کد خبر: ۱۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

راه اندازی ۷ مرکز تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی در فارس

رییس اداره امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی ۷ مرکز تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی خبرداد.

کوروش افشین پور رییس اداره امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون در استان فارس بیش از ۹۵۰ مطب و درمانگاه دندانپزشکی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد که در ۱۰ مرکز آن به صورت تخصصی با تعرفه دولتی خدمات دندانپزشکی ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این مراکز توزیع عادلانه خدمات دندانپزشکی در سطح شهر است، افزود: هم اکنون هزار و ۸۰۰ فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در استان فارس وجود دارد.

رییس اداره امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه براساس آمار‌ها وضعیت سلامت دهان و دندان مردم استان فارس و شهر شیراز در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از رتبه بالاتری برخوردار است، اظهارداشت: با توجه به افزایش قیمت مواد و وسایل دندانپزشکی بیماران و دندانپزشکان با مشکل رو به رو شده اند، به این صورت مردم توان پرداخت هزینه‌های درمان در بخش خصوصی را ندارند و دندانپزشکان نیز نمی‌توانند تعرفه مناسب خود را دریافت کنند.

افشین پور به راه‌اندازی مراکز تخصصی دندانپزشکی برای بیماران خاص اشاره و تصریح کرد: هم اینک در استان فارس نه تنها برای اقشار کم درآمد جامعه بلکه برای بیماران خاص نیز مراکزی راه اندازی شده است تا این بیماران با تعرفه دولتی از خدمات دندانپزشکی  برخوردار شوند.

رییس اداره امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از شهروندان خواست برای دریافت هرگونه خدمات دندانپزشکی به مراکزی مراجعه کنند که از مجوز و تابلو برخوردار هستند و در دام سودجویان با تبلیغ ارایه خدمات ارزان قرار نگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند از طریق سامانه ۱۸۱۹ تخلفات را اعلام کنند.
نظرات بینندگان