کد خبر: ۱۳۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

اعلام برنامه های ماه محرم در استان فارس

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، برنامه های ماه محرم در استان را اعلام کرد.
حجت‌الاسلام شکرالله دانش معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد به مناسبت ماه محرم در سراسر استان، اظهار کرد: ۸ هزار هیئت مذهبی و خیمه گاه در ایام محرم در سراسر استان برپا می شود.

او با اشاره به اینکه حدود ۷ هزار هیئت و خمیه گاه استان دارای مجوز است، ادامه داد: از این ۸ هزار هیئت و خمیه گاه یک هزار و ۲۰۰ مورد مربوط به شهرستان شیراز و مابقی در شهرستان‌های دیگر برپا می‌شوند.

معاون تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه حدود ۷ هزار هیئت در سطح استان دارای مجوز، هزار هیئت مجوز موقت دارند، گفت: برنامه‌های محرم در بخش‌های مختلف به صورت گسترده تحت عنوان عملیات محرم برگزار می‌شود.

او افزود: برنامه‌های آموزشی گسترده، اعزام مبلغ، برگزاری مراسم عزاداری در سطح استان، فعالیت و برگزاری جلسات توسط بانوان روحانی، تعزیه خوانی، سایت‌ها و روحانیون وبلاگ نویس یا غیر روحانی، تئاتر‌های خیابانی، شب شعر عاشورا و... از مهمترین برنامه‌های ایام محرم است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس تصریح کرد: برنامه آموزشی گسترده مربوط به فعالین فرهنگی و ا قشار تاثیرگذار که از اویل هفته جاری آغاز و گروه‌های مختلفی اعم از روحانیون، مبلغین، هیئت‌های مذهبی، مداحان، ائمه جماعت مساجد، کانون‌های فرهنگی مساجد، انجمن‌های اسلامی و گروه‌های که در موضوع محرم تاثیرگذارند در یک دوره آموزشی پیش از محرم برای بهبود وضعیت و افزایش سطح کار‌های فرهنگی ایام محرم و ابلاغ پیام عاشورا با حضور اساتیدی از قم و تهران شرکت کرده اند.

دانش با بیان این که برنامه‌های آموزشی در شهرستان‌های فارس نیز با همین کیفیت برگزار می‌شود، اعزام مبلغ به سراسر استان را از برنامه‌های ایام محرم برشمرد و افزود: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ روحانی مبلغ مقیم یا غیر مقیم با هدف برپایی سخنرانی، وعظ، تبیین فلسفه عاشورا و بررسی تاریخ عاشورا، به سراسر فارس اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان این که در این مجالس برنامه‌های اخلاقی و مباحث معرفتی به صورت گسترده در سراسر استان عنوان می‌شود، گفت: اعزام مبلغ از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی ایام محرم به شمار می‌رود.

او یکی از موضاعات و ماموریت‌های مهم مبلغین را تدوین بیانیه گام دوم انقلاب دانست، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این امر مهمترین ماموریت مبلغان به شمار می‌رود.

دانش با اشاره به این که مبلغان باید گام دوم انقلاب و همچنین اهداف آن را تدوین کنند، تصریح کرد: پرداختن به موضوع خانواده، آسیب‌های اجتماعی، ازدواج، طلاق، تربیت فرزندان، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اعتماد سازی، از جمله وظایف مهم مبلغین و هیئت‌های مذهبی به شمار می‌رود که براساس تحقیق و پژوهش و نیاز سنجی انتخاب می‌شود.

او گفت: تعزیه خوانی در سطح استان فارس خصوصا در شهر‌های جنوبی جایگاه بسیار مهمی دارد، تا پایان ماه صفر نیز برگزار می‌شود.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: طراحی سایت، فعالیت روحانیون یا غیر روحانی وبلاگ نویس در خصوص فرهنگ عاشورا، زوایا یا لایحه‌های مختلف در تاریخ عاشورا و همچنین موضوعات مورد نیاز برای نسل جوان و پاسخ به شبهاتی که در این خصوص وجود دارد، در سایت و وبلاگ‌های سازمان به آن پرداخته می‌شود.

نظرات بینندگان