کد خبر: ۱۳۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

توزیع 30 هزار بسته تحصیلی برای دانش آموزان کم برخوردار در ماه محرم

مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ماه محرم اقدام به تهیه و توزیع ۳۰ هزار بسته تحصیلی برای دانش آموزان کم برخوردار و حمایت از ۳۰ هزار هیئت و مسجد از محل اجرای نیات واقفین مرتبط در محرم خواهد شد.
به گزارش شیرازه، رضا معممی مقدم مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش مبلغین "شمیم حسینی" در شیراز اظهار داشت: در ماه محرم اقدام به تهیه و توزیع ۳۰ هزار بسته تحصیلی برای دانش آموزان کم برخوردار و حمایت از ۳۰ هزار هیئت و مسجد از محل اجرای نیات واقفین مرتبط در محرم خواهد شد.

وی بابیان این‌که شعائر مذهبی باید منجر به تقویت اخلاق اسلامی شود افزود: ظرفیت عظیم و خودجوش محرم و تجمع عاشورایی عزاداران حسینی، فرصت خوبی است تا با استفاده از آن، بخشی از مفاهیم و مسائل مربوط به فرهنگ و حقوق شهروندی به مردم منتقل شود و در این میان، مبلغین نقش زیادی دارند و می‌توانند بابیان آسیب‌های اجتماعی و ترویج راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها، راه را برای بهبود زندگی هموارتر کنند.

معممی بابیان هدف آمریکا از جنگ اقتصادی با ایران گفت: حوزه وقف به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی می‌تواند در مسیر این مبارزه به ایفای نقش بپردازد و چنان چه بتوان با اقدامات تخصصی در این عرصه وارد شد، شاهد تأثیر این اقدامات در اقتصاد کشور خواهیم بود.

مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: از این به بعد، همه تلاش ما باید این باشد که فعالیت‌ها تنها شعار، نشانه و تأثیر اجتماعی داشته باشد و به تعبیری، بقاع متبرکه سنگر اجتماعی باشند و برآیند فعالیت‌های آنان، تأثیر اجتماعی بر جا بگذارد.

وی افزود: بزرگ‌ترین خطر تهدیدکننده فرهنگی و مذهبی جامعه، موضوع آسیب‌های اجتماعی است و چنان چه مسئولین در همه تمامی حوزه‌ها، درک درستی از مقابله با آسیب‌های اجتماعی نداشته باشند، دچار ریزش هویتی در جامعه خواهیم شد.

معممی با اشاره به لزوم توجه دستگاه‌ها به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، مفاسد اخلاقی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با توجه به ظرفیت مردمی و مذهبی خود، باید برای پیشگیری از این آسیب‌ها و در برخی از حوزه‌ها برای درمان آسیب‌های اجتماعی تلاش کند.

انتهای پیام/323
نظرات بینندگان