کد خبر: ۱۳۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
در خطبه های نماز جمعه استان فارس مطرح شد؛

جوانان ظرفیت ها و گنج های نهفته واقعه ی عاشورا را هنرمندانه به جامعه ی بشری هدیه کنند/مجالس روضه خانگی ضامن سلامت دین و خانواده است

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان بیشتر به مقوله امر به معروف و نهی از منکر و حادثع عظیم عاشورا پرداختند.

  به نقل از شیرازه،گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:

خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس

اقلید
انتقاد از دست به دامان فرانسه شدن/ برجام ابزاری برای توطئه علیه ایران است

حجت الاسلام والمسلمین طالبی امام جمعه اقلید در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه اروپا به دنبال اجرای برجام و تعهدات خود نیست بلکه می‌خواهد از آن به‌عنوان یک ابزار علیه ما استفاده کند، از دست به دامن فرانسه شدن که خود از عهدشکنان برجام است، انتقاد کرد از دست به دامن فرانسه شدن که خود از عهدشکنان برجام است، انتقاد کرد.

  حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر ایام شهادت سالار شهیدان، امام حسین (ع) را تسلیت گفت و با تقدیر از عملکرد خوب موکب‌های شهرستان اقلید در داخل و خارج کشور، بر لزوم حمایت و کمک مردم به این موکب‌ها در پذیرایی از زائران حسینی تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، عزاداری امام حسین (ع) را آیینی سیاسی که موجب حفظ وحدت و ملیت مسلمانان می‌شود، خواند و عنوان داشت: مداحان باید دقت کنند در منبرهای مداحی به اسلام سیاسی و مطالب و معارف اسلامی توجه کافی داشته و بیان کنند تا مسجد سکولار و مبلغ اسلام آمریکایی صهیونیستی نداشته باشیم.

اشاره به برجام و عدم تعهد اجرایی اروپا در این زمینه بخش دیگر سخنان خطیب جمعه اقلید بود که اظهار داشت: اروپایی‌ها پس از برجام در کنار آمریکا ایستاند و برای فشار بیشتر به ایران خود را مهیا ساختند و می‌کوشند از برجام به‌عنوان ابزاری علیه ما استفاده کنند.

طالبی با تأکید بر اینکه پاسخ فشار، دیپلماسی نیست، به قدرت و توانی که در سایه اسلام ناب محمدی (ص) و خون شهدا، همت آزادگان سرافراز و ایثارگر و ولایت و رهبری بادرایت، به دست آوردیم اشاره و از دست به دامن فرانسه شدن، که از عهدشکنان برجام است، انتقاد کرد.


فسا
حجت الاسلام والمسلمین جمالی امام جمعه فسا در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: حادثه کربلا مثل سرزمینی است که هر چه با دید بیشتر به آن‌نگاه شود معرفت و شناخت بیشتری بدست می آید، هدف ابا عبدالله عبودیت خاص در برابر خدا بود و فقط در برابر خدا تسلیم بودن و از همه تعلقات دنیا جدا شدن بود.
شهدا برای این جانشان دادند تا فضای جامعه فضای ارزشی باشد، چرا بی تفاوتیم چرا امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده و در نهایت از همه هیات مذهبی در برپایی نماز ظهر روز عاشورا دعوت به عمل آوردند.


فراشبند
حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه سوگواری ابا عبدالله و یاران با وفایش تلاش امروزه دشمن را در جهت نابودی موشک های نقطه زن کشور خواند و گفت: امروز دشمن تلاش دارد موشک نقطه زن ما که با خون جوانان به دست آمده را در غالب مذاکره برجام ۲ از ما بگیرد.

وی افزود: بعضی از مردم میگویند چرا مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولایت فیقه می گوییم؟

جواب این است: ما که در شهر ضد ولایت فقیه نداریم و منافق نداریم ان شاالله، پس چرا بعضی ها ناراحت میشوند و در جوابی دیگر باید گفت پس چرا زیارت عاشورا میخوانیم؟ مگر الآن شمر داریم یا عمر سعد داریم که لعن میکنیم لابد باید زیارت عاشورا نخوانیم چون نداریم و چرا این که به بعضی ها بر می خورد.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: ما عاشورایی هستیم و سازش گر نیستیم.


بیضا
حجت الاسلام والمسلیمن درویشی امام جمعه بیضا در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: مسلمان واقعی آن نیست که یه مسلمان درفقر به سرببرد و او بی تفاوت باشدبی تفاوتی نسبت به دیگران ازآداب اسلامی نیست. دردها ومصائب اهل بیت خصوصا در عاشورا فراوان است چه بسا همین ها باعث شود که مسلمانان نسبت به یکدیگر مهربان شوند.

در همه حالات ودرتمام زندگی تمام رفتارمان برای رضایت پروردگار متعال باشد تمام مناسبت های این ایام با اخلاص تمام و برای رضای خدا باشد.
26سال پیش در روز عاشورا بمب گذاری توسط منافقین در حرم امام رضا انجام شد و منجربه شهادت رسیدن تعدادی از عزاداران و عاشورائیان شد که یاد وخاطره شان را گرامی می داریم برای هر روز و هرساعت این انقلاب خون های فراوانی ریخته شده است.

استبهان
حجت الاسلام والمسلمین خاوری در خطبه های نماز جمعه استهبان با اشاره به اهمیت عزاداری و اشک بر مصیبت های اباعبدالله الحسین(ع) گفت: بشریت از روز اول خلقت تا کنون در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان اشک غم ریخته اند.

امام جمعه استهبان در ادامه با اشاره به یکی از اقدامات ابتکاری جوانان ولایی استهبان افزود: با توجه به فصل برداشت انجیر و اسکان بسیاری از مردم در انجیرستان ها، تعدادی از جوانان در یک اقدام ابتکاری، مراسمات عزاداری را هر شب در یک منطقه از انجیرستان ها برگزار می کنند.

ایشان در ادامه ضمن تشکر از اقدام مسوولین در راستای اجرای گام سوم خروج از برجام گفت: نباید به لبخند اعتماد کرد؛ نمی شود به تعهدات تلفنی اعتماد کرد؛ همان کاری که آمریکا با خروج از برجام انجام داد کشور های اروپایی همچون فرانسه نیز چنین اقداماتی را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین خاوری در ادامه با اظهار تأسف و نگرانی نسبت به قیمت بالای مسکن و اجاره افزود:قیمت های عجیب و غریب و نجومی املاک و اجاره مسکن در استهبان برای مردم قابل تحمل نیست و می توان گفت که یکی از دلایل به تأخیر افتادن ازدواج جوانان همین قیمت بالای مسکن و اجاره می باشد و صاحبان مسکن به خاطر خدا همراهی کنند تا منازل با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.


جهرم
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین مدبر امام جمعه جهرم در خطبه های امروز نماز جمعه ی این شهر با اشاره به برگزاری پرشور و حماسی مراسم شیرخوارگان حسینی در 45 کشور دنیا از دست اندرکاران این مراسم در جهرم نیز قدردانی کرد و خطاب به جوانان بیان داشت : واقعه ی کربلا و عاشورا ظرفیت های بسیار بالایی دارد . از جوانان می خواهم ظرفیت ها و گنج های نهفته در واقعه ی عاشورا را بیابند و هنرمندانه به جامعه ی بشری هدیه کنند .

خطیب جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اصل خواندن عاشورا و فرع دانستن اربعین هشدار داد : مبادا پیش از آنکه عاشورا فرا برسد اربعین را آنقدر پر رنگ کنیم که عاشورا تحت الشعاع قرار گیرد .
اصل عاشوراست و اربعین بدون عاشورا بی معناست .
هنوز عاشورا فرا نرسیده ، پر رنگ کردن اربعین معنایی ندارد .
وی افزود : تمام هم و غم جامعه ی ما،حکومت ما و رسانه های ما باید این باشد که عاشورایی پرشور و پر از عرفان و شعور برگزار کنیم ، آنگاه به اربعین بپردازیم.


 
کوار
حجت الاسلام والمسلمین گشول امام جمعه کوار در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان در ابتدا با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت حضرت زینب(س) در رساندن پیام کربلا صبر بود، صبر را نشانه و نتیجه یقین دانست.

یقین به خدا و باور به معاد و آخرت هر معصیت را درمان میکند صبر سه ریشه دارد:

1.صبربر انجام واجبات

2.صبر دربرابرامواج گناه ( مخصوصا دردنیای مجازی امروز که میخواهند همه ی مارابه گناهان الوده کنند نیاز به صبر و تقوا دارد)

3.صبر بر معصیت ها

وی در ادامه افزود: که میزان با سوادی در کوار ۹۲.۵ درصد هست که این امار بسیار خوبی در سطح کشور است .
امام جمعه کوار تصریح کرد: که دولت و نظام باید گام سوم در برجام را با قاطعیت بردارند و از سانترفیوژهای IR6 و IR8 استفاده کنند و در سایت فردو در سطح صنعتی غنی سازی صورت گیرد و به دنبال مذاکره های بیهوده با اروپایی ها نباشند و بیهوده به کشورهای اروپایی سفر نکنند چرا که آنها(اروپایی ها) به دنبال منافع خود و آمریکا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین گشول به دولت توصیه کرد: به دنبال اقتصاد مقاومتی باشند. دولت باید به شعار هیهات من الذله عمل کند و در مقابل ظلم بایستد .
وی در پایان‌ با اشاره به پاسخ مقتدرانه حزب اله به رژیم صهیونیستی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند عمر این رژیم به ۲۵ سال دیگر ان شاالله نخواهد رسید.


قیر و کارزین
حجت الاسلام والمسلمین اکبری امام جمعه قیر و کارزین در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت:کسب روزی حلال بر انسان لازم هست که حلال را کسب کند که یکی از حدود الهی میباشد آیات قرآن بر این امر تاکید ویژه دارند آیه ۱۸۳ سوره بقره..مردم در زندگی کسب حلال کنید حلال خوری داشته باشید.

در روایات پیامبر ص می فرمایند:طلب روزی حلال جهاد در راه خداوند هست و بر هر مردی زن واجب هست، کسانی که برای زن و بچه هاشون تلاش میکنند که روزی حلال بدست بیاورند سعادتمندهستند. کسانی که متصل به عاشورا هستند یکی از محورهاشون حلال خوری باشد. آقا ابا عبدالله رو به لشکر کفر کردند و فرمودند:وای بر شما چی شده که حرف مرا گوش نمی کنید و شما در مقابل من ایستاده اید و قساوت قلب دارید ب این خاطر هست که حرام خور هستید...

وی در ادامه افزود: هفت سوال که روز قیامت از ما می پرسند یکی از آنها همین هست که کسب حلال کرده ای؟

کمتر کسانی پیدا میکنی که در جمع کردن مال حریص نباشند..ولی ب حلال و حرام بودن ان توجه نمیکنند.پیامبر هم فرمودند: دوره ای خواهد آمد که مردم باکی ندارند که مال هایشان حلال هست یا حرام.مواظب سود بانکها باشید اگر با پول هایی که در حساب هستند کار نشود گرفتن سود آنها حرام هست.هدف عاشورا هدف بزرگی هست فقط به مراسم فکر نکنیم.حرام خوری باعث دو چیز می شود یکی سبب عدم استجابت دعا و دیگری عدم قبولی اعمال. لقمه ی حرام سبب می شود که تا ۴۰ روز نمازت و عباداتت قبول نشود و خیر و برکت از زندگی برود.

کازرون
حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد عزمی امام جمعه موقت کازرون در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: تقوای اقتصادی، مستلزم مراقبت از درامد و خرج مال است

حجت‌الاسلام محمود صحرایی، خطیب موقت نماز جمعه کازرون اظهار داشت: داشتن تقوای اقتصادی مستلزم رعایت و مراقیت از درآمد و خرج مال است. باید مراقب مال حرام باشیم که تنها مختص دزدی نیست، بلکه دهها عنوان در علوم فقه به عنوان مال حرام بیان شده است.

وی گفت: اگر کسی از مال حلال تغذیه شد، میوه‌ و ثمره‌اش عمل صالح است و عکس آن نیز صادق است.

خطیب موقت نمازجمعه کازرون گفت: امام حسین علیه السلام وقتی بی ادبی کوفیان را دید، خطاب به انها گفت شکم‌هایتان از حرام پر شده است.

حرام حتی انسان مسلمان شیعه را تا تقابل با امام زمان خود پیش می برد.

صحرای بیان کرد: عزاداری و گریه بر اباعبدالله الحسین علیه السلام، عامل اتصال روح ما با ایشان است که کشتی نجات در طوفان مشکلات هستند.

خطیب موقت جمعه کازرون با طرح این پرسش که "کدام شیعه با گریه بر امام حسین روحیه اش خراب شد؟" عنوان کرد: گریه اعلام برائت از دشمنان زمان و اعلام حمایت بر کاروان کربلاست، گریه حرکات عاشقانه است، کدام حرکات عاشقانه افسردگی می آورد، بلکه نشاط و شور درونی ایجاد می کند.

صحرایی رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس را نتیجه عزاداری و گریه بر امامان معصوم به ویژه امام حسین علیه السلام دانست و گفت: نشاط در جهاد و داشتن روحیه حماسی نتیجه گریه بر امام حسین بود.

وی ادامه داد: همه نذری داشته باشید، هرچقدر کم، اما برکاتش را خواهید دید. مجالس روضه خانگی را داشته باشید که ضامن سلامت دین و خانواده است و آن را تا آخر ماه صفر ادامه دهید.

خطیب موقت جمعه کازرون با تامید بر اینکه باید سنت‌های عزاداری را حفظ کرد، گفت: عزاداری را در دهه اول باشکوه برگزار کنید و پس از دهه‌ی ادل، تعزیه‌های با محتوا و کیفیت عالی برگزار شود.

وی گفت: گام سوم خروج از برجام در قالب دیپلماسی ملتمسانه، برای امتی که سرتاسر حسینی و حماسی بوده، زشت است.

صحرایی افزود: نص صریح قرٱن است که از ما میخواهد "با آنها مبارزه کنید تا از عهدشکنی دست بردارند"، نه مذاکره کنید و امتیاز دهید.

وی با بیان اینکه قرآن درس حکومت‌داری و برنامه زندگی کردن است گفت: سیاست خارجی ما هم باید بر اساس قرآن شکل گیرد.


سعادت شهر
حجت الاسلام عزیزی امام جمعه سعادت شهر در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: یزید از زبان فصیح برخوردار بود و بر ادبیات تسلط داشت و ترامپ هم که یزید زمانه ما است هم در بیان سخن دروغ پراکنی و هم در گزاف گویی مهارت دارد،ترامپ و یزید هر دو همانند یک رسانه عوام فریب و پرمخاطب هستند

حجت الاسلام عزیزی افزود: یزید در لهو و لعب و عدم پایبندی به سخن و مشهور زمان خودش بود و ترامپ هم درهوس رانی ، رانت و مصرف الکل شهره است، او فردی متکبر ،قمار باز است.

او ادامه داد: یزید زمان ترامپ است و در مقابل یزید، باید همانند امام حسین مقاومت کرد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در برابر دشمن باید گام را محکم برداشت، افزود: در برجام باید مسئولان گام ها را محکمتر برمی داشتند و نباید دستگاه دیپلماسی با مذاکرات تلفنی و وعدهای بی پایه اروپایی ها اعتماد می کردند چرا که هرگونه تعلل و کوتاه آمدن مسئولان باعث کاهش اعتماد وهمراهی مردم می شود.

امام جمعه سعادت شهر بیان کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب نباید به اروپا اعتماد کرد و فروش نفت باید از سوی اروپا تضمین شود.

حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: گذر زمان ثابت کرد که اروپا در کنار آمریکاست و زمینه را برای فشار بیشتر به ایران فراهم کردند و می توان نتیجه گرفت که هردو از یک کرباسند.


فیروزآباد
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: رهبری مستقل و نفوذناپذیر قیام عاشورا و وابسته نبودن آن به قدرت‌ها، الگویی برای همه جهانیان و مستضعفان عالم است.

وحدت در شناخت هدف یعنی همه نیروها در شناخت هدف و اطاعت از رهبری درصحنه حاضر شوند و بدانند که هدف حمایت از دین مبین اسلام و معرفی ظالم است.

بصیرت در حفاظت از دین و شناخت توطئه‌های متعدد دشمن از برنامه‌های مهم قیام عاشورایی بود.

اخیراً آمریکا اعلام کرده ما حاضریم با انصارالله یمن مذاکره کنیم و مسلماً با گام‌های مؤثر که انصارالله در ماه‌های اخیر علیه آمریکا و متحدان آمریکا برداشته که از آن جمله هدف قرار دادن مراکز اقتصادی سعودی که در اختیار آمریکایی‌هاست آن‌ها را به وحشت انداخته است.

لامرد

حجت الاسلام حسین زاده امام جمعه لامرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: گام‌های اول و دوم در کاهش تعهدات هسته‌ای محدود برداشته شد و باید گام‌های بعدی سریع‌تر و عمیق‌تر باشد.

وی ادامه داد: اجرای گام سوم کاهش تعهدات نشان‌دهنده راه درست جمهوری اسلامی است و غیر از مقاومت راه دیگری نداریم و باید در مقابل آنان ایستاد و تجربه نشان داده است غیر از مقاومت با هیچ چیز دیگری پیروز نشده‌ایم.

خطیب جمعه لامرد گفت: اراده ایران دربرداشتن این گام‌ها ثابت شد زیرا اروپایی‌ها خیال می‌کردند ما به هر قیمتی از برجام خارج نمی‌شویم، البته برخی‌ها در داخل بعضی حرف‌ها زدند که اروپایی‌ها چنین خیال‌هایی کردند و بحث‌های داخلی نباید به بیرون از خانه منتقل شود.

حجت الاسلام حسین زاده افزود: مسئولان باید درسخنان خود خیلی جدی باشند، گاهی در راهبردها اشتباهاتی صورت می‌گیرد که باید دقت کنند و نگاه و گوش به سخنان رهبری داشته باشند.

دستگاه دیپلماسی کشور نباید به لبخندهای اروپایی‌ها اعتماد کند و هرگونه توافق باید کتبی باشد مگر می‌شود با یک تلفن مکرون به آن اعتماد کرد.

مذاکره فقط برای رفع کامل تحریم‌ها بود و اروپایی‌ها باید به این باور برسند که ایران گام سوم و بعدی‌های خود را در کاهش تعهدات به‌طورجدی برمی‌دارد.

ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر فعال‌تر شده است زیرا اگر به این موضوع بی‌تفاوت باشیم خودمان ضرر خواهیم کرد و همه باید همکاری کنند و مصوبات ستاد جدی گرفته می‌شود و در این زمینه شوخی هم نداریم.

بنیاد خیریه شهرستان لامرد نیز در راستای ساماندهی امور خیر و گروه‌های جهادی راه‌اندازی شده است.

در راستای جایگاه لامرد در تمدن نوین اسلامی، حسینیه و زائرسرای لامردی‌ها در کربلا معلی در زمین 400 مترمربعی احداث می‌شود که آحاد مردم حتی با پرداخت یک هزار تومان هم می‌توانند در احداث این زائرسرا مشارکت کنند و به فضل خداوند موکب لامردی‌ها در اربعین حسینی در کربلا معلی خواهیم داشت.
 
نی ریز

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت: هدف سیدالشهدا در کربلا مسئله امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

خطیب نماز جمعه نی ریز ادامه داد: در حال حاضر گرفتار فساد های مختلف سیاسی و اقتصادی هستیم و دشمن نیز در تلاش تغییر سبک زندگی ما می باشد.

وی افزود: امام حسین (ع) وظیفه خود دانست که نگذاشت به اسم اسلام فساد و تخلفی صورت بگیرد و آثار قیام وی تا به امروز من جمله درس مقاومت ماندگار مانده است.

سید محمد فقیه با اشاره به اینکه پیروی از مکتب امام حسین (ع) درس عبرتی برای دشمنان ما بوده است، عنوان کرد: آمریکا دیگر بر ما مسلط نیست و بر ما فرمانروایی ندارد و صاحب استقلال هستیم.

خطیب نماز جمعه نی ریز تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید به فکر استقلال اقصادی و فرهنگی باشیم

وی در پایان با اشاره به درخواست آمریکا برای مذاکره گفت: بعد از آمریکا، اروپا هم بد عهدی کرد، ما با آنها بحثی نداریم، اعتماد هم نداریم.


گراش

حجت الاسلام بخشایش پور امام جمعه گراش در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان گفت:کلام امروز ما در رابطه با قرب عاشورای حسینی و اتفاقاتی که در جریان اسارت آل الله رخ داد به عنوان فصل  گام دوم انقلاب؛ عاشورا یک راهبرد اخلاقی و سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود:در جریان اسارت اهل بیت علیه السلام عمر سعد سه هدف را دنبال میکرد.هدف اول تحقیر اسرای کربلا، یعنی جوری تحقیر بشوند که از مقامی که در گذشته داشته اند و نسبت به ایل و تبار تحقیر بشوند و از اینکه  از نسل رسول خدا هستند تحقیر بشوند.هدف دوم تحقیر شخصیت خود رسول خدا و جایگاه رسول خدا که در بین مردم بود زیرا یزیدیان میخواستند جایگاه رسول خدا در بین مردم کم رنگ بشود.هدف سوم اسارت به گونه ای بر اهل بیت سخت گرفته شود و در تاریخ بماند تا کسی بر مخالفت با یزید قد علم نکند.

امام جمعه شهرستان گراش در خطبه های دوم بیان کردند:هفته اول محرم، هفته ی امر به معروف و نهی از منکر است و امام حسین علیه السلام انگیزه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین جدش رسول خدا را بر میشمارد.امر به معروف فقط مسئله ی اجتماعی و فرهنگی نیست بلکه در مسئله ی اقتصادی، سیاسی نیز امر به معروف هست،امر به معروف محدود به یک موضوع خاص نیست.

وی در ادامه گفتند:برخی افراد نا آگاه میگویند چرا مجلس خبرگان رهبری در مسئله اقتصاد دخالت میکند،چرا شورای سیاست گزاری ائمه جمعه در مسئله اقتصاد سخنرانی دارد،وقتی مجلس شورای اسلامی که رسالت آن نظارت است ضعیف عمل میکند،نباید دستگاه های دیگر بی تفاوت باشند و نظاره گر باشند.

حجت الاسلام بخشایش پور در پایان ضمن تشکر از دستگاه قضا درخواست مبارزه با مفسدین را داشتند.

ارد

حجت الاسلام سید مهدی علوی امام جمعه ارد گراش  در خطبه این هفته گفت :  هدف از نهضت و قیام ابا عبدالله الحسین(ع)  و حرکت جاویدان ایشان بر سه محور بوده و اولین هدف ایشان بیعت نکردن با طاغوت و یزید پلید و خبیث و دومین هدف و مهم ترین هدف این بزرگوار احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه خطبه با اشاره به  موضاعاتی از وصیت نامه ای که امام حسین(ع) به محمدبن حنفیه هنگام حرکت از مکه و مدینه نوشت:  حرکت من از مدینه برای خودپسندی، گردنکشی، فساد و ظلم نیست،میخواهم امت جدم و جامعه ای که به سمت فساد میرود را اصلاح کنم،میخواهم امر به معروف و نهی از منکر که سیره جدم رسول الله(ص) و پدرم را احیا کنم.

امام جمعه ارد در ادامه به دو موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود:  کسی که محب سید الشهدا(ع) است باید به این دو واجب عمل کند و کسی که عمل نکند با مکتب امام بیگانه است،لذا سیدالشهدا(ع) سفارش میکند نسبت به این دو واجب قیام کنید تا جامعه از فساد و انحرافات پاک شود.

وی با اشاره به مقاومت و استواری مردم یمن که در مقابل دشمن سرسخت ایستاده و میجنگدادامه داد: آنچنام عرصه را بر دشمن تنگ کرده که آمریکا درخواست و اعلام مذاکره کرده‌است و علت این مذاکره حملات انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در عمق خاک این کشور است و همچنین مورد اصابت قرار دادن چند هواپیمای سعودی است.

تحریم های آمریکا و بیان اینکه دشمن آخرین تلاش و شلیک خود را برای تحریمها کرده که به گفته وزیر امور خارجه؛ کار آمریکا به جایی رسیده که فقط مانده خودش را تحریم کند.

در پایان خطبه وی با تشکر از برگزارکنندگان همایش شیرخوارکان گفت: این همایش در بیش از ۴۰ کشور برگزار میشود و در کشورهای عربستان،فرانسه ،که این حرکت بزرگ دشمنان را به هراس انداخته است.

رستم

حجت الاسلام خرسندی امام جمعه محترم شهرستان رستم در  نماز جمعه این هفته برخی از پیام های عاشورا را که باید در محرم و صفر و در طول سال برای مردم شهرستان تبیین شود را ذکر نمود.

وی مهمترین پیام عاشورا را احیاء دین و سنت رسول خدا دانست و گفت: در هر شرایطی دفاع از دین از جان خودت باید مهتر باشد.

امام جمعه شهرستان رستم برخی از پیام های عاشورا را اینگونه برشمرد: -۱سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم در قاموس اسلام آل الله نیست ۲ -ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام هزینه دارد ۳_ از دشمن ولو با عده و لشکر زیاد نباید ترسید ۴_ مرگ با عزت از زندگی با ذلت و خواری بهتر است.

مبحث بیمارستان رستم دیگر فرسایشی شد و یک اعتبار لازم می خواهد که در یک فرصت کوتاه این بیمارستان به بهره برداری برسد و این مردم بتوانند از آن بهره مند بشوند

 بودجه های فرهنگی باید ساماندهی بشوند.بودجه های فرهنگی ثابت شد تا الان نتوانسته است که آن جوری که مطلوب است فرهنگ را معنا ببخشد و فرهنگ اسلام را تعویض ،تبیین و به نقطه مطلوب برساند

کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است و اقتصاد از رهگذر مسائل داخلی با طرح و برنامه قابل حل است.

آمریکا بداند که هیچکس و هیچ قدرتی بدون اجازه مقام معظم رهبری حق مذاکره با او را نخواهد داشت.

مرودشت

حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور وسالارشهیدان،حضرت اباعبداالله الحسین (ع) ویاران با وفایش ،وفرا رسیدن تاسوعا وعاشورای حسینی ،اصلاح امت پیغمبر را یکی از اهداف قیام سیدالشهدا عنوان کرد.

وی ضمن تشکر از متولیان برپایی همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه از ماه محرم ،این همایش را سند مظلومیت شهدای کربلا قلمداد نمود.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن پرداختن به تبین فلسفه قیام عاشورا به ذکر نکاتی در غالب پیام های عاشورا برای مردم پرداخت وافزود:سازش وتسلیم در برابر حکام ظالم ونالایق در قاموس اسلام وآل الله جائی ندارد.

آقائی در ادامه بیان کرد: همان گونه که سیدالشهدا برای ایستادگی در مقابل دشمن هزینه داد وتمام هستی خود را در این زمینه فدا کرد،به تبع آن ما نیز باید بدانیم که  ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه دارد وباید بهای آن را پرداخت.

وی با بیان اینکه رعب وترس از خصائل منافقین وافراد سست ایمان می باشد،بیان کرد:از دشمن ولو با عده کم یا زیاد نباید ترسید زیرا شجاعت وشهامت جزء ویژگی های مومنین وشهادت طلبان می باشد.

آقائی افزود:دشمنان نظام بدانند که  تحریم اقتصادی وهر گونه استفاده ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم وپذیرش سازش جز خصائل جبهه باطل می باشد.

وی در ادامه خطبه های خود بیان کرد:در مسیر مقاومت ونبرد واستکبار ومستکبرین باید این پیام را به دشمن داد که ملت ما در این مسیر حتی اگر جان خود وفرزندانشان را بدهند هیچ گونه ابایی نداشته وبطور کلی دشمن بداند امتی که حسین علیه السلام دارد از جنگ ومرگ هیچ گونه ترسی ندارد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه با بیان اینکه مرگ با عزت وشرف بر زندگی توام با ذلت وخواری ،ارجحیت دارد،اظهار داشت :مذاکرات سیدالشهدا برای لغو تحریم ها ،از روی نیاز نبود وکاری که امام حسین (ع)،انجام داد برای اتمام حجت و دعوت به حق ونجات انسان های فریب خورده در جبهه باطل بودو همواره جبهه مقاومت مقتدر ومظلوم به تکلیف خود عمل نموده ولو آنکه در شرایط نابرابر ودشوار باشد .
وی تصریح کرد:جبهه مقاومت اگر به ظاهر هم شکست بخورد ناشی از قدرت دشمن نیست وآنچه این جبهه را ضعیف می سازد ناشی از خیانت های داخلی وتردید آفرینی عده ای سست ایمان ومرعوب می باشد،لذا سربلندی دنیا وآخرت مومنان ومسلمانان وانسان های آزاده درگروه مقاومت وپایداری می باشد.

آقائی در ادامه ضمن اشاره به فرا رسیدن گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام به ایراد نکاتی در این زمینه پرداخت وعرضه داشت:اولین گام نظام اسلامی اگر چه می توانست محکم تر برداشته شود ولی موثر بود واروپایی ها باید بدانند که نظام اسلامی صبرش حدی دارد وچنانچه بخواهند با زیرکی به دنبال خرید زمان برای خود باشند ،قطعا با برخورد های شدیدتر نظام مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد:مسئوولین نظام فریب لبخند های مصنوعی وکرنش های دشمنان را نخورند وچنانچه وعده ای از دشمنان دریافت نموده تا زمانی که اطمینان کامل پیدا نکرده وتضمین کامل برای آن وجود نداشت،آن را نپذیرند.

آقائی با بیان اینکه در چنین شرایطی که کشور با قدرت وگام به گام در حال عقب زدن دشمنان نظام می باشد هرگونه تعلل وتردید وسخن گفتن های ضد ونقیض چیزی جز سستی وتزلزل در جبهه حق به همراه نخواهد داشت واروپایی ها بدانند که اگر عملا برای تحقق دفاع از ملت ایران اسلامی قدمی برندارند ،ملت ایران گام سوم خود را محکم تر برخواهد داشت.

آقائی در ادامه خطبه های خود ضمن تشکر از حضور جوانان در مراسم های عزاداری سرور وسالار شهیدان،حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مسئولان هئیت های مذهبی وکانون مداحان ، از متولیان عزاداری ها تقاضا داشت که در اوج مراسم های عزاداری  در تاسوعا وعاشورای حسینی با فضای توام با دلسوزی وهم دلی  با نیروهای امنیتی ونظامی ،شاهد حضور پررنگ وگسترده مردم در این عزاداری ها باشیم .

وی با بیان اینکه گاها در برخی مراسم های عزاداری دیده می شود که برخی از مداحان در اشعار خود از نغمه های استفاده می کنند که شایسته امام حسین (ع) واهل بیت نمی باشد ،بیان کرد: مسئوولین هئیت های مذهبی در مراسم عزاداری ها  از ظرفیت مداحان شناخته شده استفاده نمایند.

آقائی در ادامه از وضعیت رهن واجاره مسکن در سطح شهرستان مرودشت گلایه نمود وافزود: در سال گذشته شاهد نوساناتی در حوزه ارز وبازار بودیم که زمینه افزایش قیمت زمین ومسکن را در پی داشت ولی امروزه با توجه به روند نسبتا ثابت در بازار ارز ، هیچ گونه تناسبی بین وضعیت اجاره بها ورهن مسکن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درآمد مردم وبه خصوص قشر جوان نه تنها از سال گذشته تاکنون هیچ گونه افزایش نداشته بلکه کمتر نیز شده است واز طرف دیگر مخارج زندگی سرسام آور می باشد ، تصریح کرد:صاحب خانه ها در اجاره منازل خود به جوانان رعایت انصاف را بکارگیرند.

وی از فرماندار،دادستان واز مسئولان اصناف و اتحادیه مشاورین املاک  تقاضا داشت که جلسه هم اندیشی در زمینه تنظیم وضعیت رهن واجاره مسکن وارائه راهکارهای مناسب برای عملی شدن قیمت مسکن بکار گیرند.
شایان ذکر است که به مناسبت هفته امر به معروف ونهی از منکر در بین الصلاتین نماز،سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس به ایراد مطالبی در این زمینه پرداخت.

نظرات بینندگان