کد خبر: ۱۳۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

مروری اجمالی بر وعده های تمام نشدنی مدیران دولتی برای افتتاح یک سالن ورزشی در شیراز!

ورزشگاه سرپوشیده ۶ هزار نفری شیراز که در بزرگراه حسینی الهاشمی در حال ساخت است از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به استان فارس است و تا سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان اعتبار صرف آن شده و اعتبار امسال آن نیز ۱۵ میلیارد تومان است.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ با گذشت حدود هفت سال از کلنگ زنی سالن 6 هزار نفری شیراز، به نظر می رسد این طرح که در اردیبهشت ماه سال 91 شروع به ساخت شده،  به سرنوشتی شبیه به استادیوم پارس و سالن دو و میدانی دچار شده و راه درازی تا تکمیل در پیش رو دارد.  

دولت وعده ها
در همان مقطع پایگاه خبری شیراز 1400 در این رابطه نوشت: یکی از مهمترین مشکلات کشور ما مدیران هستند، مدیرانی که نمی توانند برآوردی درست و دقیق از آنچه در زیرمجموعه تحت نظارت خود درحال انجام است، بدست آورده و اخبار و اطلاعات دقیق و درست به شهروندان ارایه دهند. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. انبوه وعده های ریز و درشت و بی سرانجام مدیران که قدمت برخی حتی به بیش از یک دهه می رسد.
پروژه های عمرانی از دم دست ترین طرحهایی است که مدیران مربوطه وعده افتتاح و تکمیل آنها را داده و البته در بیشتر مواقع و با احتمال بالای ۹۰ درصد این وعده و پیش بینی غلط از آب درآمده و محق نمی شود تا روزیکه به زمان افتتاح برسیم. از وعده افتتاح پروژه های شهرداری گرفته تا افتتاح طرحهای عمرانی در سطح استان و طرحهای متفرقه مانند ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز، استادیوم ها و ورزشگاه ها، همگی درگیر این وعده های بی سرانجام شده اند.

آغاز وعده ها / دهه فجر 97 افتتاح می شود
در تاریخ  ۰۷ مرداد ۱۳۹۷  اسماعیل تبادار استاندار وقت فارس در بازدید از روند عملیات اجرایی  ورزشگاه شش هزار نفری شیراز بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده فارس با تاکید بر اینکه تکمیل این پروژه یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است، گفت: براساس قول‌هایی که مسئولان ذیربط در وزارت ورزش و جوانان در سطح استانی و کشوری داده اند، انتظار داریم ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
تبادار با بیان اینکه در بازدید گذشته روند پیشرفت پروژه را مناسب تر ارزیابی کرده است، افزود: معاون وزیر ورزش و جوانان را دعوت کرده‌ایم تا هفته آینده بازدیدی از پروژه داشته باشد و زمینه شتاب گرفتن کار را فراهم کند.

دهه فجر 97 افتتاح می شود
حیدرعلی کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان فارس در تاریخ ۲۴ مرداد 97  اظهار داشت: ورزشگاه شش هزار نفری شیراز در ۲ سال گذشته ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا دهه مبارک فجرامسال به بهره برداری می‌رسد. 

  ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز باید دهه‌ی فجر آماده شود
اسماعیل تبادار استاندار فارس به همراه حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی صبح یکشنبه ۱۱ شهریور از روند عملیات اجرایی عملیات احداث ورزشگاه 6 هزار نفری شیراز بازدید کردند .
اسماعیل تبادار یکشنبه ۱۱ شهریور در بازدید از روند اجرای پروژه‌ی ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز گفت: خوشبختانه سرعت کار نسبت به یک ماه قبل سرعت بیشتری گرفته است اما باید سرعت کار بیشتر شود تا همزمان با جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی این پروژه افتتاح شود.
 
60 درصد پیشرفت فیزیکی!
چند ماه بعد سایت شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی کشور طی خبری نوشت: در بازدید مهندس کریمی مدیر این شرکت از پروژه سالن ورزشی شش هزار نفری شیراز اعلام داشته: در صورت رفع مشکلات موجود و تخصیص اعتبارات لازم تا سال آینده، ورزشگاه ۶ هزارنفری شیراز که هم اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افتتاح شود!

تناقضی بزرگ و مهم در سخن دو مسوول که نشان می داد تکمیل این پروژه ورزشی شیراز با 60 درصد پیشرفت حتی ممکن است در سال 98  نیز به سرانجام نرسد. موضوعی که یک شهروند عادی نیز با دیدن وضعیت پیشرفت طرح در مرداد ماه برای وی کاملا واضح می شد که این طرح قابلیت تکمیل در زمستان 97  را ندارد، حال اینکه چطور مدیر کل ورزش و جوانان فارس به چنین نتیجه ای رسیده، جای سوال دارد! 
اما موضوع زمانی جالب تر می شود که حیدرعلی کامیاب در مردادماه 97 طی مصاحبه ای پیشرفت این طرح را ۶۰ درصد اعلام کرده بود  و پس از ۵ ماه، مجدد میزان پیشرفت این طرح ۶۰ درصد اعلام می شود!

در هفته دولت سال ۹۸ افتتاح و به بهره‌برداری می رسد
پنجشنبه  ۲۹ آذر ۱۳۹۷ وزیر ورزش و جوانان، سالن ۶ هزار نفری را نیاز ضروری ورزش شیراز دانست و تصریح کرد: با توجه به جمعیت و پتانسیل شیراز این سالن ۶ هزار نفری نیاز بود تا در کنار آن استادیوم ۵۰ هزار نفری پارس احداث شود تا استان بتواند رویدادهای بزرگ را میزبانی کند.
وی با بیان اینکه ۱۰ سالن ۶ هزار نفری در حال احداث در کشور وجود دارد، پیشرفت فیزیکی سالن ۶ هزار نفری شیراز را به نسبت سال گذشته خوب توصیف کرد و ادامه داد: انتظارمان این بود که پروژه شیراز با سرعت بیشتری انجام شود، اما با توجه به مشکلاتی که در تخصیص منابع وجود داشت تا حدودی به کندی پیش رفت، برنامه‌ریزی کرده بودیم که این پروژه تا اوایل سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد، اما باز هم در مجموع امیدوارکننده است و در هفته دولت سال ۹۸ افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.
سلطانی فر گفت: ورزشگاه شیراز که چندین سال پیش ساخت آن آغاز شده در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است.
وی افزود: با توجه به اختصاص اعتبار پیش‌بینی می شود این طرح حداکثر تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

افتتاح در هفته دولت سال 98
در تاریخ 1397/12/19  سلطانی فر در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از سالن 6 هزار نفری شیراز روند تکمیل سالن 6 هزار نفری فارس را نیز خوب توصیف کرد و‌توضیح داد: این پروژه هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته و‌مصالح مورد نیاز هم تامین شده و تمام تلاش ها در حال انجام است تا این پروژه در هفته دولت سال آینده افتتاح شود .

این پروژه باید در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره‌برداری برسد 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در تاریخ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸  با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی ورزشگاه شش هزار نفری شیراز، گفت: هم افزایی میان دستگاهی ساخت این را سرعت می‌بخشد.
محمود رضایی کوچی در حاشیه بازدید از ورزشگاه در دست ساخت شش هزار نفری شیراز، با بیان اینکه تاکید استاندار فارس بر اجرا و بهره‌برداری پروژه در موعد مقرر است، اظهار داشت: طبق برنامه اعلام شده این پروژه باید در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
 
پاییز امسال به بهره برداری می رسد!
با ۸۲ درصد پیشرفت، ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز آماده بهره برداری می شود. 
ظاهراً این پروژه که بیش از ۱۰ سال از شروع ساخت آن می گذرد قرار است در پاییز امسال به بهره برداری برسد و اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده عملی خواهد شد یا خیر!

نظرات بینندگان