کد خبر: ۱۳۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

موكب احمدبن موسی(ع)؛ مهیای میزبانی زائران اربعین/ خدمت‌رسانی طی 12 روز در كربلا

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) از آماده‌سازی این موكب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: به یاری خدا امسال 12 روز در كربلای معلی به زائران خدمت‌رسانی خواهیم كرد.
به گزارش شیرازه به نقل از كمیته روابط عمومی و امور بین‌المللی موكب احمدبن موسی(ع) مسعود راستی، مدیر اجرایی موكب امروز، 13 شهریورماه در جمع خبرنگاران از آماده‌سازی این موكب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: امسال مانند سال گذشته موكب احمدبن موسی(ع) در خیابان روضتین كربلای معلی برپا خواهد شد.

وی با بیان اینكه تلاش كردیم تا نواقص و مشكلاتی كه در سال گذشته وجود داشت را برطرف كنیم،‌ افزود: در این راستا با همت خادمان موكب احمدبن موسی(ع) تمام پتوها و كیسه خواب‌ها شامل 7 هزار كیسه خواب و 25 هزار تخته پتو را شسته و خشك و بسته‌بندی كردیم كه این كار 25 روز به طول انجامید. 

راستی با تصریح اینكه لوله‌های زنگ زده موكب را تراشیده و رنگ‌آمیزی كردیم، گفت: سال گذشته در محل برپایی موكب مشكل قطعی آب داشتمی كه امسال با توافقی كه با صاحب زمین انجام دادیم، یك چاه عمیق در زمین موكب ایجاد كردیم تا مشكل آب نداشته و بتوانیم هم از آب شرب شهری و هم آب چاه استفاده كنیم كه این كار به خصوص در ایام شلوغی كربلا و زمانی كه آب كربلا قطع می‌شود، بسیار مؤثر خواهد بود. 

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) اظهار كرد: همچنین با توجه به اینكه ایام اربعین امسال، فصل گرماست و باید آب و یخ بهداشتی را به دست زائران اربعین برسانیم، یك دستگاه یخ‌ساز را از كارخانه یخسازی ارومیه خریداری كردیم كه روزانه 100 قالب یخ 25 كیلویی را می‌سازد و یك كانكس سردخانه هم برای دپوی یخ فراهم كردیم كه 370 قالب یخ را نگه‌داری می‌كند. 

وی با بیان اینكه علاوه بر این‌ها سهمیه‌بندی كمیته‌ها و تعداد نفرات آن‌ها معین شده است، گفت: جلسه نهایی مسئولان موكب در روز یكشنبه، 17 شهریورماه با حضور سردار غیب‌پرور، مدیرعامل موكب و اعضای كمیته‌ها برگزار شده و جمع‌بندی نهایی در آنجا اعلام می‌شود. 

راستی، زمان آغاز فعالیت موكب را اواخر شهریورماه جاری اعلام كرد و گفت: از 10 روز قبل از اربعین حسینی خدمت‌رسانی موكب به زائران آغاز و تا دو روز بعد از اربعین هم ادامه خواهد داشت و جمعاً 12 روز در كربلای معلی به زائران حسینی خدمات ارائه خواهیم كرد. 

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه ظرفیت موكب هم در سال جاری 10 هزار نفر پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین سه وعده غذایی روزانه و اسكان را به زائران اربعین در موكب ارائه خواهیم داد. 

وی به فعالیت دفتر موكب احمدبن موسی(ع) در حرم شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت: خیران و مردم نیك‌اندیش فارس می‌توانند نذورات خود را برای كمك به موكب به دفتر موكب در حرم شاهچراغ(ع) تحویل دهند.

نظرات بینندگان