کد خبر: ۱۳۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
عصر امروز برگزار خواهد شد؛

مراسم اولین سالگرد درگذشت نماینده سابق فسا در مجلس

اولین سالگرد مرحوم محمد حسن دوگانی، نماینده ادوار مردم فسا در مجلس شورای اسلامی عصر امروز پنج شنبه با حضور فضلا و شخصیت‌های ملی و استانی در فسا برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، یکمین سالگرد دکتر محمد حسن دوگانی نماینده‌ی سه دوره‌ی مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی دانشگاه پیام نور کشور با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا و مداحی حاج کاظم محمدی از شیراز برگزار امروز پنجشنبه ۹۸/۶/۱۴ ازساعت 17تا 19 در مصلی نماز جمعه فسا خواهد شد.

مراسم اولین سالگرد درگذشت نماینده سابق فسا در مجلس 

زنده یاد دکتر دوگانی در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس عضو کمیسیون های آموزش و تحقیقات و اقتصادی مجلس بود و در مجلس هفتم نقش کلیدی در تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی (در زمان مدیریت عبدالله جاسبی) ایفا کرد، وی با مدرک دکتری تخصصی ریاضیات، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بود.

محمدحسن دوگانی در سال 1335خورشیدی در روستای دوگان از توابع شهرستان فسا تولد یافت. وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و متوسطه را در دبیرستان‌های شهر فسا گذراند. او دیپلم ریاضی خود را در سال 55 از دبیرستان حكمت فسا اخذ كرد و در همان سال در مقطع كارشناسی ریاضی دانشگاه شهید باهنر كرمان پذیرفته شد.

وی پس از اتمام دوره كارشناسی در آزمون كارشناسی ارشد شركت كرد و در رشته ریاضی با گرایش جبر در دانشگاه شهید باهنر كرمان مشغول تحصیل شد.

دوگانی در سال 72 با دریافت بورس تحصیلی دوره دكترای تخصصی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شفیلد انگلستان این مقطع تحصیلی را با گرایش جبر جابجایی به اتمام رساند.
از جمله فعالیت‌های اجرایی و علمی او، عضویت در هیات علمی دانشگاه شهید باهنر كرمان، معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی، عضو هیات رئیسه دانشگاه شهید باهنر كرمان، عضو هیات ممیزه این دانشگاه و دانشگاه‌های جنوب شرق كشور بود.

دوگانی از سال 1382به نمایندگی از مردم فسا به مجلس شورای اسلامی راه یافت و این سمت را در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس بر عهده داشت و همچنین در كمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات نیز عضو بود. وی تا آخرین لحظه حیات خود، معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه پیام نور بود.

دکتر دوگانی به دلیل تشدید بیماری گوارشی و قلبی در بیمارستان عرفان تهران بستری شد و صبح چهاردهم شهریورماه 97 به دیار حق شتافت.

 
نظرات بینندگان