کد خبر: ۱۳۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
معارفه جانشین عضو سیزدهم شورای شهر شیراز شاید در دو هفته دیگر...

حکایت دوازدهی که با یک جمع نمی شود!

حکایت عضو سیزدهم شورای شهر شیراز درواقع دوازدهی است که از همین ابتدا با یک جمع نمی شود؛ مسائل مختلفی چون عدم شفافیت قانون و تعطیلات دلایل مطرح شده برای تعلل در برگزاری مراسم معارفه از سوی برخی از اعضای شورای شهر شیراز است.
حکایت دوازدهی که با یک جمع نمی شود!به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز بعد از ظهر چهارشنبه ششم شهریور ماه با هفت دستور کار برگزار شد.

در این دستورکارها جای خالی معارفه عضو علی البدل (محمدتقی تذروی) برای جانشینی مهدی حاجتی به چشم می خورد؛ تمامی دستورکارها به بحث و بررسی گذاشته شد اما تا انتهای جلسه هیچ خبری از معارفه عضو علی البدل نبود.

هفته گذشته سی ام مرداد ماه، نامه فرماندار شیراز خطاب به رئیس شورا برای معارفه عضو علی البدل در فضای مجازی منتشر شده بود که تذروی نیز پیرو همین نامه و دریافت دستور کار (جلسه ای که در کار نبود) از سوی سید احمدرضا دستغیب رئیس وقت شورای شهر شیراز به محل این پارلمان شهری آمده بود.

اعضای شورا پیرو تصمیم جمعی اعضا و اعلام رئیس شورا در پشت میکروفون (بیست و سوم مرداد ماه) مبنی بر برگزاری جلسه شورا بصورت فوق العاده در بیست و هشتم مرداد (بجای چهارشنبه سی ام)، پس از ساعت اداری محل این پارلمان شهری را ترک کرده بودند.
اما دستغیب با اطلاع به اصحاب رسانه اعلام کرده بود که برای برگزاری جلسه معارفه در صحن علنی شورا حضور پیدا خواهد کرد.

در این جلسه تک نفره ای که بیشتر شبیه تحقیر و توهین بود نه تنها اعضا شورا حضور نداشتند بلکه خبری از نماینده فرماندار نبود؛ خبرنگاران نیز اگر از سوی دستغیب مطلع نشده بودند بر این باور بودند که شورا تعطیل است.

حکایت عضو سیزدهم شورا درواقع دوازدهی است که از همین ابتدا با یک جمع نمی شود؛ مسائل مختلفی چون عدم شفافیت قانون و تعطیلات دلایل مطرح شده برای تعلل در برگزاری مراسم معارفه از سوی برخی از اعضای شورای شهر شیراز است.

سعید نظری در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به اینکه علی راستگو پیش از تذروی عضویت علی البدل را دارد، علت عدم برگزاری مراسم معارفه تذروی را عدم روشن بودن قانون درخصوص استعفا یا انصراف راستگو عنوان کرد.

وی افزود: عده ای مثل موسوی رئیس شورا معتقد هستند که نیازی به ارائه استعفای راستگو به اعضای شورا و موافقت این افراد با آن نیست اما افرادی چون بنی زمانی که خود حقوقدان است اعلام می کند که بایستی استعفا به صحن شورا ارائه شود و انصراف قابل تائید نیست لذا از فرمانداری خواسته ایم تعیین تکلیف کند.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه فرمانداری هنوز رسما اعلام برگزاری مراسم معارفه را نکرده است و منتظر استعلام فرمانداری برای تعیین تکلیف استعفا و یا انصراف راستگو از عضویت شورای شهر شیراز هستیم، گفت: قبلا به خود آقای تذروی اعلام کرده ایم که با ورودش به شورا مشکلی نداریم اما باید روال قانونی طی شود.

نظری در ادامه اظهار داشت: شورا در چهارشنبه هفته آینده تعطیل است، درصورتی که نتیجه انصراف و استعفا مشخص شده بود مراسم معارفه در دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز دوازدهم خرداد ماه برای تحمل یک سال حبس، روانه زندان شد.

اتهام وی فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.
نظرات بینندگان