کد خبر: ۱۳۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

بانوان بدپوشش در سخنرانی رسمی روحانی چه می‌کنند؟

مراسم دیروز همایش «ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی» که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد یک حاشیه پر رنگ و قابل تأمل داشت.
به گزارش شیرازه، دیروز همایشی تحت عنوان «ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی»، با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور و برخی از مسئولان دولتی در تهران برگزار شد. جدای از موضوع و اهداف این همایش، حضور تعدادی از بانوان با پوشش‌های غیر متعارف در بین شرکت‌کنندگان و عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی آنها، اتفاق عجیبی بود.
 
 
کیهان نوشت: این موضوع با اعتراض طیف‌های زیادی از مردم روبرو شد چراکه به نوعی رسمیت بخشیدن به ترویج بی‌حجابی و زیر پا گذاشتن قانون عفاف و حجاب در یک مراسم رسمی که برگزارکننده آن دولت جمهوری اسلامی است، محسوب می‌شد.
 
تا کنون از کم کاری دستگاه‌های دولتی و اجرایی که موظف به اجرای «قانون عفاف و حجاب» هستند، سخن زیاد گفته شده است اما این بار مسئولان دولتی به جای عمل به این قانون خود مروج بی‌حجابی و زیر پا گذاشتن قانون شدند.
 
 
نمونه این اقدامات پاسخ به سؤال چرایی بر زمین ماندن بخش عمده‌ای از وظایف ۲۶ دستگاه در زمینه عمل به قانون عفاف و حجاب و جلوگیری از ترویج بی‌حجابی است، به عبارت دیگر گویا بخشی از این دستگاه‌ها اعتقاد و التزام عملی و اراده کافی برای تحقق این قانون و مطالبه مردم دیندار کشورمان را ندارند که اگر غیر از این بود نباید شاهد دهن‌کجی مسئولان دولتی به فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان کشورمان آن هم در یک مراسم رسمی می‌بودیم.
 
 
مشخص نیست این نوع پوشش‌های غیر متعارف مربوط به زنان روستایی کدام مناطق است که تا کنون در مراسمات بومی و مرتبط با روستائیان دیده نشده است. آیا با فرض اینکه این زنان روستایی هم باشند، باید به صرف روستایی بودن با هر پوشش و وضعیتی در یک مراسم رسمی تحت عنوان دستاوردهای روستائیان حضور پیدا کنند؟!
 
 
فراموش نکنیم که هنوز چند روز از بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت درباره موضوع توجه به حجاب نگذشته است.
 
 
ایشان در این دیدار ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه را، بجا و صحیح دانستند و خاطرنشان کردند: «حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه‌های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود.»
 
 
رهبر انقلاب، رعایت موازین دینی و ظواهر مذهبی را از جانب مدیران در بدنه دستگاه‌ها تأثیرگذار دانستند و گفتند: «باید حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفت‌های مادی نیز کمک خواهد کرد.»
 
 
حال باید این سؤال را از رئیس‌جمهور و همکارانشان پرسید؛ چرا در شرایطی که رهبری در روزهای اخیر دولت را از ورود به حاشیه‌ها برحذر داشتند، به جای عمل به وظیفه قانونی حراست از فرهنگ و دین مردم، با چنین اقدامات ضد فرهنگی دست به حاشیه‌سازی می‌زنند؟!
 

نظرات بینندگان