کد خبر: ۱۳۲۴۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مردم و سازمان ها باید در نمایان شدن مراسم عزاداری امام حسین(ع) دخیل شوند/ جلوه گری زنان در همایش دولت کار نفوذ بوده، مدیران ارشد پیگیری کنند

امام جمعه شیراز در واکنش به حضور زنان بد حجاب در همایش دولت گفت: گاهی کم دقتی می شود و نفوذی ها را در عرصه مدیریتی و اجرایی می برد در آنجا که می روند امر به منکر می کنند، اگر نفوذی نیست چطور در مراسم رسمی که مجموعه های اداری هستند، جلوه گری زنان که هیچ جا نبوده است این طور پیدا می شود؟

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز شهر شیراز با توجه به احادیث، یکی از نشانه های مومن را داشتن عشق نسبت به اهل البیت(ع) دانست و گفت: آتش درون دل مومن است که خواهان آمدن منتقم خون به ناحق ریخته شده امام حسن(ع) است و هیچ مومنی یاد اباعبدالله نمی کند مگر اینکه چشم اش اشک باران بشود.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز سوگواری بر امام حسین(ع) بیان کرد: همه باید نشانه ایمان خود را جلوه بدهیم و نشان بدهیم که آتش عشق در دلمان نسبت به اهل البیت (ع) روشن است. شیراز شهری است که در اسلام بنا شده است و غریبه است کسی که در این شهر باشد اما محبت به خاندان پیامبر نداشته باشد.


مردم و سازمان ها باید در نمایان شدن مراسم عزاداری امام حسین(ع) دخیل شوند/ جلوه گری زنان در همایش دولت کار نفوذ بوده است، مدیران ارشد پیگیری کنند

وی تصریح کرد: افتخار این شهر این است که در آن تا امروز بت پرستیده نشده است که می توان از آن به عنوان افتخار شیراز یاد کرد و در آغاز ماه محرم وقتی وارد شهر می شویم باید ارادت ما نسبت به اهل البیت(ع) نمایان بشود و عشق وجودی مردم سومین حرم اهل البیت(ع) در ایران اسلامی به خاندان پیامبر(ص) جلوه گر باشد.

آیت الله دژکام با عنوان اینکه در شیراز باید عزای امام حسین(ع) برپا باشد گفت: وظیفه مردم، شهرداری و همه مسئولان است که به اندازه توانشان در جلوه گر شدن محبت به امام حسین(ع) در شهر شیراز کمک کنند و باید افزایش پیدا کند. اینکه یک سازمان و اداره ای دریغ بکند از اینکه یک پرچم هم حتی برای سید الشهدا (ع) بزند زشت است. گاهی بودجه های فرهنگی برای ادارات می آید اما آن ها نمی دانند که فرهنگ برای علی و اولاد علی است و اگر در این امر کوتاهی شود نمی توانند در روز قیامت جوابگوی حضرت زهرا (س) باشند. از مردم، ارگان های مختلف می خواهیم همه دخیل بشوند تا حرارت عشق به اهل البیت(ع) این کلان شهر موج می زند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: مجالس را از گفتگوی علم دینی خالی نکنیم. گاهی مجالس می شود مداحی، مداحی خوب است اما به اندازه آن، اگر عالم سخن اهل البیت را نگوید ما نمی دانیم که امام حسن (ع) برای چی کشته شده. مجلس ما باید مجلس علم، موعظه و مرثیه باشد و اگر این سه چیز را در آن مجلس داشته باشیم قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

امام جمعه شیراز با یادآوری هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است که یکی از علامت های مومنین امر به معروف است.حرکات آمریکا و انگلیس در جامعه مصداق نفاق است و از نشانه های منافقین این است که می خواهند در جامعه منکر رواج پیدا کند. منافق را باید شناخت و از خود برانید.

وی در واکنش به حضور زنان بد حجاب در همایش دولت گفت: گاهی کم دقتی می شود و نفوذی ها را در عرصه مدیریتی و اجرایی می برد در آنجا که می روند امر به منکر می کنند، اگر نفوذی نیست چطور در مراسم رسمی که مجموعه های اداری است جلوه گری زنان که هیچ جا نبوده است این طور پیدا می شود. این نفوذی است، کسی قطعا برنامه ریزی کرده است که می تواند اینگونه در این چنین مجلسی بیاید. باید مدیران ارشد پیگیری بکنند.


مردم و سازمان ها باید در نمایان شدن مراسم عزاداری امام حسین(ع) دخیل شوند/ جلوه گری زنان در همایش دولت کار نفوذ بوده است، مدیران ارشد پیگیری کنند

امام جمعه شیراز با توجه به اهمیت مسئله فرهنگی و رخ دادن اتفاقات نا شایست در این زمینه گفت: هر چه ما سکوت می کنیم و می گوییم اولی را نمی دانستند می بینیم دومی و سومی نیز پیدا می شود این ها چه کسانی هستند که درک و ادراک نسبت به مسائل فرهنگی ندارند. رهبری در سخنان خود اولویت موضوع فرهنگ را در طولانی مدت حتی از اقتصاد هم بیشتر می دانند. باید قبل از وقوع چنین اتفاقاتی تذکر جدیدی داد.

نماینده ولی فقیه در فارس رویکرد دستگاه قضا را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: رویکردی که دستگاه قضایی کشور داشته است بسیار خوب و ارزشمند است و به نقل از ریاست این قوه، رویکرد آن ها اقدام است، اعلام نیست.

گاهی شعار های رئیس محترم دستگاه قضایی کشور مورد توجه برخی ها قرار نمی گیرد، دیگران هم باید توجه کنند و مردم، دولت و سایر نهاد ها در مبارزه با فساد وظیفه دارند و هیچ معروفی بالاتر این نیست که گره ای از کار مردم باز شود.

گفتنی است سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه هفته آینده استاد مدعو با موضوع تبیین قیام امام حسن(ع) می باشد و میز خدمت آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز برگزار می شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
0
جناب آقای دژکام تا منفذ نباشد نفوذ صورت نمی گیرد