کد خبر: ۱۳۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

امضای تفاهم نامه برای حل مشکلات تعاونی های مسکن‌ فارس

تفاهم نامه‌ای بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، بانک توسعه تعاون، اتاق تعاون و بیمه تعاون برای ساماندهی جدی‌تر ساخت و ساز تعاونی‌های مسکن در استان فارس امروز امضا شد.
براساس این تفاهم نامه، اداره کل تعاون کار نظارت، سازمان نظام مهندسی ساختمان کار فنی و مهندسی و ایمنی ساخت و ساز‌ها، بانک توسعه تعاون کار پرداخت تسهیلات، اتاق تعاون کار هماهنگی بین تعاونی‌های مسکن و بیمه تعاون کار‌های بیمه‌ای ساخت و ساز‌ها را برعهده خواهند داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه در استان فارس ۴۱۱ تعاونی با ۱۴۰ هزار عضو فعالیت می‌کنند، افزود: در سال‌های گذشته بخش زیادی از این تعاونی‌ها با مشکل روبرو شدند.
مختاری افزود: با ارزیابی‌های صورت گرفته اغلب مشکلات این تعاونی‌ها به علت نبود آموزش و آگاهی مدیران عامل و هیات مدیره‌های تعاونی‌ها بوده است که با آموزش‌های لازم در این خصوص مشکلات کاهش خواهد یافت.
وی گفت: متقاضیان برای مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسکن باید علاوه بر مهارت‌های مدیریتی باید مسائل حقوقی، فنی، مهندسی را آموزش دیده باشند.
سیف زاده رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: براساس بندی از این تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز مسائل فنی، مهندسی و مقررات ملی ساختمان دنبال می‌کند تا ساخت و ساز‌ها شرایط ایمن همراه با رفاه و آسایش ساکنان را داشته باشند.
بختیار مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان فارس گفت: با هماهنگی بانک مرکزی بانک توسعه تعاون موظف به پرداخت تسهیلات ویژه به تعاونی‌های مسکن انبوه ساز شده است که برای ساخت هر واحد ۱۳۵ میلیون تومان و برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی ۳۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
معینی معاون شعب بیمه تعاون استان فارس گفت: براساس این تفاهم نامه همه کارگران ساختمانی و بنا‌ها بیمه می‌شوند تا هر گونه خسارت در اسرع وقت پرداخت شود.

نظرات بینندگان