کد خبر: ۱۳۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس مطرح شد؛

ساماندهی فضای مجازی باید شکل بگیرد/ باید پایش نظارت، کنترل و هدایت را در فضای مجازی در دستور کار قرار بدهیم

امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با حضور مسئولین مرتبط استانی برگزار گردید.

به گزارش شیرازه، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز شنبه 9 شهریور در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه ساماندهی فضای مجازی باید شکل بگیرد، گفت: اگر می خواهیم به ساماندهی فضای مجازی برسیم باید لیستی از کاربران و تولیدکنندگان محتوا تهیه، سپس ساماندهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه ظرفیت ساماندهی وجود دارد و باید به این سمت پیش برویم، یادآور شد: برای ساماندهی 2 نوع دانش و آگاهی می خواهد که یک سری مربوط به دین، فرهنگ و هنر هست یک سری دیگر مسائل آموزشی است که باید هر 2 مورد به افراد آموزش داده شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه وارد عرصه ساماندهی فضای مجازی شوند، تاکید کرد: برای تولید محتوا فناوری را به یک عده آموزش دهیم و اگر می خواهیم ساماندهی کنیم باید ابتدا مسئولی برای آن مشخص شود.

در ادامه این جلسه سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز حضور جمعیت 85 درصدی کشور ایران در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: آسیب هایی فضای مجازی باید بررسی شوند، دشمن بازی هایی را با هدف گذاری دنبال می کند تا به نظام مقدس اسلامی ضربه وارد کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس بستن فضای مجازی امکان پذیر ندانست و خاطرنشان کرد: باید در رابطه آن به شکل تخصصی فرهنگ سازی شود.

وی، تهدید و اخاذی، نشر اکاذیب و کاهبرداری را از جمله مواردی دانست که در فضای مجازی روی می دهد، ابراز داشت: سه شهر تهران، مشهد و شیراز به ترتیب در حضور فضای مجازی اول تا سوم هستند.

عنایت الله رحیمی، استاندار فارس در ادامه این جلسه به ضرورت شکل گیری بررسی مطالب و مصوبات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و بیان داشت: با این کار اگر نقصانی وجود داشته باشد قطعا برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید برای رفع کاهش هجمه های دشمن در موضوعات کارآفرینی، اشتغال و تبلیغ ارزش ها ساماندهی شکل بگیرد، تصریح کرد: بستر فضای مجازی موجود باید ساماندهی و مدیریت شود.

استاندار فارس در پایان ابراز کرد: باید پایش نظارت، کنترل و هدایت را در فضای مجازی در دستور کار قرار دهیم.

نظرات بینندگان