کد خبر: ۱۳۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
به بهانه انتشار گفت و گوی رئیس سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری شیراز؛

آقای دکتر لطفاً سری به سایت خودتان بزنید!

آنچه گذشت بیان وضع بیمار شهر در حوزه انسجام تبلیغاتی و فضا سازی شهری است و ضرورت دارد متولیان امر ضمن بیان علل این کم کاری، برای آینده برنامه هدفمند و منسجمی را طراحی نمایند.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ مدتی است که وضعیت پوشش تبلیغات شهری و فضا سازی در ایام الله ها و مناسبات مذهبی در شهر شیراز دغدغه و محل بحث و گفت و گوی جوانان انقلابی، مسولان دغدغه مند، اهالی فرهنگ و هنر، طراحان تبلیغاتی و مردم متدین حرم سوم اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته و هرکس به نوعی و از زاویه ای به این موضوع می پردازد.

این موضوع با نصب بنر سربازان اسرائیلی در یکی از مهمترین میادین شهر بازتاب بین المللی هم پیدا کرد و در شب شهادت امام جواد علیه السلام و با تابلوی قطار شهری مجدد بر سر زبان ها افتاد. بعد از آن در ایام دهه ولایت و بزرگترین عید شیعیان هم گلایه جوانان و متدینین را به همراه داشت و مجدد نقل مجالس و محافل شد.

این ایام هم که مصادف است با ایام حزن و اندوه آل الله، مجدد موضوع در لیست دغدغه ها قرار گرفته به گونه ای که شهرداری در مقام پاسخگویی و ارائه آمار استندها و بنرها بر آمده و کلیپی از کارهای انجام شده را در صفحه اینستاگرام معاونت فرهنگی منتشر کرده است.

براستی مشکل از کجاست؟ مجموعه شهرداری و مخصوصاً بخش فرهنگی آن به این موضوعات اعتقادی ندارد؟ واقعاً مشکلات مالی جلوی حرکت های در حوزه تعظیم شعائر گرفته است؟

شاید جواب هر دو سوال بالا منفی باشد. سوال بعدی مطرح می شود و آن این که نکند متولیان کار، کار بلد نیستند و به همین جهت کارهای ضعیفی تولید می شود؟

سایر مجموعه های متولی از جمله اصناف، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... چه وظایفی دارند و آیا به وظایف خود عمل می کنند یا خیر؟

چه کسی یا چه سازمان یا نهادی باید این مجموعه ها را کنار هم جمع کند و هم افزایی اتفاق بیفتد و بعد عملکردها را بررسی کند...؟
نقش فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در اینجا چیست؟
براستی مشکل از کجاست که به اذعان همه دلسوزان و علاقمندان و منصفان از شهر شیراز در این ایام کسی برداشت شهر عزادار نمی کند و ایضا در ایام دهه ولایت و ...

بررسی صفحه رسمی معاونت فرهنگی شهرداری در  اینستاگرام می تواند نشان دهنده میزان دغدغه متولیان حال حاضر شهرداری به موضوعات دینی و مذهبی و شعایر دینی باشد. بنده قضاوت موضوع را به خوانندگان مطلب و مسولان واگذار می کنم.

به بهانه انتشار گفت و گوی رئیس سازمان فرهنگی هنری و ورزشی  شهرداری شیراز

در موضوع نوع و کیفیت تبلیغات هم معاونت از کار قوی، خلاقانه و در خور شهر ادب و هنر رنج می برد. خارج از موضوع محتوا که بسیار هم مهم است و در این موضوع هم حرف بسیار است، نوع طراحی های ضعیف و تکراری هم نشان از عدم توجه به این موضوع هست.
در همین مصاحبه منتشر شده به ارائه خدمات به مساجد و حسینیه ها و تکایا در این ایام اشاره شده است. مطلب بسیار خوشحال کننده ای که در صورت صحت ادعا نشان از عدول از سیاست های گذشته دارد. سیاستی که در دوره ریاست لیلا دودمان در راس کمیسیون فرهنگی شورا به جد دنبال می شد و از اعلام آن هم ابایی نداشتند.

پیشنهاد می کنیم برای اثبات ادعای مطرح شده، لیست کمک های انجام شده به هیات ها و مساجد و تکایا به همراه نوع کمک و میزان آن ها را منتشر نمایید.

آنچه گذشت بیان وضع بیمار شهر در حوزه انسجام تبلیغاتی و فضا سازی شهری است و ضرورت دارد متولیان امر ضمن بیان علل این کم کاری، برای آینده برنامه هدفمند و منسجمی را طراحی نمایند.

در پایان به رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز باید گفت جهت اطلاع از میزان فعالیت همکارانتان در ایام محرم لطفا سری به سایت سازمان بزنید تا میزان فعالیت ها مطلع شوید.

به بهانه انتشار گفت و گوی رئیس سازمان فرهنگی هنری و ورزشی  شهرداری شیراز

صفحه نخست سایت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در روز ششم محرم


نظرات بینندگان