کد خبر: ۱۳۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
رئیس مجمع بسیج فارس:

کسی که مصلحت اندیشی کند، نمی تواند بسیجی باشد

همایش مجمع عالی بسیج استان فارس که با حضور فرمانده سازمان بسیج ، مسئولان و مدیران استانی در پادگان امام جسین(ع) سپاه فجر فارس برگزار شد.
محمدرضا رضایی كوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی امروز، ششم شهریورماه در نشست تخصصی مجمع بسیج استان فارس با بیان اینکه  هدف از تشکیل مجمع بسیج، تبادل نظر با نخبگان در سراسر استان است افزود: کارکرد بسیج در زمان جنگ، نظامی بود و امروز در عرصه های مختلف فعالیت می کنند. بسیجیان در عرصه های مختلف حضور دارند و وظیفه ما، انسجام و ساماندهی آنان است تا مشکلات جامعه برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید اول روشن کنیم که به چه کسی بسیجی می گویند، تصریح کرد: مکتب بودن مهمترین و اولین خصوصیت بسیج است.

رضایی در ادامه دومین خصوصیت،بسیجی را اطاعت محض از ولایت فقیه برشمرد و اظهار داشت: 
غیرت دینی، حسن خلق، مردمی بودن و شهادت طلبی، حضور در همان نقطه ای که کشور، نظام و انقلاب به آن نیاز دارد از شاخثه های بسیجی است.

رئیس مجمع بسیج فارس اضافه کرد: کسی که مصلحت اندیشی کند، نمی تواند بسیجی باشد.

وی افزود: باید تلاش کنیم که نیروهای شجاع، نترس، انقلابی و با تفکر بسیجی را راهی مجلس کنیم.

رضایی کوچی با تشریح برنامه های مجمع عمومی بسیج، تشکیل جلسات منظم با حضور فرمانده سپاه فجر فارس را یکی از این اقدامات دانست و نشست های کارگاههای مختلف، حضور در مجامع شهرستانی را دیگر اقدامات مجمع برشمرد.

وی همکاری و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی در استان، هماهنگی با مدیران استانی با نیت حل مشکلات استان، تشکیل کارگاههای هفت گانه در استان و شناسایی گزینه های مختلف جهت مدیریت این کارگروهها، تلاش در جهت تشکیل جلسات مجمع، جلسات آموزشی برای کارگروههای استان با بیش از 12ساعت آموزش، از دیگر اقدامات این مجمع نام برد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی برطرف کردن مشکل کشاورزان در منطقه ای از استان که با آب شور در زمین های خود مواجه شده بودند، را از کارهای شاخص مجمع برشمرد و تصریح کرد: امروز در کشور سه مشکل وجود دارد: یکی مشکل نقدینگی است که در مباحث مختلف، تلاطم بوجود می آورد و نخبگان بسیجی باید این مسئله را  به سمت تولید مدیریت کنند.
مورد دیگر، بدهی دولت به بانک ها و موضوع دیگر تورم و فشار گرانی بر مردم و بخصوص اقشار ضعیف است که نخبگان باید در این مورد هم ورود کرده و راهکار بیابند.


نظرات بینندگان