کد خبر: ۱۳۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
استاندار فارس در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر کشور:

عشایر با کمترین امکانات خدمات بیشماری به کشور ارائه داده اند/ امور عشایر به اتحادیه ها و تعاونی ها واگذار شود

استاندار فارس با بیان اینکه عشایر با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به کشور ارائه می دهند، حفاظت از مراتع، تولید محصولات دامی و ایجاد امنیت را از جمله خدمات عشایر برشمرد.
به گزارش شیرازه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات زیادی در راستای تسهیل زندگی عشایر انجام شده است، افزود: در دولت های گذشته موضوع اسکان عشایر پیگیری شد و شهرک های ساخته شده فعلی با رفاه نسبی که اکنون دارند حاصل این اقدامات است.
وی با اشاره به اینکه امیدهای فراوانی به رفع مشکلات عشایر وجود دارد، یادآور شد: نسبت به مشکلات و کمبودها و نیازهای جامعه عشایری نیز واقف هستیم.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به جامعه عشایری کشور داشته است، تامین اعتبارات مورد نیاز در برنامه بودجه و برنامه ششم توسعه را از جمله این موارد دانست.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به طولانی بودن مسیر کوچ عشایر در استان که به بیش از هزار کیلومتر می رسد، بر لزوم احداث، بهسازی و اصلاح کوچ راه ها تاکید کرد.
وی با اشاره به ویژگی های اقلیمی فارس و خشکسالی های به وجود آمده افزود: اقدامات زیادی در راستای تامین آب شرب و آب مورد نیاز پرورش دام عشایر در استان انجام شده است؛ اما همچنان نیازمند امکانات ثابت و سیار بیشتر و تامین هزینه نگهداری و تعمیر این تجهیزات هستیم.
استاندار فارس با بیان اینکه اتحادیه ها و تعاونی های عشایری تاکنون اقدامات موثری انجام داده و از توانمندی مناسبی برخوردار هستند ، اظهار کرد: واگذاری امور به این مجموعه ها در مواردی که قانون اجازه داده است سبب کاهش تصدی گری دولت و تقویت بعد نظارت و کنترل و هدایت خواهد شد.
وی استان فارس را طلایه دار آموزش عشایر توصیف کرد و خواهان توجه بیشتر به امکانات آموزشی عشایر در استان شد.
استاندار فارس با بیان اینکه عشایر با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به کشور ارائه می دهند، حفاظت از مراتع، تولید محصولات دامی و ایجاد امنیت را از جمله خدمات عشایر برشمرد. 
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر لزوم آشنایی فرزندان و دانش آموزان عشایر با تکنولوژی های جدید تاکید کرد و گفت: اقداماتی توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای در این زمینه انجام شده که باید با برنامه ریزی دقیق  زمینه بهره مندی عشایر از این آموزش ها را فراهم کرد.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد با برنامه هایی که سازمان امور عشایر کشور و به تبع آن دولت در دستور کار قرار داده است شاهد تسهیل هر چه بیشتر زندگی عشایری و آینده روشن این جامعه ارزشمند کشور باشیم.


نظرات بینندگان