کد خبر: ۱۳۲۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
با حضور طوایف و نمایندگان استان های قشقایی نشین کشور؛

نخستین اجلاسیه شورای هماهنگی موکب قشقایی ها در کربلا برگزار شد

نخستین اجلاسیه شورای هماهنگی موکب قشقایی‌ها در کربلا با حضور طوایف و نمایندگان استان‌های قشقایی نشین کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، نخستین اجلاسیه شورای هماهنگی موکب قشقایی‌ها در کربلا پیش از ظهر امروز با حضور طوایف و نمایندگان استان‌های قشقایی نشین کشور برگزار شد.

نخستین اجلاسیه شورای هماهنگی موکب قشقایی ها در کربلا برگزار شد
حجت‌الاسلام شیخ یحیی پروین در این جلسه با اشاره به اینکه هر نوع  فعالیت دینی اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد به‌جایی نخواهد رسید، اظهار داشت:  ازاین‌رو در مدیریت موکب  شاخصه ای  مصوب شده که مدیریت موکب  با تشکیل شورای مشورتی با حضور نمایندگان طوایف و رابطین استانهای قشقایی نشین کاملا با نخبگان و نمایندگان طوایف بزرگ قوم قشقایی بوده و به دور از وابستگی به جناح ، مجموعه، فرد، تفکر طایفه خاص باشد.

وی با اشاره به حمایت های قوم بزرگ و تمام شیعه قشقای از فعالیت های فرهنگی و مذهبی گروه تبلیغ عشایری موسس موکب قشقایی ابراز داشت :امید است با حضور نخبگان و معتمدین طوایف مختلف قشقایی و نمایندگان استانهای قشقایی نشین کشور در شورای مشورتی موکب با برنامه های منسجم و مبتنی بر کار گروهی بتوانیم قدمهای بزرگتر در راه رشد و تعالی فرهنگی قوم قشقایی برداریم.

علی شیر رضایی نماینده طایفه شش بلوکی با اشاره به حرکت شایسته موکب قشقایی ها در امر تبلیغ فرهنگی و دینی تصریح کرد: همان‌طور که در موازین دینی بیان‌شده است در انجام فعالیت‌ها نباید از پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام  پیشی گرفت بلکه باید با تاسی  وپیروی از حضرات معصومین علیهم السلام  کار کرد و الحمدلله اولین شاخصه حرکت موکب پایبندی به ثقلین است

قاسم چهارده چریک به نمایندگی از قشقایی‌های استان خوزستان در ادامه بیان کرد: در اربعین انسان‌دوستی‌ها به اوج خود می‌رسد، پیامبر نیز برای فضائل اخلاقی مبعوث شدند ازاین‌رو اگر فعالیت‌های ما در این‌سو باشد نشان از موفقیت ما دارد.

امیر هوشیار زاده معتمد طایفه شش بلوکی همچنین در این اجلاسیه خاطرنشان کرد: ما به نمایندگی از طایفه شش بلوکی تمام‌قد در محضر دین مبین اسلام و موکب قشقایی‌ها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی مذهبی ایستاده‌ایم.

در این جلسه امین عباسی به نمایندگی از طایفه فارسی مدان ابراز داشت: 
یکی از شاخصه های موکب قشقایی ها کار تیمی است و حرکت  تیمی قطعاً موجب گسترش فعالیت‌ها خواهد شد، وی تصریح کرد: ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) تنها یکی از فعالیت موکب قشقایی‌ها است، عمده فعالیت‌های موکب انسان دوستانه است.

یاشار پولادیان نماینده طایفه عمله به موضوع ساختار ایلی نیز اشاره و بیان کرد: حرکت موکب در چند سال اخیر بسیار مطلوب بوده است.

وی بابیان اینکه خادم بودن بزرگ‌ترین افتخار در مسائل فرهنگی است، افزود: اگر بتوانیم با شناخت از اهداف موکب داری پیش برویم قطعاً موفق  تر عمل خواهیم کرد که این کار با تجربیات سال‌های گذشته به دست می‌آید.

نماینده طایفه عمله اتحاد مسیر اسلامی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف موکب خودنمایی نبوده بلکه دگرنمایی است، ازاین‌رو باید شکل‌گیری آن را بشناسیم تا بتوانیم به‌خوبی به آن عمل کنیم.

حمید کرمی قراچه به نمایندگی از طایفه قراچه با اشاره به فعالیت های منسجم طایفه قراچه از سال دوم تاسیس موکب در حمایت و همراهی موکب افزود :در کنار فعالیت های فرهنگی دینی طایفه قراچه در محرم جهت حمایت از حرکت اربعین پنجم موکب قشقایی ها برنامه های بسیار خوبی طراحی و آماده شده است که به زودی اعلام خواهد شد 

حسین رحمانی به نمایندگی از قشقایی های استان اصفهان ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل اولین اجلاسیه با حضور نخبگان و معتمدین  افزود :در راستای ترویج فرهنگ دینی فعالیت های بسیار خوبی در استان اصفهان توسط هیات های قشقایی صورت گرفته که امید است با تشکیل چنین جلسات ارزشمندی و تبادل تجربیات بتوانیم در مسیر رشد فرهنگ دینی جامعه برداریم که از اهداف اولیه تاسیس موکب بوده است.

برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
0
درود بر موکب قشقایی ها
درود بر دلاورمردان طوایف غیور قشقایی
و درود بر سایت ارزشمند و فرهنگی شیرازه
که اخبار فرهنگی قوم قشقایی را انتشار میدهد
لبیک یا حسین