کد خبر: ۱۳۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

پاتوق های عزاداری امام حسین(ع) در شهر نمونه هایی از تجلی ایمان هستند/ نمی شود کسی بگوید پیرو سیدالشهدا(ع) هستم و زمینه را برای پشت میز نشینی فاسق فراهم کند

آیت الله دژکام در خطبه های این هفته در مورد نشانه های مومنین، نتیجه حکومت فاسقان و عهدی که در مجالس امام حسین(ع) باید بسته شود سخن گفت.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شهر شیراز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، رشد ارزش های معنوی در جامعه را لازم دانست و افزود: کسی که مومن است باید قلبا به حق ایمان داشته باشد و باید تلاش کنیم که تصدیق قلبی در خود و جامعه ایجاد و یا رشد پیدا کند. خداوند توفیق داشتن ایمان را می دهد اما درخواست، تلاش و پیگیری ما از درگاه خداوند تاثیر ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: تنها داشتن تصدیق قلبی ایمان کافی نیست بلکه باید به زبان هم جاری شود تا عقد ایمان شکل بگیرد و در نهایت در رفتار و عمل انسان موثر خواهد بود و خودش را نشان می دهد که می توان به عنوان مثال پاتوق های موجود در شهر برای عزاداری امام حسین(ع) نام برد که نمونه ای از تجلی ایمان هستند.


پاتوق های عزاداری امام حسین(ع) در شهر نمونه هایی از تجلی ایمان هستند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با توجه به سخن امام حسن(ع) به والی مدینه که فرمودند: مشیت بسیار سنگین است که مردم حاکمی مثل یزید داشته باشند، بیان کرد: بدترین وضعیت برای جامعه اسلامی موقعی است که دچار حاکمانی از سنخ یزید، معاویه و فاسقان دیگر بشود.

وی با ابراز اینکه وقتی بنا است حکومت با رای مردم اداره بشود وظیفه مردم سنگین می شود گفت: مدیران و مسئولان مستقیم و غیر مستقیم با رای شما انتخاب می شوند، هرکسی که پیرو امام حسین (ع) است باید حواسش جمع باشد که جوری نشود مجال از مومنین گرفته و زمینه برای فاسقان فراهم شود. امروز اگر به این مسائل توجه نکنیم ضربه خواهیم خورد و اگر فاسق میدان پیدا کرد دیگر جایی برای زندگی شما نمی ماند. میدان به دست کسانی می افتد که سر در آغل آمریکا و اروپا دارند و می بینیم که چه ظلم هایی توسط این ها دارد صورت می گیرد.

آیت الله دژکام ضمن بیان اینکه نمی شود کسی بگوید که پیرو سید الشهدا(ع) هستم و زمینه را برای پشت میز نشینی فاسق فراهم کند، اضافه کرد: حکومت دادن به فاسق بر شما حرام است. این احکام را علما دین باید قبل از همه بیان کنند. شهادت امام حسین(ع) برای این است که ما بیدار بشویم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تشکر از اقدامات و برخورد نیروی انتظامی با کسانی که قباحت شرب خمر را می شکنند افزود: شرب خمر، سگ بازی و بی حجابی کار یزید و یزیدیان است و باید با این ها برخورد بشود. این نوع نگاه اگر در جامعه باب نشود و کسانی که در صفوف مدیران قرار بگیرند که خودشان به این مسئله گرایش دارند، مردم جامعه چه به سرشان می آید؟

وی با اعلام اینکه باید با منکرات مبارزه شود افزود: ایام عزاداری امام حسین(ع)، ایام فریاد زدن بر علیه همه منکراتی است که در چهره یزید و معاویه جمع می شد. اگر این فریاد ها را نزنیم پس از یک مدتی جامعه استحاله می شود و به وضعی خواهیم در آمد که آن ها فکر می کنند می توانند برای ما تعیین و تکلیف کنند. این ملت همانطور که در این 40 سال گذشته انقلابش محکم جلو انحرافات از اسلام و شریعت ایستاده است از این به بعد هم محکم در مقابل این انحرافات خواهد ایستاد.

امام جمعه شیراز 5 نشانه ایمان را از زبان امام حسن عسکری(ع) نقل کرد و گفت: یکی از نشانه های ایمان این است که مومن قبول دارد 51 رکعت نماز در طول شبانه روز داریم و تا آن جایی که می توانیم تلاش کنیم این نماز ها را به جا بیاوریم. در شیراز از قدیم تا کنون این ویژگی جلوه گر بوده است و باید حواسمان باشد که کسی که در پایتخت فرهنگی ایران وارد می شود باید از این ویژگی ها یاد بگیرد و اگر جایی لطمه می خوریم باید ببینیم ایراد کار کجاست.

وی زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، داشتن انگشتر در دست راست، پیشانی را به خاک گذاشتن و گفتن بلند بسم الله الرحمن الرحیم را نشانه های دیگر ایمان بیان کرد و افزود: وقتی نشانه های مومن می آید و در زندگی قرار می گیرد، سبک زندگی غربی و غلط از زندگی ها رخت می بندد و می رود.

آیت الله دژکام در پایان در مورد عهدی که در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) باید بسته شود اظهار داشت: باید عهد بکنیم که در هر انتخاباتی که پیش می آید قصدمان این باشد که کسی را بفرستیم به میدان مدیریت که در چارچوب دین اسلام باشد و خائن به حقوق مردم نباشد و اگر این گونه انسان ها را انتخاب کنیم هر روزمان بهتر از دیروزمان خواهد بود.

گفتنی است میز خدمت هفته آینده نماز جمعه شیراز با حضور شهرداری منطقه 4 شیراز و آموزش و پرورش ناحیه 4 برپا می باشد.


نظرات بینندگان