و اطلاعات کرمان هستیم.

حال این که آیا در کرمان مدرسه کپری وجود دارد یا خیر و یا این که با چه هدفی هوشمند سازی برای چنین مدارسی در نظر گرفته شده و یا لیست ۲۲ مدرسه کپری هوشمند در کرمان کدام است، همه سوالاتی است که مسئولین مربوطه به آن پاسخی ندادند.

 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
0
اینا همش شو بازیه . مثل خیلی از کارها و اظهار نظر های مدیران وزارت ارتباطات در تهران و استان ها . اینو خیلی از پرسنل خدوم و دلسوز مجموعه وزارت ارتباطات در تهران و استان ها می دونند .