کد خبر: ۱۳۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
یادداشت؛

شیوه های تربیتی شهیدان باهنر و رجایی را دریابیم

آخرین روز از هفته دولت مصادف بود با سالروز بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر، این روز فرصت مغتنمی را پیش روی گذاشت تا با تامل و تمسک به شیوه های تربیتی این دو اسوه عملکرد نهایی هر یک از مدیران را دریابیم.
به گزارش شیرازه، آخرین روز از هفته دولت مصادف است با سالروز بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر، این روز فرصت مغتنمی را پیش روی گذاشت تا با تامل و تمسک به شیوه های تربیتی این دو اسوه عملکرد نهایی هریک از  مدیران را دریابیم.

مسئولان و علی الخصوص طلایه داران عرصه فرهنگی حوزه های علمیه شیعی  و به ویژه بانوان که رسالت سنگین تربیت و تعلیم نسل آینده را به عهده دارند باید به گونه ای باشد که فرهنگ ایثار  و  ساده زیستی، عدالت خواهی  را در اذهان یادآوری کند.

فعالیت ها باید در راستای تربیت نسلی‌ پویا و  بسیجی و شهادت طلب باش، شهید باهنر،  با  هنر  قلم و شهادت توانست پیام بزرگی را به آیندگان بدهد که  با  قلم، جان و  عمل الهی خود  می توان فرهنگ ناب و غنی شیعی را نشان داد.

شهید رجایی نیز نمونه بارز  یک شخص متخلق به اخلاق الهی  است، ایشان با ساده زیستی، مردم داری، قناعت و پشتیبانی از ولایت اسوه بزرگی از زهد و تقوا بود که  توانست پیام مهم آخرت محوری و خدمت صادقانه به جامعه مسلمین و پرهیز از دنیا طلبی را به مسئولان بعد از خود بدهد و با شهادت در این مسیر اهمیت حکمیت الهی در زندگی و دشمنی دیرینه دشمنان با انقلاب اسلامی را گوشزد کند.

دشمنان اسلام و معاندان انقلاب اسلامی درصدد کمرنگ کردن فرهنگ شهادت طلبی هستند، فرانسیس فوکویاما‌ در اثر معروف خود "پایان تاریخ واپسین  انسان"  در سال ۱۹۸۹ می نویسد؛ «شیعه با شهادت دو چندان می شود. شیعه عنصری است که هر چه او را از بین ببرند بیشتر می شود.» 

بر مبنای همین نظریات همواره سعی در کمرنگ نمودن فرهنگ شهادت طلبی و عدالت طلبی در بین جوانان ما نموده اند.

احیا و تاکید بر مسئله شهید و شهادت از جمله رسالت های حوزه های علمیه شیعی است. مقام عظمای ولایت الامام خامنه ای مد ظله فرمودند؛ گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. 
رنج سی ساله امام سجّاد(ع) و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند.

شیعیان با تمسک به سیره سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران وفادارشان‌ علیهم السلام در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانستند پیام عدالت خواهی انقلاب اسلامی و ایثار در راه تعالی را به جهانیان صادر کنند.

در دنیای امروز در راس هدف دشمنان بانوان فرهیخته ای است که دغدغه تربیت نسلی مهدوی و شهادت طلب  دارند.

دشمنان با کمرنگ کردن مبانی اعتقادی  و فرهنگ دینی و نیز تضعیف خودباوری در تلاشند‌ شهادت را امری نامعقول‌ جلوه دهند اما به لطف خدا جوانان ما با وجود سالها فاصله از انقلاب اسلامی داوطلبانه در دفاع از آرمانهای انقلابی شیعه به دفاع می پردازند.

 مدافعان حرم چکیده زحمات بانوان فرهیخته ای است که در  انتقال فرهنگ ایثار به نسل امروز  خوش درخشیده اند.

رسالت بانوان مبلغه‌   تاکید بر گسترش فرهنگ عدالت خواهی شهادت طلبی و تربیت نسلی انقلابی است که این اهداف در ظل مطالعه و پژوهش در سیره زندگی شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و به طور ویژه تفحص و غور در ویژگی های شهدای کربلا میسر است.
برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان