کد خبر: ۱۳۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
در جلسه علنی شورای شهر شیراز صورت گرفت؛

از انتخاب اعضای کمیسیون های شورای شهر شیراز تا موافقت با راه اندازی سیستم پرداخت کرایه بر مبنای پیمایش

سازمان حمل و نقل ریلی مکلف شد تا دهه فجر ۹۸ سیستم پرداخت کرایه برمبنای پیمایش را راه‌اندازی کند و اقدامات لازم را برای جایگزینی سیستم کیوآر انجام دهد.
از انتخاب اعضای کمیسیون های شورای شهر شیراز تا موافقت با راه اندازی سیستم پرداخت کرایه بر مبنای پیمایشبه گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز، چهارشنبه شِشم شهریور ماه با بررسی هفت دستور کار برگزار شد.

طرح یک فوریتی الزام شهرداری شیراز درخصوص دریافت مبلغی از اراضی واگذاری با حفظ مالکیت، پیش از بررسی دستورکارها ارسالی به صحن بررسی و پس از موافقت با یک فوریت آن، جهت بررسی کارشناسی به کمیسیون های شهرسازی و برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک ارجاع شد.

ایراد هیئت تطبیق مصوبات به مصوبه ای درخصوص عوارض صدور پروانه نصب دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های مخابراتی در شهر شیراز و مصوبه دیگری درخصوص تفریغ بودجه سال ۹۷ شورای شهر شیراز اولین و دومین دوستور کارهایی بودند که در صحن علنی شورای شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفتند.

اعضای شورا با اصلاح ایراد اول هیئت تطبیق مصوبات موافقت و بر روی ایراد دوم نیز اصرار کردند.

اعضای کمیسیون های شورا، ناظرین مناطق و سازمان های تابعه شهرداری شیراز در سال سوم دوره پنجم شورا انتخاب شدند. اعضای کمیسیون ها بشرح ذیل است:
کمیسیون معماری و شهرسازی: سولماز دهقانی، لیلا دودمان، علی ناصری، نواب قائدی، ابراهیم صبوری، سعید نظری و نوذر امامی
کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری: قاسم مقیمی، علی ناصری، سعید نظری و احمد تنوری
کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری: قاسم مقیمی، سینا بنی زمانی، علی ناصری، ابراهیم صبوری و نوذر امامی
کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی: سید عبدالرزاق موسوی، احمد تنوری، علی ناصری، لیلا دودمان و سید احمدرضا دستغیب
کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک: سولماز دهقانی، لیلا دودمان، نواب قائدی، ابراهیم صبوری و نوذر امامی
کمیسیون گردشگری و زیارت: سید عبدالرزاق موسوی، سینا بنی زمانی و سولماز دهقانی
کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک: سید عبدالرزاق موسوی، سولماز دهقانی، سعید نظری، نواب قائدی، سید احمدرضا دستغیب، سینا بنی زمانی و لیلا دودمان

کمیسیون تلفیق و هماهنگی با حضور تمامی اعضای شورا برگزار خواهد شد.

نرخ پیشنهادی خدمات حمل و نقل سرویس مدارس شیراز نامه رئیس کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس شهرستان شیراز به عنوان چهارمین دستور کار شورا بود که به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه نرخ مسافت سرویس هر دانش آموز بصورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا مدرسه و بالعکس است و به نرخ مدارس با ۶ روز تحصیلی در هفته ۲۰ درصد اضافه می شود.

لایحه‌ شهرداری شیراز درخصوص نرخ بلیت مترو در سال جاری به موافقت اعضای شورای شهر شیراز رسید.

بر اساس این مصوبه، ارائه‌ خدمات تشویقی در سال جاری با تهیه کارت های ویژه تشویقی(سه ماهه، شش ماهه و یک ساله) انجام می شود و شهرداری نیز ملزم به فراهم کردن شرایط لازم برای امکان استفاده از کارت شهروندی جهت ارائه‌ خدمات تشویقی در سیستم حمل و نقل عمومی (از جمله قطار شهری و اتوبوس) تا سال آینده شد.

با توجه به عدم پیش‌ بینی راهکارهای اجرایی مناسب و عدم تامین زیرساخت‌ های لازم توسط شهرداری جهت ارائه خدمات مترو به اقشار خاص، شهرداری شیراز بایستی با هماهنگی ارگان های مربوطه ضمن تامین زیرساخت های سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری لازم، شیوه نامه نحوه ارائه خدمات به اقشار خاص را تهیه و در قالب لایحه‌ ای جداگانه به شورا ارائه کند.

سازمان حمل و نقل ریلی مکلف شد تا دهه فجر ۹۸ سیستم پرداخت کرایه برمبنای پیمایش را راه‌اندازی کند و اقدامات لازم را برای جایگزینی سیستم کیوآر انجام دهد.

به گزارش شیرازه، استفاده از مترو در سه روز اول مهرماه، روز قدس، ۲۲ بهمن، ۱۵ اردیبهشت روز شیراز، بیست و ششم آذر روز ملی حمل و نقل و بیست و نهم دی ماه روز هوای پاک رایگان خواهد بود.

لایحه شهرداری شیراز درخصوص مساعدت ۷۵ میلیون تومانی به کاروان های راهیان نور به عنوان آخرین دستور کار مطرح، بررسی و تصویب شد.

بر اساس این مصوبه مبلغ ۲۵ میلیون تومان به هر کدام از بخش های دانشجویی، دانش آموزی و عمومی مساعدت و این مبالغ از محل ردیف اعتباری بودجه مصوب سال جاری شهرداری شیراز به نواحی مقاومت بسیج سپاه شیراز پرداخت خواهد شد.

این مساعدت مشروط بر استفاده از اتوبوس های باکیفیت و استاندارد است.
نظرات بینندگان