کد خبر: ۱۳۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
استاندار فارس در شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

زبان هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد/ توجه به ارزش های دفاع مقدس فرضی واجب است

دکتر رحیمی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی نشر ارزش های دفاع مقدس انتقال آن به نسل جوان و نوجوان است، بر لزوم حضور پر رنگ تر و جدی تر آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این موضوع تاکید کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس که با هدف بررسی برنامه های هفته دفاع مقدس بررسی شد، با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های انجام شده در هر حوزه ای برای اینکه منجر به نتیجه شود نیازمند پیگیری است، افزود: برنامه های هفته دفاع مقدس باید به خوبی و به گونه ای که مخاطبان بتوانند بهره لازم را از آنها ببرند عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس دوران دفاع مقدس را از طلایی ترین دوران های کشور توصیف و خاطرنشان کرد: توجه به ارزش های دفاع مقدس فرضی واجب است.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله ایران تبلور ارزش های دینی و مذهبی و ملی و سرزمینی است، ایجاد ارتباط میان دین و میهن پرستی را امری ارزشمند دانست و عنوان : این ارزش ها باید با روش ها و برنامه ها و اقدامات عملی موثر به نسل های آینده منتقل شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در برنامه ریزی ها و اقداماتی که به منظور حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام می شود؛ باید شرایط مطلوب و آنچه باید در آینده به آن دست یابیم نیز به روشنی ترسیم شود، اظهار کرد: در دفاع مقدس ایده ها و آرمان ها به واقعیت تبدیل شد و اکنون نیز باید با شخصیت پردازی و انتقال این پرداخته ها به نسل آینده به سمت مطلوب حرکت کنیم.

دکتر رحیمی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی مکلف هستند برنامه های هفته دفاع مقدس را در چارچوب اداره خود برگزار کرده و در اجرای برنامه های مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز از هیچ کمک و تلاشی دریغ نکنند.

رئیس شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: علاوه بر سخنرانی و برنامه های معمول، استفاده از زبان هنر جایگاه اثرگذاری در ترویج ارزش های دفاع مقدس دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بهره گیری از هنرهایی همچون سینما، تئاتر، موسیقی های اصیل و آیینی نباید در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس مغفول بماند.

پیشنهاد دیگر استاندار فارس برگزاری برنامه ها و مسابقات ورزشی هم زمان با هفته دفاع مقدس بود. وی با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان استان فارس از توانایی های لازم برای برگزار این گونه برنامه ها برخوردار است، عنوان کرد: برگزاری جام دفاع مقدس می تواند یکی از برنامامه های ورزشی باشد که در سطح استانی و حتی ملی به همت استان فارس برگزار شود.

دکتر رحیمی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی نشر ارزش های دفاع مقدس انتقال آن به نسل جوان و نوجوان است، بر لزوم حضور پر رنگ تر و جدی تر آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این موضوع تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس سرداران  شهید و بزرگان اثرگذاری را در دوران دفاع مقدس به کشور تقدیم کرده است، برند سازی و معرفی این عزیزان را امری ضروری دانست و تاکید کرد: صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی باید در این امر کوشا باشند.

استاندار فارس درباره موزه دفاع مقدس و رفع موانع موجود در مسیر تکمیل و توسعه آن نیز یادآور شد: باید اراده ای جدی و منسجم برای پیشبرد و حصول نتیجه وجود داشته باشد.

دکتر رحیمی همچنین به راهکارهای رفع مشکلات موجود در باره موزه دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه امکان ایجاد ارزش افزوده در بعضی اراضی و ابنیه و استفاده از این ارزش افزوده در تکمیل روند ساخت موزه وجود دارد عنوان کرد: کارگروه متشکل از مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، شهرداری شیراز، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و معاونت عمرانی استانداری این موضوع را پیگیری می کنند.


نظرات بینندگان