کد خبر: ۱۳۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز:

راه‌اندازی خیابان‌های غذا به ارتقای کیفیت فضاهای شهری کمک می‌کند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: برای خیابان‌های غذا معیارهای متفاوت و در عین حال زیبایی درنظر گرفته‌ شده که می‌تواند در بحث گردشگری و همچنین افزایش تعاملات اجتماعی موثر باشد.
ابراهیم گشتاسبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با راه‌اندازی خیابان غذا در شیراز، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دو خیابان را برای تبدیل به خیابان غذا در نظر گرفته‌ایم؛ خیابان مشکین‌فام در نزدیکی خیابان آزادی که مشکل ترافیکی خاصی به وجود نمی‌آورد، اما فضای تفریحی و گردشگری مناسبی برای شهروندان ایجاد می‌کند و دیگری خیابان نوروزی در مالی‌آباد شیراز است که در گام نخست برای این طرح درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه تاکنون خیابان‌های غذا راه‌اندازی نشده اما جزء طرح‌های امسال است، ادامه داد: قرار است این خیابان‌ها به صورت پیاده‌راه طراحی شود و کاروان‌های غذا در سرتاسر خیابان، غذاهای مختلف عرضه کنند؛ البته هنوز زیرساخت‌های این دو خیابان برای تبدیل به پیاده‌راه و در نهایت خیابان غذا فراهم نیست، اما امیدوار هستیم تا پایان سال این کار به سرانجام برسد.

وی گفت: هدف از راه‌اندازی خیابان‌های غذا در شیراز، ساماندهی اغذیه‌فروشی‌ها و در کنار آن ارتقای کیفیت فضاهای شهری وافزایش تعاملات اجتماعی است البته برای این خیابان‌ها معیارهای متفاوت و در عین حال زیبایی درنظر گرفته‌ شده که می‌تواند در بحث گردشگری نیز موثر باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: خیابان غذا به خیابان‌هایی گفته می‌شود که اکثرا برای غذا خوردن با اولویت حداکثری عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان