کد خبر: ۱۳۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در گفتگو با شیرازه:

گزینش میان افراد مختلف برای امامت جمعه کازرون در حال انجام است/ برای بعضی شهرهای خاص پیشنهاداتی به شورای تامین استان داده ایم

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان گفت: نظر و اقبال مردم به فردی نشان دهنده پایگاه مردمی داشتن فرد برای مسئولیت امام جمعه است.

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در گفتگو با شیرازه، انتخاب ائمه جمعه را یک روند مشخص و زمانبر دانست و گفت: یک وقت امام جمعه ای از شهری به شهر دیگر منتقل می شود که این مورد زمان زیادی نمی گیرد چون پرونده و سابقه اش مشخص است و مراحل گزینش را طی کرده است؛ فقط در شورای سیاستگذاری باید انتقالش به تصویب برسد.

گزینش میان افراد مختلف برای این منظور در حال انجام است/ برای بعضی شهرهای خاص پیشنهاداتی به شورای تامین استان داده ایم

وی افزود: بعضی وقت ها امام جمعه جدید باید گزینش شود که قبلاً در تشکیلات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پرونده نداشته و باید مراحل گزینش را از آزمون، مصاحبه و دیگر مراحل از جمله استعلامات از نهادهای مختلف را طی کند که این روند زمان‌بر است و در مورد کازرون هم وضع به همین منوال است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس اظهار داشت: کازرونی ها یک امام جمعه بومی می خواهند و گزینه ای که هم اکنون امام جمعه باشد برای انتقال نداریم و باید گزینش جدید انجام شود. به همین دلیل از میان طلاب و افرادی که معرفی شده بودند یا خودشان مراجعه کردند باید به جمع بندی برسیم و از جهات مختلف ارزیابی شوند.

ملک مکان افزود: مراحل پایانی این امر در حال طی شدن است اما زمانی معین نمی کنم. تصمیم گیری نهایی در این مورد در تهران انجام می شود و زمانی که به ما اعلام شد، ما هم به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه گزینش میان افراد مختلف برای این منظور در حال انجام است و متوقف به انجام و تصمیم گیری مبنی بر تقسیمات جغرافیایی نیست تصریح کرد: برای زمان معارفه مسائل دیگری هم باید مدنظر قرار گرفته می شود و با مسئولین سیاسی امنیتی مشورت می شود، چرا که زمان معارفه باید زمان مناسبی باشد تا مسئولین درگیر برنامه های دیگر نباشند و برنامه تحت الشعاع قرار نگیرد.

به گفته وی، اخبار فضای مجازی بعضاً بر اساس حدس و گمان و شایعات است و نباید به این شایعات دامن زد یا به این اخبار اطمینان کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با یادآوری اینکه یکی از معیارهای انتخاب امام جمعه، اقبال عمومی مردم منطقه است تصریح کرد: اقبال مردمی یکی از شرایط است و شرایط مختلفی برای این امر مدنظر است که در کنار شرایط دیگر، نقطه قوتی برای امام جمعه می شود همچنین نظر و اقبال مردم به فردی نشان دهنده پایگاه مردمی داشتن فرد برای این مسئولیت است.

به گفته ملک مکان، بنای تشکیلات ائمه جمعه، این است که ائمه جمعه، فاصله ای با مردم نداشته باشند و مردم دسترسی راحتی به آنان داشته باشند.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر ایجاد امنیت ائمه جمعه در کنار مردمی بودن جهت جلوگیری از اتفاقاتی نظیر شهادت امام جمعه سابق کازرون، تصریح کرد: برای بعضی شهرهای خاص پیشنهاداتی به شورای تامین استان و استاندار به عنوان مسئول تامین امنیت استان داده ایم و باید فکری بکنند. یا خودشان اقدام کنند یا اگر پیشنهادی دارند به ما بدهند تا ما اجرا کنیم. اما ما به نوعی هشدار لازم برای جلوگیری اقدامات مشابه اتفاق اخیر در کازرون و شهادت امام جمعه این شهر را به شورای تامین استان داده ایم.


نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان