کد خبر: ۱۳۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
استاندار فارس در جلسه تاکید کرد:

برای مقابله با بیماری سالک تامین و کمیته مربوطه نیز در شهرستان ها تشکیل شود/ لزوم تقویت هدایت گری و نظارت دستگاه های متولی

استاندار فارس به لزوم تقویت هدایت گری و نظارت دستگاه های متولی تأکید کرد.

به گزارش شیرازه، جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استانداری فارس تشکیل شد و به مباحث مختلفی در این جلسه رسیدگی شد.

فاقد مجوز بودن خانه های بازی و غیر مجاز بودن فعالیت مدارس طبیعت و مدارس خلاقیت از موضوعاتی بود که مدیران کل آموزش و پرورش و بهزیستی فارس در این جلسه به آن اشاره کردند.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره این موضوع نیز گفت: جامعه هر روز و هر لحظه به سمت رفع نیازهای پویای خود حرکت می کند و مراکز اینچنینی نیز در راستای رفع بعضی نیازها پدید آمده اند که باید با برنامه ریزی و تعریف چارچوب ها اقدامات آنها را مطابق با قانون اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه بستن و تعطیل کردن چنین فعالیت هایی راهکار حل مسئله نیست، بر لزوم تقویت هدایت گری و نظارت دستگاه های متولی تاکید کرد.

وی با اعتقاد بر اینکه موضوع سالمند شدن جامعه نیازمند بررسی دقیق تر و بیشتر است خواهان برگزاری جلسه آینده کارگروه با این عنوان شد.

دکتر رحیمی درباره اهمیت ترویج فرهنگ نمازخوانی در جامعه نیز تاکید کرد و افزود: تاکنون اقدامات زیادی در این راستا انجام شده اما بخش هایی نیز مغفول مانده که باید با برنامه ریزی و هدف گذاری به آن پرداخته شود.

در این جلسه همچنین آمارهای شیوع بیماری سالک در استان و نیاز به مقابله با این بیماری مورد بحث قرار گرفت.

دکتر رحیمی با بیان اینکه بررسی موضوع سالک، شناسایی جامعه هدف و روش های پیشگیری باید در کمیته ای تخصصی انجام شود بر لزوم تشکیل این کمیته تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای مقابله با بیماری سالک تامین و کمیته مربوطه نیز در شهرستان ها تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: پس از در نظر گرفتن جامعه ی هدف و انجام اقدامات لازم، نیازمند پایش هستیم تا اثر گذاری اقدامات انجام شده و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین تامین بودجه مورد نیاز در فصولی که شیوع این بیماری قوت می گیرد را در اثر بخشی پیشگیری و مبارزه با آن موثر دانست.

وی همچنین بر اهمیت سلامت مواد غذایی که در اختیار مردم قرار می گیرد تاکید کرد و افزود: دستگاه های متولیِ این امر، تلاش های زیادی در این زمینه انجام می دهند اما به دلیل گستردگی حوزه‌ تولید مواد غذایی، گاه با کاستی هایی رو به رو هستیم که نیازمند آموزش های فراگیر است.

وی افزود: صدا و سیما و سایر رسانه ها باید در کنار مجموعه مدیریتی استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه سلامت مواد غذایی را تقویت کنند.

موضوع میزان مجاز استفاده از سموم دفع آفات در کشاورزی از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و استاندار فارس در این خصوص با تاکید بر اینکه درباره این سموم باید مدیریت جامع و همه جانبه ای انجام شود، خاطرنشان کرد: با کاهش یافتن مساحت زمین های کشاورزی تلاش می کنند به همان میزان گذشته، محصول برداشت شود که این موضوع سبب استفاده ی بی رویه از سموم و کودهای شیمایی شده است لذا راهِ حل این موضوع مهم، نیازمند مشخص شدن استاندارد ها و ایجاد سیستم های راهنمایی، نظارت و برخورد با متخلف است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان