کد خبر: ۱۳۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین در شیراز برگزار شد

هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین با حضور قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی برگزار شد.
 پیش از ظهر امروز هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین با حضور قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه بیت‌الاحزان با اشاره به اینکه در این مراسم از 243 نفر از حافظان ملی و بین‌المللی قرآن از 26 استان کشور و کشورهای عراق، پاکستان، کشمیر و افغانستان تجلیل می‌شود، اظهارداشت: این موسسه از سال 75 شروع به فعالیت کرده و تاکنون 2200 حافظ قرآن تربیت کرده است.

وی با بیان اینکه با مشارکت خیرین و برخی از دستگاه‌های فعالیت می‌کند، گفت: در طول این سال‌ها تلاش شده که با تربیت حافظان قرآن استان فارس به قطب قرآنی کشور تبدیل شود.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهارداشت: موسسه بیت‌الاحزان از یک روستای کوچک شروع کردند و امروز سرآمد موسسات قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه این باور را داریم که هیچ چیز این کشور را نجات نخواهد داد مگر آمیخته شدن با آموزه‌های قرآنی گفت: موجب خوشحالی و خرسندی است که از سراسر کشور جوانان و نوجوانان حافظ قرآن امروز گرد هم آمدند و این برای استان فارس موجب برکت می‌شود.

سهرابی با اشاره به لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی افزود: هر کدوم از این حافظان می‌توانند بانی تربیت 243 نفر از حافظین قرآن کریم بشوند.

در ابتدای این مراسم حافظان قرآن به زیارت دسته جمعی حرم مطهر شاهچراغ(ع) رفتند. همچنین پس از این برنامه حافظان قرآن به صورت دسته جمعی به آرامگاه حافظ رفته و به قرائت دسته‌جمعی قرآن پرداختند./ تسنیم


نظرات بینندگان