کد خبر: ۱۳۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

گردشگری منبع درآمد پایدار شهرستان اقلید وسرحد چهار دانگه

باید همچون پرنده ی قو از لابلای درختان سربه فلک کشیده ی گردو و رود خانه های سامان یافته ی ساحلی، به سرچشمه ی محمدأ رسول‌الله«ص»پرواز کرد.

به گزارش شیرازه،  باید  در اولین نشست، یک پیمانه  از آب زلال وگوارایی که از زیر صخره های سخت  می جوشد  نوش جان کرد تا صحت و سلامتی را بعنوان یک هدیه ی پربرکت به روح وروان آدمی باز گرداند.

 ‏ اگر به عمق واقعی  و داغ آب  این چشمه ی ناب محمدی، نگاهی عمیق بیاندازیم؛ خواهیم فهمید که حتی درخشکسالی های چند ساله وپی در پی اخیر,لحظه ای از طاقت وروان آب آن،  کاسته نشده است و هرگز نگذاشته مسافری لب تشنه، مأیوس به زادگاه خود برگردد درختان پائین دستی که قد به آسمان کشیده اند وبا طراوت بر سرزمین شهرمان سایه انداخته اند  شاهد این مدعاست.

 باید قدم زد و بوی ریحان ها،بوی شبدر ها و بوی سبزه ها را از لابلای بید ها شنید باید از کنار جویبار صاف وبی غل وغش چشمه تا حوضچه‌ی پائین دست قدم زد و  لحظه ای به متکای نرم  چمن پهلو گرفته ی چشمه تکیه داد و شکوه خداوند را از دریچه های متفاوت درآنجا دید وصدای پای  صداقت وپاکی را فهمید.

باید از زیر بیدهای بلند قامت که زلف های خوش رنگ وپیچ در پیچ خود را که بر صورت زیبای چشمه، انداخته اند، گذشت تا سیرت واقعی این طبیعت  زیبا را با گونه های سبزفامش دید و بر  آن بوسه زد. 

قدم زدن در کنار حوضچه ی پائین دست آن، که آرام بخش و روحنواز  است و خانواده ها در کنار آن سفره‌ی محبت را  انداخته‌اند، می گویند و می خندند، بسیار دلرباست وحرف زدن با ماهی ها واردک ها  ،زندگی را در آنجا به گونه ی نو تفسیر می کند.

از آنجا با روان تازه به بالای تپه ی  رسول الله  می رویم و گردوهای قد بر افراشته ای را که شانه به شانه  دست در گردن هم انداخته اند و سرود عشق و محبت را با سه تار و بربط و دف وچنگ پرندگان می نوازند به تماشا می نشینیم واقعا آن لحظه ها تماشایست.

اما در بالای تپه، سنگ تاریخی وجود دارد  بنام( دل دل«با ضمه ») که حرف های تاریخی زیادی را در دل دارد و احوال پرسی از آن به نوعی غنیمت است  و تاریخ صداقت و ایمان ایرانیان را به وضوح می توان در آن  دید.

تقریبا در جنوب غربی همین چشمه، تفرجگاه کوچک، بزرگ هیبت دیگری  وجود دارد بنام «چال بابا شا» که فراش باد صبا،  فرش زمردین را  زیر سایه ی درختان بید گسترانیده ،گذراندن چند ساعت از اوقات خوش در آنجا ، شادابی را به ارمغان می آورد و با چشم انداز های روئیایی و وضع بی مثالش، هر سفیری را به سوی سفره ی زیبای  خود می کشاند.

با این اوصاف ،گذراندن لحظه های خوش را برای شما هموطنان عزیز آرزومندیم بیائید  آتش عشق همزیستی و درکنار همدیگر بودن را در منظرگاه این طبیعت سرشار از محبت ،فروزان کنیم  وسپاس خود را از خالق بی همتا همراه با لحظه های خوش زندگی بجا آوریم.

گردشگری منبع درآمد پایدار شهرستان اقلید وسرحد چهار دانگهگردشگری منبع درآمد پایدار شهرستان اقلید وسرحد چهار دانگه
گردشگری منبع درآمد پایدار شهرستان اقلید وسرحد چهار دانگهگردشگری منبع درآمد پایدار شهرستان اقلید وسرحد چهار دانگهگردشگری منبع درآمد پایدار شهرستان اقلید وسرحد چهار دانگه



چشمه حضرت رسول‌الله«ص» پنج کیلومتری شهر اقلید
درویشی بهلولی
انتهای پیام/
نظرات بینندگان