کد خبر: ۱۳۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
مسئول حوزه بسیج دانشجویی شهید شاهچراغی دانشگاه پیام نور شیراز:

بسیج دانشجویی باید متن برنامه در نهاد علم باشد

علیرضا نیک جو در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه بسیج دانشجویی شهید شاهچراغی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز گفت بسیج دانشجویی باید از فوق‌برنامه بودن خارج شود قرار نیست بسیج دانشجویی مثل خیلی از فعالیت های فرهنگی که در دانشگاه صورت می گیرد؛ فوق برنامه باشد، بسیج دانشجویی باید متن برنامه در نهاد علم باشد، متن برنامه در نهاد علم یعنی باید دانشجویی عمل کند و بلکه فراتر از آن، آمیخته با ایمان باشد و ما به حکمت بنیان از آن یاد می کنیم دانشی که تکمیل شده با علم الهی باشد.

به گزارش شیرازه، آیین تکریم و معارفه مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز با حضور جمعی از مسئولین دانشگاهی و سپاه فجر از جمله،دکتر صیف ریاست دانشگاه پیام نور استان فارس،سعید یوسفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس،دکتر احمدی ریاست دانشگاه پیام نور مرکز شیراز،سرهنگ دوستدار مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر،برادر عباس توانا مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فجر فارس،حاج آقا ثابت مسئول نهادنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان فارس ،شورای معاونین دانشگاه پیام نور فارس و مرکز شیراز ،شورای معاونین بسیج دانشجویی استان فارس و جمعی از دانشجویان بسیجی در سالن ولایت دانشگاه پیام نور مرکز شیراز برگزار شد.

در این مراسم از زحمات ارزشمند برادر محمد جواد سرومند قدردانی و به جای ایشان برادر علیرضا نیک جو به سمت مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز منصوب شدند.

بسیج دانشجویی باید متن برنامه در نهاد علم باشد

مهرداد احمدي رييس دانشگاه پيام نور شيراز به تشريح نقش و اهميت تشكل هاي دانشجويي و بويژه بسيج دانشجويي در بدنه دانشگاه پرداخت و افزود: انتظار مي رود بسيج دانشجويي ضمن حفظ جايگاه ارزشمند بسيج در ارتقاي سطح علمي، پژوهشي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه تلاش نمايد.

وي ايمان،اخلاص،تلاش، تعهد و ايثار را از جمله ويژگيهاي بارز بسيجيان دانست و افزود:بسيج توانسته فرهنگ پايداري در جامعه بوجود آورد و اين فرهنگ بايد به عنوان يك الگو به قشرهاي مختلف جامعه انتقال داده شود .

رييس دانشگاه پيام نور شيرازافزود : بايد روحيه ارمان گرايي ، نقدگرايي ، متقاعد سازي ، تحليل درست ، تعاون و همكاري با انجمن هاي علمي، كانون هاي فرهنگي و تشكل هاي اسلامي در فضاي بسيج تقويت شود.

احمدي اضافه كرد: بسيج وظايف سنگيني در جامعه و بويژه دانشگاه بر عهده دارد ولي مهمترين وظيفه بسيج حفظ ارزشهاي انقلاب درجهت تبيين انديشه هاي اسلامي است.

سعيد يوسفي فرمانده ناحيه بسيج دانشجويي فارس نيز گفت: سطح علمي دانشگاه پيام نور بسيار بالاست و فرآيند آموزشي اين دانشگاه باعث خودساختگي دانشجويان اين دانشگاه در عرصه هاي مختلف شده است.

وي افزود: اهميت بسيج دانشجويي به تاثيري است كه بر روي جامعه مي گذارد و در اين دوره خطير بايد با بصيرت و هوشياري در راه اعتلاي اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي و تبيين فرامين مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در بين آحاد جامعه تلاش كنيم.

برادر نیک جو در این مراسم گفت: شاکرم پروردگاری را که این حقیر را در درگاه احدیت خود به دیده منت پذیرفته و عنایتی کرده تا پس از خدمت در سنگر های مختلف بسیج در پایگاه ها و حوزه های مقاومت،سپاه حضرت بقیه الله (عج)شیراز،سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس،سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فجر فارس حال در البسه رزم و با سلاح قلم و با سپر علم در سنگر وزین بسیج دانشجویی خدمت و به لطف خود پر موهبتش موثر باشم.

وی افزود بسیج دانشجویی به عنوان یک نهاد انقلابی معرفی ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به نسل جوان است و انتظارات از این تشکل در دانشگاه‌ها همکاری و همیاری در تمامی عرصه های مورد هدف و نیاز انقلاب اسلامی در کنار مجموعه دانشگاه و سایر تشکل های انقلابی دانشجویی است.

او ادامه داد که می بایست ما به عنوان دانشجوی بسیجی برای رسیدن به این آرمان ها تلاش کنیم و رسیدن به این آرمان ها مستلزم به رعایت چند نکته از جمله برنامه ریزی، ایجاد انگیزه، کیفی سازی در کارها، تمرکز فکر، کنار گذاشتن غرور و منیت ها، تشکیلاتی و انقلابی عمل کردن است.

نیک جو در بخشی از صحبت های خود با اشاره به فعالیت های بسیج دانشجویی گفت:اعتقاد داریم بسیج دانشجویی باید از فوق‌برنامه بودن خارج شود قرار نیست بسیج دانشجویی مثل خیلی از فعالیت های فرهنگی که در دانشگاه صورت می گیرد؛ فوق برنامه باشد، بسیج دانشجویی باید متن برنامه در نهاد علم باشد، متن برنامه در نهاد علم یعنی باید دانشجویی عمل کند و بلکه فراتر از آن، آمیخته با ایمان باشد و ما به حکمت بنیان از آن یاد می کنیم دانشی که تکمیل شده با علم الهی باشد.

او پیرامون ماموریت مهم بسیج دانشجویی افزود که ماموریت ما امروزه در بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است که با ایجاد و شبکه سازی هسته های دانشجویی با رویکرد تمرکز بر مسائل انقلاب اسلامی این مهم صورت می گیرد.

در پایان وی با اشاره تدبر در کلام امام راحل و امام خامنه ای (مدظله العالی)گفت: امید است که دانشجویان بسیجی و مجموعه بسیج دانشجویی با همراهی مسئولین دانشگاه با تدبر و تعمق در مبانی اندیشه ای مقام معظم رهبری پیگیری مطالب و فرامین معظم له از این مجموعه جوان و انقلابی، بتوانیم آن طور که شایسته است و انتظار می رود تحول انقلابی و عمیق در دانشگاه یعنی مبدا تحولات کشور داشته باشیم و همانطور که امام بزرگوار ما، موسسه شجره طیبه بسیج فرمودند: ( دانشگاه اصلاح شود کشور اصلاح می شود) و باید بدانیم که( اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دست ما برود، همه چیزمان از دست رفته است).

گفتنی است که در این مراسم برادر محمد حسین همتیان نیز به عنوان جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز منصوب گردید.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان