کد خبر: ۱۳۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
استاندار فارس در چهاردهمین جشنواره تعاونی های برتر استان فارس

فارس رتبه نخست تاسیس تعاونی ها را به خود اختصاص داده است/ فعالیت تعاونی ها زمینه ساز توسعه عدالت اجتماعی است

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات درخور توجهی در حوزه تعاونی های استان فارس انجام شده است، اظهار کرد: فارس دارای 5هزار و 665 تعاونی است که 6 درصد از تعاونی های کشور را در بر می گیرد که نشان دهنده فعالیت مثمر ثمر در این حوزه است.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در چهاردهمین جشنواره تعاونی های برتر استان فارس با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حوزه اقتصادی سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف و بر این مبنا فرصت هایی ایجاد شده تا این سه بخش بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند، افزود:دولت ها امروز به این نتیجه رسیده اند که باید ظرفیت ها و فرصت های بیشتری در اختیار بخش خصوصی و تعاونی ها قرار دهند و دولت را از تصدی گری رها کرده و به سمت سیاست گذاری، هدایت و کنترل پیش ببرند.

وی با بیان اینکه اگر چارچوب کاهش تصدی گری دولت و سپردن امور به بخش خصوصی و تعاونی  با همکاری همه بخش ها  پیش برود شاهد توسعه و تکامل کشور و بخش اقتصاد خواهیم بود، عنوان کرد: تجربه این واقعیت را به اثبات رسانده که هر گاه هر گاه بخش خصوصی وارد عمل شده توفیقات بیشتری به دست آمده و تعاونی ها نیز زمانی که مسئولیت را پذیرفته اند به ایجاد عدالت اجتماعی کمک کرده اند.

دکتر رحیمی بیان کرد: ساختار شرکت های تعاونی بر ارزش هایی همچون خودیاری، دموکراسی، برابری، عدالت و هم بستگی بنا شده که می تواند یک ساختار را استحکام ببخشد و استمرار حیات آن را تضمین کند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: قطعا اعضا تعاونی ها به ارزش های اخلاقی همچون صداقت و مسئولیت پذیری، آزاد اندیشی و احترام به ارا دیگران می پایبند هستند که بر همین مبنا راهکارهایی برای موفقیت تعاونی ها وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس دانش بنیان بودن، امکان گردش نخبگان و مشارکت در مدیریت، دموکراسی،ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی و رفع اختلافات را از رموزی دانست که زمینه ساز موفقیت و بالندگی تعاونی ها می شود.

استاندار فارس دلایل موفقیت و عدم موفقیت تعاونی ها را به دو دسته عوامل بیرونی و درونی تقسیم کرد و افزود: عوامل بیرونی که خارج از اختیار تعاونی است همچون وضعیت بازار، رقابت ها، انحصارها، بسترسازی دستگاه ها برای فعالیت تعاونی ها، سیاست های کلان و محیط های قانونی اثرات مثبت و منفی بر توفیق تعاونی ها دارند.

وی با تاکید بر اهمیت عوامل درونی در موفقیت تعاونی ها، انتخاب مدیران آگاه، معتقد و پاک دست ، توجه به نظارت و بازرسی، تدوین اساس نامه ، برنامه ریزی و مشخص کردن اهداف و رفع مشکلات در روند فرایندها را از جمله این عوامل برشمرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات درخور توجهی در حوزه تعاونی های استان فارس انجام شده است، اظهار کرد: فارس دارای 5هزار و 665 تعاونی است که 6 درصد از تعاونی های کشور را در بر می گیرد که نشان دهنده فعالیت مثمر ثمر در این حوزه است.


نظرات بینندگان