کد خبر: ۱۳۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
معاون طرح وبرنامه وزارت صمت در شیراز مطرح کرد؛

صدور یک هزارو ۹۱۰ پروانه بهره برداری صنعتی در ۴ ماهه نخست امسال

معاون طرح وبرنامه وزارت صمت از صدور یک هزارو ۹۱۰ پروانه بهره برداری صنعتی در ۴ ماهه نخست امسال در کشور خبر داد و گفت: در این مدت ۳۱ هزار و ۲۹ نفر اشتغال یافتند.
 سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت، پرده و کالای خواب و هفتمین نمایشگاه تخصصی ورزش، تجهیزات ورزشی و صنایع وابسته در شیراز گفت: رونق فارس در مبحث صنعتی، گردشگری وکشاورزی است و ضرورت دارد تا فارس به اولویت خود که برق والکترونیک هست تمرکز کند ودر این مهم (برق والکترونیک) صنایع پایین دستی را قعال کند.

او افزود: نمایشگاه بستری مناسب برای شناساندن محصولات و کالا‌های ایرانی وداخلی وبومی است که این نمایشگاه حاکی است فارس روی موضوع خوب بالاخص نساجی وپوشاک هم تمرکز دارد.

زرندی با اشاره به طرح‌های در دست احداث با پیشرفت فیریکی بالا در فارس افزود: فارس استان ویژه‌ای در حوزه صنعت است به گونه‌ای که طرح‌های عظیمی در سطح استان فارس در حال احداث واجراست از جمله مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب با ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری، کربنات سدیم فیروز آباد، طرح توسعه کاشی پاسارگاد سرام، فازدوم مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در کوار، که به زودی با افتتاح این طرح‌ها رونق، رشد واقتصادی افزایش سطح اشتغال در استان ایجاد خواهد شد، اما حمایت مقامات عالی در استان جهت تسریع در حرکت فعالیت تولیدی واقتصادی را می‌طلبد.

زرندی اضافه کرد: در سطح کشور در ۴ ماهه اول امسال تعداد یک هزارو ۹۱۰ پروانه بهره برداری صنعتی صادر واین تعداد کارخانه فعالیت خود را آغازکرده اند، با دوازده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و تعداد اشتغال ۳۱ هزار و ۲۹ نفر که از لحاظ تعداد ۱۶ درصد رشد داشته ایم.

معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست وزارت در سوق دادن سرمایه‌ها به سمت فعال کردن واحد‌های نیمه فعال تصریح کرد: در این مدت زمان ۴ ماهه سالجاری تعداد هشت هزار و ۳۵۵ جواز تاسیس برای سرمایه گذاران صنعتی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۴ درصدی را در کل کشور داشته ایم.

زرندی گفت: در مدت ۴ ماهه سالجاری از تعداد ۳۷ محصول منتخب در تعداد ۲۲ محصول رشد را شاهد هستیم.

او  ادامه داد: یکی از صنایعی که در سال ۱۳۹۷ وضعیت وپتانسیل مناسبی را بعد از چند سال داشته است صنعت نساجی وپوشاک است لذا در کل کشور تعداد ۷۹۰۰ واحد نساجی و پوشاک با ۱۱ درصد در صنعت کشورو اشتغال ۲۶۰ هزار نفر که صادرات دراین صنعت نساجی وپوشاک در سال ۱۳۹۷ یک میلیارد و ۳۱ میلیون دلار است در این حوزه همچنین واردات یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار یعنی کاهش ۳۱ درصدی در واردات نساجی وپوشاک که نتیجه ظرفیت وپتانسیل خوب در کشور است را داریم.

معاون وزیر گزارش داد: در هفته دولت در کل کشور تعداد ۴۰۹ طرح با میزان سرمایه گذاری ۳۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیست ونه هزار ۸۸۰ نفر آماده بهربرداری و یا به بهربرداری رسیده اند./ باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان