کد خبر: ۱۳۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

نیاز 450 میلیاردی برای تکمیل فاز نخست پروژه راه‌آهن یزد_ اقلید/ قول مساعد دولت برای تأمین اعتبار

تکمیل پروژه راه‌آهن یزد_ اقلید، نیاز به اعتبار 450 میلیاردی دارد که معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بازدید از این طرح تصریح کرد: درصورتی‌که پیمانکار قول تکمیل طرح تا یک سال آینده را دهد، دولت قول تأمین اعتبار این پروژه را می‌دهد.
به گزارش شیرازه از اقلید، معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور عصر امروز از پروژه راه‌آهن یزد_ اقلید، کارخانه سنگ‌بری بلکوه و نیز کارخانه قطعات پیش‌ساخته پارس رویان این شهرستان بازدید کرد.

خط اصلی راه‌آهن یزد_ اقلید به طول 274 کیلومتر و با خطوط ایستگاهی 330 کیلومتر است که تاکنون زیرسازی مسیر، 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نیاز 450 میلیاردی برای تکمیل فاز نخست پروژه راه‌آهن یزد_ اقلید/ قول مساعد دولت برای تأمین اعتبار

 پیمانکار پروژه با اشاره به پیشرفت 66 درصدی پروژه به 750 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه اشاره کرد و عنوان داشت: درصورتی‌که تأمین اعتبار 450 میلیارد تومانی توسط دولت، فاز نخست این طرح تا یک سال آینده تکمیل می‌شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بازدید و بررسی این مسئله اظهار کرد: درصورتی‌که پیمانکار قول تکمیل طرح تا یک سال آینده را دهد، دولت قول تأمین اعتبار این پروژه را می‌دهد.

بابک دین‌پرست در پاسخ به کشاورزی که به‌عنوان معارض حضور یافت و با بیان مشکلات به وجود آمده، از عدم پرداخت قیمت زمینش توسط دولت گلایه داشت، تأکید کرد: مشکل معارضان هرچه سریع‌تر حل‌وفصل خواهد شد.

در ادامه از کارخانه قطعات پیش‌ساخته پارس رویان که تنها در سال 94 تا 95 فعال بوده و سپس تعطیل شد، بازدید و مشکلات این واحد توسط مسؤول آن بازگو شد.

نیاز 450 میلیاردی برای تکمیل فاز نخست پروژه راه‌آهن یزد_ اقلید/ قول مساعد دولت برای تأمین اعتبار

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه کارخانه باید در راستای معرفی و بازاریابی محصولات تلاش بیشتری می‌کرد، قول مساعد برای پیگیری مستندات فروش محصولات تولیدی این واحد به خارج از کشور و رایزنی با دستگاه‌هایی که می‌توانند خریدار این محصولات باشند را داد.

سنگ‌بری بلکوه اقلید که پس از مدتی تعطیلی به همت سرمایه‌گذار جدید راه‌اندازی و هم‌اکنون با اشتغال‌زایی خوبی در حال فعالیت است، برنامه پایانی سفر معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به شهرستان اقلید بود.

گفتنی است، مسائل مطرح‌شده در این بازدیدها در جلسه یکشنبه هفته آینده، در استانداری فارس، بررسی می‌شود.


نظرات بینندگان