کد خبر: ۱۳۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
فرماندار خرامه پاسخگو باشد؛

5 میلیارد اعتبار آسیب های اجتماعی خرامه کجا هزینه شده است؟!

به استاندار فارس پیشنهاد می شود میزان بودجه تخصیص یافته هر شهر در اعتبار آسیب های اجتماعی را در راستای شفافیت منابع مالی به رسانه ها و مردم اعلام کند تا هم مردم از هزینه کرد و عزم جدی دولت در حل آسیب های اجتماعی مطلع شوند و هم این موضوع بسیار مهم مطالبه مردم از مسئولان باشد.
پایگاه خبری شیرازه، آسیب‌های اجتماعی در برگیرنده کلیه آسیب‌هایی است که در سطح جامعه به‌صورت عینی قابل مشاهده بوده و وجدان جمعی و هنجارهای اجتماعی را تهدید نموده و لطمات جبران‌ناپذیری به افراد یک جامعه وارد می‌کند.

در دنیا نگاه به مسائل اجتماعی، نگاه پیش‌دستانه به آینده است و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند کاری خارج از برنامه‌های عادی، خلاقانه و نوآورانه است.

هم اینك پس از موضوع اقتصاد مقاومتی، كنترل و كاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به عنوان دومین اولویت در سطح كشور و مطالبه رهبری در حال پیگیری توسط دولتمردان است. 

لازمه توسعه کشور، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است  و به همین دلیل، این موضوع به عنوان مطالبه رهبری مورد توجه قرار گرفته و برای اولین بار برای دستگاه‌هایی که در حوزه اجتماعی فعالیت دارند، سند تقسیم کار ملی پیش‌بینی شده است.

هدف از اجرای برنامه پیشگیری در چارچوب سند تقسیم کار ملی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را جلوگیری از انجام کارهای تکراری و موازی کاری در این زمینه است و از بین  بیست آسیب شناسایی شده در کشور، 5آسیب شامل: اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه‌نشینی و مناطق حاد بحرانی، به عنوان اولویت سند تقسیم کار ملی تعیین شد و با تخصیص این اعتبار بین دستگاه‌های متولی امر، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی  شکل عملیاتی به خود گرفته است.

در همین رابطه و بنا به گزارشات دریافتی اعتبار آسیب های اجتماعی از محل فصل دوم اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان خرامه مبلغ 5 میلیاردریال معادل 500 میلیون تومان بوده که طبق پیگیری خبرنگار ما در روند هزینه کرد آن هیچگونه تشریفات اداری شامل برگزاری مناقصات عمومی صورت نگرفته و موارد استفاده بودجه دریافتی شهرستان نیز به اطلاع عموم نرسیده است.

از آنجایی که در صورت عدم عملیاتی شدن طرح ها و اتمام موعد هزینه کرد اعتبارات، وجه واریز شده باید به حساب خزانه  عودت داده می شود مسئولان شهرستان خرامه خصوصاً فرماندار این شهر باید پاسخگوی نحوه و جزئیات این بودجه باشند.

شیرازه منتظر پاسخ فرهاد جهانخواه فرماندار خرامه در مورد جزئیات و نحوه طی تشریفات هزینه کرد این مبلغ خواهد بود.

به استاندار فارس نیز پیشنهاد می شود سهم اعتبارات تخصیص یافته هر شهر در اعتبار آسیب های اجتماعی را در راستای شفافیت منابع مالی به رسانه ها و مردم اعلام کند تا هم مردم از هزینه کرد و عزم جدی دولت در حل آسیبهای اجتماعی مطلع شوند و هم این موضوع بسیار مهم مطالبه مردم از مسئولان باشد.


نظرات بینندگان