کد خبر: ۱۳۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
امام‌جمعه اقلید عنوان کرد؛

انتقاد از عدم توجه مسؤولان و رسانه‌ها به امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه/ چرا اعتباری برای این معروف در نظر گرفته نمی‌شود

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر سند قرآنی داشته و یک اصل در قانون اساسی کشورمان است، از عدم توجه کافی مسؤولان و دولت‌ها و نیز رسانه‌ها به این معروف الهی انتقاد کرد و افزود: برای هر برنامه‌ای و حتی کلنگ زنی‌های بی‌ارزش و...، هزینه‌های بسیاری می‌شود اما برای این موضوع مهم و اساسی اعتباری در نظر گرفته نشده و همکاری لازم و مسؤولیت پذیری مؤثری صورت نمی‌گیرد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی امام جمعه اقلید در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور اعضای این ستاد در سالن اجتماعات شهید شریفی فرمانداری برگزار شد فرارسیدن ماه محرم را تسلیت گفت و اظهار داشت: درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر، مطالب و گفتنی‌های بسیاری در قرآن، احادیث و تاریخ بیان شده است.
وی از اهمیت این معروف سخن گفت و عنوان داشت: تمام احکام دین در برابر امربه‌معروف و نهی از منکر، همچون قطره مقابل دریا است.

طالبی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) بر پایه امربه‌معروف و نهی از منکر بود، تأکید کرد: همه ما در ترویج و نهادینه کردن این معروف و سنت الهی مسؤول هستیم و باید بکوشیم بدعت‌ها از جامعه برداشته شود.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: افرادی که دانش بیشتر داشته و مطلع و آگاه از مسائل و احکام و...هستند، مسؤولیت سنگین‌تری در این مورد دارند.

وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر سند قرآنی داشته و یک اصل در قانون اساسی کشورمان است، از عدم توجه کافی مسؤولان و دولت‌ها و نیز رسانه‌ها به این معروف الهی انتقاد کرد و افزود: برای هر برنامه‌ای و حتی کلنگ زنی‌های بی‌ارزش و...، هزینه‌های بسیاری می‌شود اما برای این موضوع مهم و اساسی اعتباری در نظر گرفته نشده و همکاری لازم و مسؤولیت پذیری مؤثری صورت نمی‌گیرد.

امام‌جمعه اقلید در ادامه بر لزوم توجه به حق‌وحقوق سایرین و توجه و رعایت قانون در عزاداری‌ها و برنامه‌های مختلف تأکید کرد و بیان داشت: زشتی و منکر تنها به کارهای خلاف دین مربوط نمی‌شود بلکه عدم توجه به قانون را نیز شامل می‌شود.

طالبی تصریح کرد: باید مسائل بررسی و آسیب‌شناسی شده و با ظرافت عنوان شود چراکه امربه‌معروف دعوا و درگیری نیست بلکه هدف آن هدایت و جذب افراد است.

وی خاطرنشان کرد: باید امربه‌معروف و نهی از منکر همواره موردتوجه قرارگرفته و استمرار داشته باشد و مردم و مسؤولان به اهمیت آن پی برده و وارد صحنه شوند و در راستای ترویج و نهادینه کردن آن بکوشند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان